حدیث پژوه, دانشنامه اخلاق اسلامی

وصف جهنم دریک حدیث قدسی

حدیث قدسی

در باره جهنم

jahanam

ای فرزند آدم!

چگونه از فرموده من تمرد می ورزید و حال آنکه شما از حرارت آفتاب عجز و جزع دارید

و به درستی که دوزخ هفت در و هفت طبقه دارد و در آن طبقات آتشهاست که از شدت حرارت بعضی بعض دیگر را می خورند,و در هر یک از آن طبقات هفتاد هزار وادی است از آتش ,و در هر وادی هفتاد هزار شعبه از آتش است,و در هر شعبه هفتاد هزار شهر است از آتش,و در هر شهری هفتاد هزار قصر است از آتش,و در هر قصری هفتاد هزار اتاق است از آتش,و در هر اتاقی هفتاد هزار چاه است,و در هر چاهی هفتاد هزار تابوت است از آتش,و در هر تابوتی هفتاد هزار درخت است از زقوم,و در زیر هر درختی هفتاد هزار میخ است از آتش,و بر هر میخی هفتاد هزار زنجیر است از آتش,و بر هر زنجیری هفتاد هزار اژدها و عقرب است از آتش,و طول هر اژدهایی هفتاد هزار زراع است,و در شکم هر اژدهایی هفتاد هزار دریاست از زهر سیاه,و هر عقربی را هفتاد هزار دم است از آتش,و طول هر دمی هفتاد هزار زراع است,و در هر دمی هفتاد هزار گره است,و در هر گره ای هفتاد هزار رطل زهر سرخ است.

پس قسم به ذات خودم و به کتاب مسطور و ورقه های پراکنده و به حق بیت المعمور و به حق آسمان بلند,و قسم به دریای مملو از آب بی پایان که این عذابها را ایجاد نکردم مگر از  برای کافران و سخن چینان و بخیلان و کسانی که عاق والدین می باشند و از برای خورنده ربا و منع کننده زکات و زنا کننده و جمع کننده مال حرام و فراموش کننده قرآن و آزار کننده همسایگان مگر اینکه توبه کنند و بعد از آن بر اعمال صالحه مواظبت کنند.

ای بندگان من!بر نفس های خود رحم کنید زیرا که بدنهای شما ضعیف و بارهای شما سنگین است و منادی شما اسرافیل و حکم کننده شما رب جلیل است.

 پی نوشت:————————————————

اخلاق آسمانی برگرفته از کتاب ینابیع الحکمه صفحه28

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “وصف جهنم دریک حدیث قدسی

  1. حرف ناب گفت:

    با عرض سلام خدمت شما دوست عزیز..
    این مطلب در پاتوق وبلاگ نویسان استان کهگیلویه و بویراحمد(حرف ناب) منتشر شد.
    http://harfenab.ir/index.php/goldan2/4570-2014-09-24-05-39-46.html

    “هدیه ما به شما:”
    امام مهدی (سلام الله علیه) : أكثِرُوا الدُّعاءَ بِتَعجيلِ الفَرَجِ فَإِنَّ ذلِكَ فَرَجُكُم. براى تعجيل در فرج بسيار دعا كنيد، كه مايه گشايش در كار شما است. كمال الدّين – ص 485

  2. سلام وتشکر از شما …موفق باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *