بسیج سایبری, مباحث اسلامی

زن امروز و حجاب

حجاب-امروزی

زن امروز و حجاب:

تعریف حجاب: معنای لغوی: پوشیدن-پرده و حاجب
تعریف اصطلاحی: زن در معاشرت خود با مردان بدن را بپوشاند و به جلوه گری و خودنمایی نپردازد.
تعبیرات قرآنی: جلباب، خِمار
جلباب: ردائی که سرتاسر بدن را از بالا تا پایین می پوشاند مثل عبا.
خِمار: جمع آن خُمُر به معنای پوشیدن شیء.
تعریف بدحجابی: پوشیدن لباس نازک و چسبان، زرق و برقی ، استفاده از روسری هایی که از زیر آن گوش و گوشواره نمایان باشد یا به خاطر کوتاهی توان پوشش موهای جلو یا پشت را ندارد.
ادله حجاب: عقلی(آثار حجاب) نقلی(قرآنی و روایی)
ادله عقلی: مقدمه بحث: رشد و پرورش و ترقی
1-امنیت و مصونیت زن و جامعه از مفاسد اجتماعی(بلوغ زودرس)
2. تحکیم خانواده(تزلزل)
3. سلامت نسل(نسل فاسد)
4.آرامش درونی و رشد و پرورش استعدادها.
5.صیانت از ارزش های والای زنان و موفقیت های معنوی(سقوط ارزش ها و ایجاد جو غفلت)
6.لزوم نگاه انسانی به زن نه نگاه جنسی(نر و ماده).
مقدمه بحث شامل: 1.تدبیر انسان ها در حفاظت از منزل – بستن درب منزل برای جلوگیری از دزد – زدن پرده بر پنجره(نگاههای آلوده) – زدن توری به پنجره(حشرات مزاحم) – تدبیر باغبان در حفظت از باغ و میوه ها – تدبیر جواهر فروش در حفاظت از جواهرات – تدبیر عطار در حفاظت از عطر – تدبیر راننده در نگهداری از ماشین.

ادله قابل ارائه:
حکم عقلی: هر چه مانع رشد و کمال انسانی است، مردود و منفور و هر چه سبب رشد و تعالی اوست، مقبول و محبوب است.- خود آرایی و خود نمایی، سبب تحریک جنسی و فوران شهوات و پوشش بخشی از عفاف و نشانه ی خودنگهاری است. – عقل انسانی حکم می کند به تأمین منافع و دوری از زیان های احتمالی.
1. امنیت و مصونیت زن و جامعه از مفاسد:
-عهده داری بخش عمده ای از امنیت جامعه برای زنان با حفظ حجاب.
-دریده شدن این حریم یعنی از بین رفتن ضمانت سلامت اجتماعی.
-سخن عرفا: أعظم الشهوهريال شهوة النّساء
-ارائه زیبایی ها و مواضع بدن= تحریک شهوات و تبدیل شدن به یک کانون خطر جدی – سلب امنیت و آرامش زن.
هر چقدر گرایش به سمت حجاب شدت یابد سلامت اخلاقی جامعه بیشتر می شود و بر عکس کاستی حجاب= فزونی بیماری های اخلاقی
-رعایت حجاب مهربانی در حق خود، زنان دیگر و مردان جامعه است.
-طمع بیمار دلان و سقوط در غرقاب حیوانیت.
مفام معظم رهبری: اسلام برای زن حجاب را معین نموده زیرا یکی از وسایل امنیت او است که هم خود و هم مردان ایمن می مانند. اسلام حجاب را معین نموده تا هم زن بتواند کار خود را در جامعه انجام دهد و هم مرد به مسؤولیت های خود برسد.
-حجاب سنگ مصونیت زن از تیر نگاههای زهرآلود و سخنان آزار دهنده و برخوردهای اراذل جامعه است.
2.تحکیم خانواده:
جاذبه جنسی: قوی ترین جاذبه ای که زن و مرد را به سوی یکدیگر می کشاند تا بتوانند عمری را در کنار هم به سر برند.
-شهید مطهری ره: اختصاص یافتن استمتاعات و التذاذ های جنسی به محیط خانواده پیوند آنان را محکم و موجب اتصال بیشتر آن ها می شود. فلسفه پوشش و منع کامیابی- همسر قانونی از لحاظ روانی عامل خوشبختی اوست در حالی که در سیستم آزادی کامیابی، همسر قانونی یک رقیب، زندان بان و مزاحم است و کانون خانوادگی بر اساس نفرت و دشمنی پایه گذاری می شود.
-علت گریز جوانان امروز از ازدواج-تأسی از شیوه اروپاییان و فراوان شدن کالای زن- در سیستم منع، ازدواج پایان انتظار و محرومیت و در سیستم آزاد آغاز محرومیت و محدودیت است و خاتمه یافتن آزادی طرفین است.
– کشاندن مسائل جنسی از محیط خانواده به جامعه یک ظلم فاحش و غیر قابل جبران است که جامعه غربی شاهد عینی آن است.
رهبر معظم : «امروز یکی از بزرگ ترین بلاهایی که گریبان گیر کشور های غربی را به شدت گرفته، مسأله خانواده است. لذا هر کسی شعار خانواده بدهد از نظر غربی ها و بخصوص از نظر غرب، یک فرد مطلوب است. یک مرد محبوب است چرا؟ چون از تزلزل بنیان خانواده رنج می برد. چون خانواده، چیزی را که برای زن و مرد مخصوصاً برای زن محیط امن و آرامش است، آن را از دست داده، خانواده هایی که پدربزرگ، مادر بزرگ، نوه ها و خویشان… با هم باشند، هم را بشناسند، با هم ارتباط داشته باشند چنین خانواده هایی در غرب بسیار کمیاب است. زن و شوهر با هم صمیمیت ندارند. این بلائی است که با کارهای غلط برسر بشر آمده و بیشتر از همه بر سر زن غربی آمده.»
-وقتی طرفین به خود اجازه نگاه به غیر را ندهند، همیشه همسر برایشان مقبول و محبوب است زیرا دائم نظاره گر زیباتر از همسر خود نیستند.
– یکی از عوامل تزلزل خانواده خودنمایی و حضور تحریک آمیز زنان در جامعه است. اگر مرد متأهل او را ببیند با توجه به غریزه تنوع طلبی، علاقه به همسرش کاهش می یابد و کج خلقی و بهانه گیری و بی تقوایی نموده و از او متنفر می شود و حتی ممکن است همسر قانونی و شرعی را مزاحم کامیابی های خود بداند و اگر بیننده مجرد باشد به راحتی تن به تعهدات سنگین زندگی مشترک نمی دهد و از دخترانی که به طور رایگان چشمان گرسنه ی او را سیراب می کنند بهره ی غیرشرعی می برد و ازدواج را به تأخیر می اندازد.

3.سلامت نسل:

تحریکات جنسی در حواس پنج گانه ی آدمی بر روی سیستم تولید مثل و نسل اثر می گذارد. حضرت شعیب(علیه السلام) یکی از دختران خود را به عقد حضرت موسی(علیه السلام) در آورد و مقرر شد که 8یا 10 سال در خدمت ایشان باشد. پس از این مدت عازم وطن شد و حضرت شعیب فرمود: همه گوسفندان سیاه و سفیدی که امثال زاییده می شود از آن تو باشد…زنان و دختران خود نما تأثیر ناروایی بر سلامت نسل ها دارند و فلسفه حجاب دینی پیشگیری از چنین آثاری است.
-ژان روستان فرانسوی آزمایش در کتاب”لاوی” مطرح نموده که بر روی اردک های نر و ماده انجام داده است… نگاه اردک های نر به ماده عامل تحولات درونی و هورمونی آن ها است و سبب ازدیاد هورمون می شود.
4. آرامش درونی و رشد و پرورش استعدادها:
-نبودن حریم میان زن و مردو آزادی معاشرت و بی بندوباری التهاب های جنسی را فزونی می بخشد و تقاضای سکس را به صورت یک عطش روحی و یک درخواست اشباع نشدنی در می آورد. غریزه جنسی ، صرفاً ظرفیت جسمانی ندارد بلکه ظرفیت روحی هم دارد. غرایزی که صرفاٌ ظرفیت جسمی دارند مثل خوردن یک ظرفیت محدودی دارند. یعنی مقدار محدود می توانند غذا بخورند و بیش از آن نوعی مجازات است اما جاه طلبی و مالکیت و غریزه جنسی هرچه بیشتر بدست آوری، تشنه تر می شوی.
– روح بشر فوق العاده تحریک پذیر است، دل آدمی همواره در گرو دیدنی های دیده ی اوست و در پی بدست آوردنش طرح می ریزد. بسیاری از خیال پردازی ها ی روح و پریشان حالی و آشفتگی درونی ناشی از مشاهدات عینی اوست. پوشیدگی زن و حجاب او آرامش روانی و آسودگی خود و مردان را در بر دارد و چنین آرامشی بر هر جامعه ای حاکم شود، مایه سعادت و تعالی افراد را فراهم می آورد.
شهید مطهری در پاسخ به این سوال که پوشش زن چه ضرورتی دارد می گوید: اولین خاصیتش، خاصیت روانی است یعنی آرامش روانی. در چنین حالتی، قلب ها و روح ها آرام و سالم است. تدابیر اسلام برای تعدیل و رام کردن این غریزه حجاب برای زن و غض بصر برای زن و مرد است.
برخلاف آن چه مخالفین حجاب می گویند: حجاب موجب فلج شدن نیمی از نیروی افراد اجتماع است، بی حجابی و ترویج روابط جنسی موجب فلج شدن تمام نیروی اجتماع است.
-آن چه موجب فلج شدن نیروهای جامعه است آلودگی محیط کار به لذت جویی های شهوانی است. اگر دختران و پسران در محیط جداگانه تحصیل کنند یا در صورت اختلاط هیچ آرایشی نکنند.بهتر درس می خوانند و فکر می کنند یا این که هر پسری در کنار یک دختر آرایش کرده با لباس جلف و اندام محرک بنشیند و دائماً در ارتباط با آن ها باشد.
5.دختران شعیب و شرکت در اجتماع:
-نفس دریایی از خواستنی هاست. زمانی که تمایل به چیزی ندارد در آرامش است اما وقتی رغبت پیدا کرد همانند دریای طوفانی است. عرضه زن، دل را به هوس می اندازد، آرامش درونی را سلب می کند و سبب اضطراب روحی و نابسامانی می شود.
-گفته ی یک زن : زن بی حجاب چون با نامحرم ارتباط مستقیم دارد لطافت روحی خود را از دست می دهد اما زن باحجاب همیشه در آرامش روحی است و عواطف و احساسات خود را مختص خانواته می سازد و حیا پیشه می کند.
– جلوگیری از حواس پرتی از آثار حجاب است. زنی که دائماً به فکر آرایش و لباس و شکل و قیافه است دیگر مجالی برای تفکرات اصولی و مهم تر نمی یابد و همه وقتش به مسائل مبتذل و بی ارزشی سپری می شود. این مکشفه بودن او را به مد پرستی و خود نمایی می کشاند و شخصیت او را در معرض تباهی قرار می دهد.
-همواره زنان موفق در ردیف زنان ساده پوش و غیر متجمل بوده اند زیرا انسان وقتی حواسش را متوجه یک محور کند از توجه به مسائل دیگر باز می ماند.
– در روابط میان خود زنان، مد پرستی ایجاد رقابت، کینه و حداقل حسادت می کند و این حالت آرامش او را بر هم می زند در حالی که زنان مستقل، رقیبی برای خود به حساب نمی آورند.

مبلغان سایبری چهارده خورشید

author-avatar

درباره بسیجی

حب الحسین رشته تحصیل ماست. دانشجوی کارشناسی ارشد شیعه شناسی-کلام... طلبه سطح سه حوزه http://karbala-2.kowsarblog.ir/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *