اداره کل تبلیغات کهگیلویه وبویر احمد

فرهنگ دینی باید متناسب با تحولات رسانه‌ای ارتقا پیدا کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد درپنجمین جلسه ماهانه مدیران در باشت گفت: فرهنگ دینی باید متناسب با تحولات رسانه‌ای ارتقا پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی با اشاره به لزوم تقویت مبانی اعتقادی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی و قدرت تفکر در ارائه راهکارهای فرهنگی اظهار داشت: اگر نگاهی هرچند اجمالی به اطراف و اکناف و اوضاع جهان بیندازیم متوجه تغییروتحولات تسریع این روند خواهیم شد. هرروز در حوزه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی شاهد تغییرات هستیم، تکنولوژی و ابزار مادی نیز دستخوش تحولات هستند که بدون شک بر تفکر و دیدگاه انسان ها تیز تأثیر گذار هستند.

وی افزود: به موازات گسترش فناوری ها باید در حوزه فرهنگی نیز زمینه ارتقا و تقویت مبانی دینی را متناسب با تغییرات فراهم کنیم. بطوری که فرهنگ بر این تحولات تأثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام مرتضوی خاطر نشان کرد: در این راستا لازم است متولیان عرصه فرهنگی ازجمله پرسنل که به صورت روز مره مرتبط با مسائل دینی مذهبی هستند خود را به ابزارموجود مجهز کنند و با بهره گیری از قدرت فکر و تعقل مسائل را رصد نمایند و باهرگونه اقدامی در جهت تخریب فرهنگ چه خواسته و یا ناخواسته آگاهانه و یا ناآگاهانه مقابله نمایند و جلوی انحراف و آسیب ها را بگیرند.

وی با بیان پاره ای از تکنولوژی های ارتباطی در قالب نرم افزار از جمل وات ساپ، وایبر و… گفت:   این ابزار با هدف تأثیرگذاری منفی تهیه شده اما می توان با برنامه ریزی  ازاین آسیب فرصتی برای تأثیرگذاری مثبت به‌وجودآورد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *