دانشنامه مهدویت, مردان آسمانی

نکته های آخرالزمان

نشانه هایی از آخرالزمان

eeeerr

  1. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: هر گاه آخرالزمان فرا رسد، مرگ، نیکان امت مرا گلچین می‏نماید؛ چنان که یکی از شما خرماهای خوب را از طبق برمی‏گزیند.
  2. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: هرگاه پیمان‏شکنی‏ها و سست امانتی‏های مردم را دیدی و این چنین بودند – حضرت مابین انگشتانش را باز کرد (کنایه از این که با هم اختلاف داشتند)-. در این صورت، خانه نشین و ساکت باش! و معروف را اختیار و منکر را رها ساز، تنها به کار خویش مشغول شده و از کار جامعه کناره‏گیری کن!
  3. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: هر گاه بهترینتان فرمانروا، بخشندگانتان ثروتمند و کارهایتان با مشورت باشد، روی زمین از شکم آن برایتان بهتر است. و هر گاه بدترین تان فرمانروا، بخیلانتان ثروتمند و کارهایتان به دست زنان باشد، شکم زمین از روی آن برایتان بهتر است.
  4. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: هر گاه کار (امارت و فرمانروایی جهان) به دست نااهلان سپرده شد، در انتظار رستاخیز باشید.
  5. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: (هر چه) رستاخیز نزدیک می‏گردد، بر حرص و طمع مردم نسبت به دنیا افزوده می‏شود؛ (غافل از این که) دنیا از آنان فاصله می‏گیرد.
  6. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: پیش از رستاخیز، دروغگویان زیاد می‏شوند؛ از آنها برحذر باشید.
  7. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: از جمله نشانه‏های رستاخیز، اینهاست؛ برچیدن دانش، بروز نادانی، رواج زنا، شراب خواری، مردن مردان و ماندن زنان به طوری که برای پنجاه زن، یک سرپرست باشد.
  8. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: (از نشانه‏های آخر الزمان این که) پیش از رستاخیز، آشفتگی روزگار است.
  9. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: پیش از رستاخیز، فتنه‏هایی چون پاره‏های شب تاریک، پدید می‏آید.
  10. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: هر گاه سه رویداد را مشاهده کردی، قیامت برپا می‏شود: ویران کردن آبادی و آباد کردن ویرانی، نیکی، بد و بدی، نیک تلقی شود و شخصْ با امانت بازی کند؛ چنان که شتر با درختْ بازی می‏کند.
  11. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: (در آینده) فتنه ‏هایی پیش خواهد آمد؛ به طوری که مرد به هنگام روز مؤمن و به هنگام شب کافر گردد، مگر کسی که خداوند او را به وسیله علم و آگاهی نجات بخشد.
  12. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: روزگاری بر مردم پیش می‏آید که مردْ میان ناتوانی و نادرستی (گناه) مخیر شود. هر کس چنین زمانی را دریافت، ناتوانی(وبی‏عرضگی) را بر نادرستی‏برگزیند.
  13. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: این دین به وسیله مردانی که نزد خداوند بهره‏ای ندارد، نیرو خواهد گرفت. در آخرالزمان، خسف (فرورفتگی یا خواری)، قذف (قی کردن) و مسخ (تغییر قیافه) پیش می‏آید؛ آن گاه که نوازندگان و آرایش‏گران پدیدار شوند و شراب، حلال به شمار آید.
  14. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: روزگاری بر امت من پیش می‏آید که فقیرانْ بسیار و فقیهانْ اندک شوند و راه دانش بسته شود و آشوب گسترش یابد. و پس از آن، روزگاری فرا رسد که مردانی از امت من قرآن بخوانند، ولی از گلویشان بالاتر نرود (به مفاهیم و عمل به آن کاری ندارند). و پس از آن، زمانی می‏رسد که مشرک به خدا با مؤمن‏مجادله‏می‏کندوسخنی مانند او می‏گوید.
  15. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: هر آینه دستاویزهای اسلام یکی پس از دیگری شکسته خواهد شد. هر گاه دستاویزی شکسته شد، مردم به دستاویز بعدی چنگ خواهند زد و نخستین دستاویزی که خواهد شکست حکومت حق و آخرین آنها نماز است.
  16. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: اگر به آنچه من می‏دانم آگاه بودید، هر آینه بسیار گریه و کمتر خنده می‏کردید؛ نفاقْ آشکار گشته، امانت (داری) برچیده، (درِ) رحمتْ بسته، امینْ متهم شده و خیانت پیشه امین شمرده خواهد شد؛ به طوری که فتنه‏ها همچون شب تاریک شما را فرا خواهد گرفت.
  17. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: روزگاری بر مردم پیش آید که مرد به مالی که دریافت می‏کند بی‏اعتنا باشد که آیا از حلال است یا حرام؟.
  18. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: روزگاری بر مردم پیش آید که همه رباخوار شوند؛ اگر کسی هم رباخواری نکند، غبارش بدو برسد.
  19. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: روزگاری بر مردم پیش آید که راست‏گو تکذیب شود و دروغ‏گو تصدیق گردد؛ امینْ خائن شمرده شود و خائنْ امین؛ مرد شهادت دهد، بی‏آن که از او درخواست شهادت شود؛ و قسم خورد، هر چند از او درخواست قسم نشود. و (در این صورت) خوش‏بخت‏ترین مردم، فرومایه پسر فرومایه گردد که به خدا و پیامبرش ایمان ندارد.
  20. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: پس از من، امتم را فتنه‏هایی همانند پاره‏های شب تاریک فرا می‏گیرد که مرد در آن (روزگار) به هنگام صبح، مؤمن و به هنگام شب، کافر می‏گردد.و گروه‏هایی دینشان را در مقابل مال اندک دنیا می‏فروشند.
  21. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: از علائم قیامت، بدگویی، بدکاری، قطع رحم، خائن شمردن امین و امین شمردن خائن است.
  22. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: روزگاری بر مردم خواهد آمد که آن که بر حفظ دینش مقاومت می‏کند، مانند این است که آتش به دست گرفته باشد.
  23. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: روزگاری بر مردم خواهد آمد که مؤمن در آن از گوسفندش خوارتر باشد.

 

 

author-avatar

درباره بسیجی

حب الحسین رشته تحصیل ماست. دانشجوی کارشناسی ارشد شیعه شناسی-کلام... طلبه سطح سه حوزه http://karbala-2.kowsarblog.ir/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *