فعالیت های فرهنگی

طرح پیوند خانه،مسجد،مدرسه حوزه علمیه برادران یاسوج

بسم الله الرحمن الرحیم

طرح پیوند خانه،مسجد،مدرسه طلاب حوزه علمیه علی بن موسی الرضاعلیهما السلام:

1

طرح پیوند خانه، مسجد، مدرسه بیش از یک سال و نیم است که در شهرستان یاسوج در حال برگزاری است.طرحی که به سبب داشتن جذابیت های فرهنگی،مذهبی توانسته است بخشی از دانش آموزان نخبه مدارس موفق یاسوج راجذب نماید.

این طرح سال گذشته در شهرستان یاسوج، با همکاری دفتر امام جمعه محترم یاسوج آیت الله حسینی دامت برکاته و همکاری دفتر نمایند ولی فقیه در استان،وپشتیبانی طلاب حوزه علمیه علی بن موسی الرضاعلیهما السلام و حمایتهای آموزشی و پرورشی آغاز شد. که در حال حاضر بیش ازیک سال است که پنج شنبه ها در مصلی امام خمینی(ره) درحال برگزاری می باشد.

در آغاز کار طرح حجت الاسلام و المسلمین حجت الله مشی مسئول و مجری طرح از مدارس راهنمایی و دبیرستان دیدن بعمل آورده و با همکاری معلُمین پرورش مدارس را به عنوان مدارس اصلی و نخبه خیز شناسایی کرده اند.

از میان مدارس قریبب هشتصد نفر دانش آموز نخبه علمی و فرهنگی جهت ورود به طرح انتخاب گردیده اند،این طرح که هم اکنون با محوریت حوزه علمیه علی بن موسی الرضا علیهما السلام یاسوج با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر موسوی اطهر برگزار می گردد و با تلاش دلسوزانه طلاب این حوزه مباحثی همچون مباحث عقیدتی، اخلاقی، تاریخی(تاریخ اسلام وائمه علیهم السلام)، زندگی نامه شهدا و همچنین مسائل روز مورد نیاز متربیان با زبان طلاب برای دانش آموزان ارائه و مطرح می گردد.

ازمحوری ترین برنامه های این طرح میتوان به برگزاری حلقات معرفت،اردو های کوهنوردی،شنا،فوتبال،مسابقات متنوع(طناب کشی و…)،میثاق با شهدا.برنامه های ابتکاری هر طلبه با متربیان خود،سرکشی طلاب به خانه متربیان، جلسات روانشناسی باوالدین، دعوت از سخنرانان کشوری ویژه طرح(آخرین یرنامه با حضور حاج آقا دهنوی) اشاره کرد.

آخرین جلسه طرح پیوند که خارج از مصلی برگزار شد در تاریخ 25/10/93 در حوزه علمیه امام علی بن موسی الرضا علیهما السلام یاسوج برگزار گردید که برنامه های متعددی ازجانب حوزه و طلاب برای متربیان در نظر گرفته شده که از این برنامه ها می توان به سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید احمد موسوی، ارائه کنفرانس،برگزاری حلقات و پذیرایی اشاره کرد.

حجت الاسلام موسوی در سخنرانی خود با بیان این که در نام این طرح رکن چهارمی نیز به عنوان «حوزه» باید اضافه کردافزودند که در حال حاضر رکن چهارم و اصلی این طرح حوزه علمیه می باشد که با تلاش شبانه روزی طلاب و حوزه نسبت به طرح در نظر دارد این طرح با اجرای هرچه بهتر و جذاب تر برای متربیان صورت بپذیرد.حجت الاسلام موسوی ضمن تقدبر از طلاب حوزه و حجت الاسلام و المسلمین مشی و حجت الاسلام و المسلمین مومنی جهت اجرای این طرح، طرح پیوند را طرحی سازنده،موفق،موثر و نخبه خیز دانسته و تصریح کردند که حضور طلاب در جامعه واجرای امور فرهنگی و ارتباط گیری با نخبگان مدارس می تواند خود نوعی جهاد فی سبیل الله و مجاهدتی احسنت باشد.بعد از سخنرانی حجت الاسلام سید احمدموسوی چندین نفر از نخبگان طرح به ایراد کنفرانس پرداخته اند و در ادامه نیز حلقات به مدت یک ساعت ونیم در حجره های طلاب تشکیل شد.

در پایان جا دارد تقدیر و تشکر کنیم از حامی دلسوز و پشتوانه محکم حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر موسوی اطهر رئیس حوزه علمیه علی ابن موسی الرضا علیهما السلام که بانی اصلی تشکیل طرح در حوزه علمیه بودند.

author-avatar

درباره یاسین مدرس

سلام بر شما کاربران گرامی//من یاسین مدرس طلبه پایه پنج حوزه علمیه کاربر سایت چهارده خورشیددر زمینه های مختلف ازجمله کار های فرهنگی فعالیت می کنم،از شما عزیزان درخواست داریم درزمینه معرفی سایت وانجام کار هاوفعالیت های فرهنگی با ما مشارکت کنید/فی امان الله.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *