دسته‌بندی نشده

بیا این ذکر کبیر را در ماه مبارک رمضان فراموش نکن!

حضرت آیت الله قاضی برای استفاده بهتر ازماه مبارک رمضان توصیه های اخلاقی و رفتاری و اعمال عبادی بیان داشته‌اند.

تسبیحات حضرت فاطمه(س) را ترک نکنید

حضرت آیت الله قاضی برای استفاده بهتر ازماه مبارک رمضان توصیه های اخلاقی و رفتاری و اعمال عبادی بیان داشته‌اند.
در بخشی از فرمایشات این عالم بزرگوار آمده است:
– نمازهای واجب خود را با نوافل آن که مجموعاً پنجاه و یک رکعت است، در بهترین اوقاتشان انجام دهید. چنانچه مشاغل و گرفتاری‌های دنیا مانع انجام نوافل می‌شود؛ حتماً نافلهٔ ظهر را بجا آورید و نماز ظهر را هم در وقت فضیلت بخوانید که در قرآن بسیار بر آن تأکید شده و مراد از «صلوه وُسطی» همان نماز ظهر است.
– به انجام دادن اذکار ملتزم و متعهد باشید و در حد توان به گفتن ذکر یونسیّه در سجده مداومت داشته باشید: «لا إلهَ إلا أنتَ سُبحانکَ إنی کُنْتُ مِن الظالمین»
– پس از نمازهای واجب خود هیچ گاه تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را ترک نکنید، زیرا این تسبیحات، یکی از انواع «ذکر کبیر» شمرده شده است.
– تلاش کنید به زیارت مشاهد مشرفهٔ اهل‌البیت (علیهم‌السلام) و حضور در مساجد معظمه و بطور کلی هر مسجدی از مساجد! زیرا مؤمن در مسجد، همانند ماهی است در آب دریا!
– از نافله شب غفلت نکنید. کسانی که قصد رسیدن به مرتبه‌ای از مراتب کمال را داشته‌اند با شب زنده داری و انجام نوافل آن موفق به این کمالات شده‌اند و ما هیچ گاه ندیده و نشنیده‌ایم که کسی به یک مرحله و مرتبه ای از کمال راه یافته باشد مگر به واسطهٔ بر پاداری نماز شب.
– تا می‌توانید در شب‌ها قرائت قرآن کنید، چرا که قرائت قرآن شراب مؤمنین است.
– هر روز و در همهٔ اوقات و قنوت نمازها برای فرج حضرت صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعا کنید.
– یکی دیگر از وظائف لازم و مهم، قرائت زیارت جامعه معروف به «جامعهٔ کبیره» در روز جمعه است.
– تا می‌توانید بسیار به دیدار و زیارت برادران نیکوکار خود بشتابید، چرا که به راستی آن‌ها برادرانی هستند که همراه انسان هستند و با رفاقت خود، آدمی را از تنگناها عبور می‌دهند.
– به زیارت اهل قبور ملتزم باشید و در صورت توان هفته ای یک‌بار به زیارت اموات و گذشتگان بروید.

author-avatar

درباره کاظمی

زندگي کن. حتي اگه بهترين هايت را از دست دادي. زيرا اين زندگي کردن است که بهترينهاي ديگر را برايت ميسازد آسمانم انتهايش قلب توست / مهربان اين آسمان از آن توست / آسمانم هديه اي از سوي من / تا بداني قلب من هم ياد توست حسرتي گر به دلم هست همان دوري توست من پرستوي خزان ديده ي خاموش توام. کاش ميشد در سايه ي مژگانت ، لحظه اي به تماشاي درياي خوشرنگ چشمهايت مي نشستم وبلاگ من:http://kazme20.parsiblog.com/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *