آموزش اکسل Excel

ترفندهای اکسل شماره (۲)»»»»

۱- جلوگیری از تبدیل خودکار عبارات (C) و (R) به نمادهای © و ®

نرم افزار اکسل بصورت پیش فرض پس از تایپ عبارات (C) و (R)، آن‌ها را به نمادهای © (کپی رایت) و ® (علامت تجاری ثبت شده) تبدیل می‌کند. برای جلوگیری از این‌ کار در نرم‌افزار اکسل ۲۰۰۷ به قسمت Options مراجعه کنید. پس از باز شدن پنجره Excel Options، در سمت چپ، گزینه Proofing را انتخاب نمائید و سپس در سمت راست روی گزینه AutoCorrect Options کلیک کنید.

در پنجره باز شده مطابق شکل زیر مشاهده می‌کنید که در بخش Replace text as you type، جایگزین کردن عبارات مختلف از جمله عبارات (C) و (R) با نمادهای © و ® نشان داده شده است. براحتی می‌توانید با انتخاب گزینه Delete از این جایگزینی جلوگیری کنید. اما بهتر است بجای پاک کردن، عبارات (C) و (R) را به صورت [C] و [R] تغییر دهید چون ممکن است زمانی به نمادهای © و ® نیاز پیدا کنید. در واقع پس از تغییر و سپس تائید، پس از تایپ عبارات [C] و [R] در اکسل بجای آن‌ها نمادهای © و ® نشان داده می‌شود و عبارات (C) و (R) تغییری نمی‌کنند.


۲- جمع کردن ساعت‌هایی با مجموع بیشتر از ۲۴ ساعت:
همانطور که می‌دانید وقتی زمان یعنی ساعت‌ها را در اکسل جمع می‌زنیم، تا زمانی که جمع آن‌ها کمتر از ۲۴ ساعت شود مشکلی پیش نمی‌آید ولی زمانی که جمع ساعت‌ها بیشتر از ۲۴ ساعت می‌شود این نرم‌افزار هر ۲۴ ساعت را یک روز حساب می‌کند و بقیه را به ساعت نشان می‌دهد که این چیز جالبی نیست و ما برای اینکه ساعت‌های کاری یا غیره را با هم جمع بزنیم با مشکل مواجه می‌شویم. برای حل این مشکل ابتدا ناحیه مورد نظر را انتخاب کرده سپس با راست کلیک و انتخاب Format Cells پنجره زیر باز می‌شود.

در تب Number، پس از انتخاب گزینه Custom، کد فرمت زیر را از میان کدها انتخاب کرده و Ok کنید.

کد فرمت:

[h]:mm:ss

منبع: yazdexcel.blogfa.com

author-avatar

درباره فرزاد الماسی نیا

فرزادالماسی:طلبه پایه 5 حوزه علمیه یاسوج هستم با افتخار از این وظیفه.من در این قسمت از سایت مبلغان سایبری چهارده خورشیدمسئول بخش نرم افزار ها هستم.امیدوارم شمانیز از این بخش کمال استفاده را برده باشید. شما نیز می توانید.مطالب خود را برای ما ارسال فرمایید.ویا نرم افزار های مذهبی خود را..در این صورت با نام شما در سایت قرار داده می شود.از قسمت ارسال مطلب استفاده نمایید.ایمیل جهت ارسال نرم افزار. farzadalmasi85@gmail.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *