خواهران مبلغ, فضای سایبرخطرات تهدید ها, فعالیت های فرهنگی

زمزمه های شیطانی(بررسی محتوای شبکه های ماهواره ای2)

تحلیلی از سریالهای شبکه های ماهواره ای :عقاب

فیلم ها و سریال های ماهواره ای پیام ثابتی ندارند بلکه به تبع جهانی شدن ،فضایی به وجود آمد که هر فیلمی ساخته می شود همه دنیا می توانند آن را ببینند . در واقع ساخت سریالهای ماهواره ای بر مینای جهانی شدن است و یکی از الزامات و اقتضائات جهانی شدن ،انعکاس پیام تولید شده توسط فیلم ها در سراسر جهان است همانگونه که سریال کره ای ( جومونگ)در ایران دیده شد و روزی دیگر سریالی کلمبایی مثل (ویکتوریا)یا سریالی آمریکایی مثل (24)در جهان دیده میشود.

در واقع پیام این فیلمها به چند مبحث موضوعی تقسیم میشود:

موضوع اول جهانی شدن است ،برای مثال سریال(ABS)که 15قسمت دارد و دارای مضمونی امنیتی است که پیام آن برای جهان مرکزیت امپراطوری آمریکا است.

همچنین تلاش سریال (24)در موضوع اسلام ستیزی و اسلام هراسی است این سریال به گونه ای ساخته شده است که در آن امریکا مورد حمله تروریست هاست و آنها می خواهند بمب اتمی در آنجا منفجر کنند و البته قابل توجه است که در این فیلم تروریست ها لزوما مسلمان اند.

موضوع دیگر در این فیلم ها نفی فرشته هاست که نمونه ی آن در فیلم (سوپرنچرال )(ما فوق طبیعی)است که اقشار جوان دبیرستانی و دانشجو آن را مشاهده می کنند . سوپر نچرال یا مافوق طبیعی سریالی است که در آن خداوند مرده و فرزندانش (فرشتگان و شیاطین )به زمین برای جمع آوری غنیمت آمده اند.در این فیلم جبرئیل ،میکائیل،رافائل(فرشتگان) و لوسیفر(شیطان) به جان هم افتاده اند.و در این فیلم نشان میدهد که بشر از دعوای فرزندان خدا خسته شده اند و شاهد این دعوا ها هستند بااین موضوعات جوانان و نو جوانان دبیرستانی و دانشجوی ما اعتقاداتشان آسیب وارد میشود.

در فیلم (لژیون)انسان موعودی که قرار است جهان را نجات دهد در رحم خانم ناپاکی است که تلاش می کند بچه را از بین ببرد خداوند به جبرئیل دستور می دهد تا این بچه را نابود کند اما میکائیل برای جلو گیری از آن به زمین می آید تا با جبرئیل بجنگد و کشتار صورت می گیرد .چهره ضعیفی که از حضرت جبرئیل در این فیلم ها نشان داده میشود قابل تامل است . در قرآن کریم هفت متعلق ایمان آورده شده که شامل ایمان به خدا، غیب ،ملائک،انبیا،کتاب، آیات الهی، و ایمان به آخرت است و با توجه به القایی که این سریالها در ذهن انسان ایجاد کرده اند اگر جبرئیل که آورنده ی وحی است چنین از افکار مردم زدوده شود ،قطعا این نسل با خود می اندیشد ،چگونه است که فرشته ای که کتاب وحی را آورده چنین ضعیف است؟

…….ادامه دارد

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “زمزمه های شیطانی(بررسی محتوای شبکه های ماهواره ای2)

  1. سلام ودرود بر شما عالی بود..

  2. یاس کبود گفت:

    با تشکر از توجهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *