خانه وخانواده, فضای سایبرخطرات تهدید ها

آسیب های فردی و اجتماعی ماهواره

بی-بندو-باری-با-ماهواره

آسیب های فردی و اجتماعی ماهواره:

الف) آسیب های فردی (روحی و روانی ، متاثر از فیلم های مبتذل و خشن)

1-روان پریشی:

مردی که همواره در ماهواره نامحرم را با بدن نیمه عریان و آرایش شده ببیند و نتواند به آرزوی خود برسد به صورت عقده در خود ریخته و دچاری بیماری روان پریشی خواهد شد.

روایت شده از امام علی در میان یارانش نشسته بود که زنی زیبا از کنار آنها عبور نمود و عده ای از آنها به او خیره شدند پس امام علیه السلام فرمود : هما نا دیدگان این بزرگان طمع کار است و این نگاهای خیره سبب ایجاد تصور ذهنی می شود بنابرین ، هنگامی که یکی از شما به زنی نگاه کند که از او خوشش بیاید باید با همسر خود امیزش کند و بداند آن زن زنی است همچون زن خودش .

اما صاد ق علیه السلام فرموند: هرکس قلبش به دنیا تعلق پیدا کند قلبش به سه خصلت تعلق پیدا کند. گرفتاری که تمام نمی شود ،و آرزویی که درک نمی کند و امیدی که به آن نمی رسد..

هرکس آرزوی گناه داشته باشد کمترین عقوبتش پشیمانی است.

2-حسرت و پشیمانی

امام صادق علیه السلام فرمودند :نگاه حرام تیری از تیرهای مسموم شیطان می باشد . چه بسا نگاه  حرامی که حسرت و پشیمانی (روانی) طولانی را به جای می گذارد.

3-خود ارضایی:

دیدن صحنهای محرک و شهوت انگیز در فیلمهای ماهوار مخصوصاً برای جوانانی که توان اطفاء شهوت از را ه شرعی را ندارند، موجب روی آوردن به دفع شهوت از راه استمناء می گردد.

ماهواره-ها

4- افسردگی شدید و گاه همراه با خودکشی

انحطاط و دور افتادگی از اصل خود با دیدن انواع و اقسام فیلمها و به وجود آمدن احساس پوچی و بی هویتی و دور شدن از یاد خدا و هجوم تاریکی ها و بیماری های روانی انسان را به سمت خودکشی سوق می دهد.

ب: آسیب های اجتماعی

1-ایجاد روابط ناسالم

با به نمایش گذاشتن انواع فیلمهای شهوت انگیز و روابط نامشروع کم کم روابط ناسالم بین زن مرد  نامحرم عادی شده و منجر به فساد خانواده و اجتماع می گردد.

2-افزایش جرایم توسط  نمایش  تصاویر خشونت بار

سهل وآسان نشان دادن کشتار و قتل هر گونه جنایت با سلاح سرد و گرم ترس بیننده  را فرو می ریزد و موجبات بالا رفتن آمار جرم و جنایت در جامعه را پدید می آورد.

3-ترویج مد گرایی و ارایه مد های آرایشی و پوشش زننده

امام صادق علیه السلام می فرماید : خداوند بزرگ به پیامبری از پیامبرانش وحی نمود که به مومنین بگو : لباس دشمنان مرا نپوشید ، غذای آنان را نخورید ،و از را ه آنان نروید ( آنان را الگوی خود قرا ندهید) که در این صورت از دشمنان من محسوب میشوید، همان طور که آنان دشمنان من هستند.

4-ترویج عقاید و فرقهای نادرست و غیر اخلاقی مثل شیطان پرستی

5-ازبین رفتن قبح روابط غیر اخلاقی در بین مردم

خداوند تبارک و تعالی فرمودنند: ( برای کسانی که دوست دارند در باره مومنان تهمت زناء شایع شود ، در دنیا و آخرت عذابی درد آور مهیاست خداوند میداند شما نمی دانید)

6- نابود کردن فرهنگ مردم جهان اعم از سنت ها، آداب و رسوم

7- تلاش بر ایجاد هیجانات ،خوشی ها، تفریحات، سرگرمی های کاذب در بین مردم

8- ایجاد فرهنگ مصرف و تبلیغ کالاهای غربی و دور نگه داشتن مردم از خود کفایی

9- سست شدن بنیان خانواده ( اختلاف بین خانواده ، بین همسران- مرزها و حریم خانواده را می شکنند- طلاق و جدایی را فراهم میکند ) خداوند کریم می فرمایید: خود و خاندانتان را از ( عذاب ) آتش حفظ کنید .

مرد یا زنی که همواره صحنه های مستهجن به واسطه فیلمهای ماهواره برای او عادی شده باشد دیگر به واسطه همسر راضی نمی گردد و این اولین قدم فساد زن و مرد در خانواده می باشد.

شبکه-های-نماهواره-ای

10- الگو گیری غلط

رسول خدا فرمودند : شکلها به یکدیگر همانند نمیگردد ، جز آنکه خلق خو ها به هم نزدیک گردد ، و هرکس خود را شبیه گروهی سازد ، از آنان به شما ر می رود.

11- ایجا فراموشی هدف

امام علی علیه السلام می فرماید آن شخص که دنیا بزرگترین هدف وی باشد ، همواره گرفتار بدبختی و اندوه خواهد شد.

12-فراموشی معاد

با توجه به دادن به دنیای محض و لذت های زود گذر و فانی کردن مردم در اینکه اینست و جز این نیست مانع از توجه مردم با آخرت میشوند « کسانی که از راه خدا گمراه شوند عذاب شدیدی به خاطر فراموش کردن روز حساب دارند»

13-تباهی خرد و اندیشه

امام علی علیه السلام فرمودند: شهوت ها خرد او را تباه کرده است

14- طغیان و سرکشی

خداون تبارک و تعالی فرمودند: «باز چرا انسان از کفر و طغیان باز نمی استد ». با تماشای برنامه های مستهجن و محرک جنسی شهوت طغیان می کند و دست به کفر و عصیان و جرم میزند.

15- ایجاد پشیمانی

امام صادق علیه السلام فرمودند : حسرت و پشیمانی ونگون ساری برای کسی است که از انچه بران بینای دار،د بهره نگیرد و نداند کاری که می کند سود دارد یا زیان.

پس از صرف بیهوده عمر در تماشای فیلمهای لغو تاثیر پذیری و خلق و خوی حیوانی پیدا کردن در پایان چیزی جز حسرت و اندوه بر جای نمی ماند.

16-تزلزل اعتقادی

در شبکه های مختلف حتی با نام دین به راحتی ایجاد شبهات مختلف کرده و با مغلطه و سفسطه افکنی بدون اینکه مناظره ای یا جواب دهنده ای باشد ، به مبانی یک دین حمله می کندو عده ای از مردم که متاسفانه دارای معلومات کافی در آن بحث نیستند فریب شیاد های را می خورند که با شیطان قرینند.

17-وارونه سازی و پایمالی فضیلت ها:

در تحت لوای بیان تفسیر یا بیان دستورات الهی انچنان ارزشها و فضیلت های دینی را وارونه جلوه می دهند که هر بیننده ای فکر می کند فقط اوست که راست می گوید .

18-فراموش کردن یاد خداوندعزوجل:

خداوند عزوجل می فرماید: «هرکس از یاد من روگردان شود ، زندگی (سخت ) و تنگی خواهد داشت و روز قیامت ، او را نابینا محشور میکنیم»

19 – تمسخر و استهزاء آیات الهی

خداوند کریم می فرماید« اگر از انها بپرسند چرا مسخر و استهزاء می کنید پاسخ دهند که ما به مزاح و مطایبه سخن راندیم . ای رسول بگو به انها ایا با خدا و آیات خدا و رسول خدا تمسخر می کنید»

20- پخش شایعات

خداوند متعال می فرمایند: وچون از ناحیه کفار خبری از امن و یا خوف به این سست ایمانها برسد ان را منتشر سازند ، در حالی که اگر قبل از انتشار ، آن را به اطلاع رسول و کار داران خویش رسانده ، درستی و نادرستی آن را از آنان بخواهند ، ایشان که قدرت استنباط دارند ، حقیقت مطب را فهمیده ، به ایشان می گویند و اگر فضل رحمت خدا بر شما نبود جز مواردی انگشت شما هر لحظه شیطان را پیروی می کردید.

21- فتنه انگیزی و سخنان اراجیف:

اگر با شما بیرون شده بودند در کارتان جز فساد نمی افزودند و میان شما اراجیف انتشار داده،فتنه جویی می کردند و چون در میان شما زود باوران نیز بودنددر نتیجه تحت تاثیر اراجیف آنان قرار می گرفتند.

22-ایجاد شک و دودلی و تضعیف ایمانها و دعوت به کفر

«تنها کسانی که به خدا و روز قیامت ایمان ندارند و دلهایشان به شک افتاده و در شک خویش برگردانند از تو اجازه می خواهند.

مبلغان سایبری چهارده خورشید

author-avatar

درباره کاظمی

زندگي کن. حتي اگه بهترين هايت را از دست دادي. زيرا اين زندگي کردن است که بهترينهاي ديگر را برايت ميسازد آسمانم انتهايش قلب توست / مهربان اين آسمان از آن توست / آسمانم هديه اي از سوي من / تا بداني قلب من هم ياد توست حسرتي گر به دلم هست همان دوري توست من پرستوي خزان ديده ي خاموش توام. کاش ميشد در سايه ي مژگانت ، لحظه اي به تماشاي درياي خوشرنگ چشمهايت مي نشستم وبلاگ من:http://kazme20.parsiblog.com/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *