آموزش

مشاهده آدرس اصلی و مستقیم سایت‌ها در لیست نتایج جستجوی گوگل

اکثر کاربران اینترنت از جمله خود من برای جستجوی اطلاعات در اینترنت از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند. الگوریتم نمایه‌سازی گوگل قطعا در مقایسه با موتورهای جستجو دیگر مانند بینگ یا یاهو پیشرفته‌تر است که همین امر موجب می‌شود نتایج جستجوی بهتری در موتور جستجوی گوگل دریافت کنیم. در صفحه نتایج جستجوی گوگل، کلیک کردن بر روی هر لینک موجب باز شدن یک سایت می‌شود، اما در واقع فرآیند باز شدن سایت بطور غیرمستقیم انجام می‌شود و در این بین ردیابی گوگل انجام می‌شود. خیلی از افراد شاید این کار را برخلاف قوانین حریم شخصی بدانند اما بدانید که گوگل برای محاسبه الگوریتم رتبه‌بندی بهتر و همچنین بهبود نتایج جستجو به این داده‌ها نیاز دارد. برای اینکه بتوانید از ردیابی گوگل جلوگیری کنید و یا برای دسترسی سریعتر به لینک اصلی سایت‌ها در نتایج جستجو.

به طور مثال اگر یکی از لینک‌های نتایج جستجو را کپی کنید و سپس آن را درون Notepad پیست (Paste) کنید خواهید دید که لینک شامل حروف تصادفی و اعدادی است که در جایی در وسط آن لینک مستقیم سایت مورد نظرتان وجود دارد.

پس از پیست لینک در نوت‌پد، نتیجه زیر را مشاهده خواهید کرد:
 https://14khorshid.ir/

خوشبختانه برای مرورگر فایرفاکس افزونه‌ای وجود دارد که این لینک‌های نامفهوم را به لینک واقعی وب سایت تبدیل می‌کند. پس از نصب افزونه Google search link fix در فایرفاکس، از این پس براحتی می‌توانید از لینک مستقیم و اصلی سایت‌های مورد نظرتان در نتایج جستجو کپی بگیرید.

جهت استفاده از چنین قابلیتی در مرورگر گوگل کروم به منبع زیر مراجه کنید.

 

author-avatar

درباره موسوی سخا سید حسین

سید حسین موسوی سخا:طلبه پایه 3 حوزه علمیه یاسوج هستم با افتخار از این وظیفه.من در این قسمت از سایت مبلغان سایبری چهارده خورشید مسئول بخش آموزش کامپیوتر و کار با انواع نرم افزار هستم . امیدوارم شما نیز از این بخش کمال استفاده را برده باشید. شما نیز می توانید مطالب خود را برای ما ارسال فرمایید . ویا نرم افزار های مذهبی خود را..در این صورت با نام شما در سایت قرار داده می شود . از قسمت ارسال مطلب استفاده نمایید.ایمیل جهت ارسال نرم افزار. seyedhossein.mousavisakha123@gmail.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *