خواهران مبلغ, مردان آسمانی

شهید محمد رضا شفیعی ..(پیکر سالم)

به یاری خداوند توانا…

1_H-Masoomeh_01 پیکر سالم…

چهارده سال بیشتر نداشت . برای جبهه رفتن اقدام کرد ولی قبول نمی کردند. بالاخره با دست بردن در شناسنامه راهی منطقه شد. نوزده سالگی برای آخرین بار اعزام شد.

رفته بود کلی تسبیح و غیره برای دوستانش خریده بود. مادرش گفته بود: چیکار می کنی؟ تو بعدها خرج داری زندگی باید تشکیل بدی ، خونه می خوای و….

گفته بود: خونه من یک متر جا هست که نه آهن می خواد نه گچ ! بالاخره خدا حافظی کرد و رفت.

از نیرو ها واحد تخریب لشکر علی ا بن ابی طالب (علیه السلام) بود. عملیات کربلای 4 آخرین عملیات او بود دوستانش می گفتند به سختی مجروح شد و پیکرش جا ماند.

محمد رضا شفیعی به جرگه شهدای گمنام پیوست . برخی می گفتند او اسیر شده چون دوستانی که در کنار او بودند . همگی اسیر شددند. اما خانواده چشم انتظار او بود.

آزادگان به میهن بازگشتند اما خبری از او نشد. یکی از آزادگان گفته بود: ما دیدیم که محمد رضا اسیر شد اما خبری از او نداریم .

ناله ها و گریه های خانواده بیشتر شده بود. همه آرزو داشتند خبری از گمشده گان به دست آوردند.

سال 80عراق وایران برای تبادل اجساد توافق کردند. مرداد 81 خبر بازگشت پیکر محمد رضا اعلام شد. خبر خیلی عجیب بود. پیکر محمد رضا بعداز 16سال سالم است!!

او در کربلای 4 مجروع و سپس اسیر می شود. یازده روز او را به همین وضع نگه می دارند. بعد می گویند: باید به امام توهین کنی . او هم فریاد می زند: مرگ برصدام

بعثی ها آنقدر او را می زنند تا به شهادت می رسد. پیکر او را در قبرستانی در نزدیکی کربلا به خاک می سپارند. حالا بعد از 16 سال پیکر او را از خاک خارج کرده اند . بدن او سالم مانده . گویی که به خواب رفته است!

بعثی ها سه ماه پیکر او را زیر آفتاب انداختند تا پوسیده شود. آهک و دیگر مواد فاسد کننده بر بدنش ریختند اما بدنش همچنان سالم مانده بود. فرمانده عراقی که پیکر او را تحویل می داد گریه می کرد. می گفت: خدا از سر تقصیرات ما بگذرد .1_H-Masoomeh_01

وقتی شهید محمد رضا شفیعی را داخل قبر قرار دادند فرمانده اش صحبت کرد و گفت: نماز شب این شهید هیچگاه ترک نمی شد. همیشه غسل جمعه انجام می داد.

وقتی برای امام حسین (علیه السلام) گریه می کرد قطرات اشک خود را به صورت و سینه و محاسنش می مالید . راز سالم ماندن پیکر این شهید اینهاست.

خدا خواست محمدرضا شفیعی از گمنام خارج شود تا برای همیشه تاریخ سندی باشد بر حقانیت یاران مظلوم حضرت روح الله

محمد رضا در گلزار شهدای علی ابن جعفر قم آرمیده است….

برگرفته شده از کتاب شهید گمنام ، گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی   ..

author-avatar

درباره عبدالله

سلام ... هرلحظه یادخدا یعنی اخلاص...همه کارها به خاطر خدا یعنی اخلاصیادمان باشد خداوند درکتاب آسمانی و نورانی قرآن فرمودند :"من از رگ گردن به شما نزدیکترم"

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “شهید محمد رضا شفیعی ..(پیکر سالم)

  1. کاظمی گفت:

    سلام بر ضحی عالی بود

  2. سلام بر ضحی احسن عالی بود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *