پزشکی وسلامت

ده دلیل ساده برای سردرد..!

سردرد

ده دلیل ساده برای ســــــــردرد:
چند دقیقه مانده به پایان وقت اداری یا کلاس درس، احساس می کنید سرد درد عجیبی گرفته اید، هر چه فکر می کنید علتی برای آن پیدا کنید، چیزی به ذهنتان نمی رسد. دلایل زیر می تواند یکی از علت ها باشد!

1- گرسنه اید و حواستان نیست!
سردرد ناشی از گرسنگی همیشه آشکار نیست. اگر یک وعده غذایی را فراموش کنید، قبل از اینکه تشخیص دهید گرسنه هستید، سرتان شروع به درد می کند. در این حالت مشکل می تواند افت قند خون باشد. حواستان باشد برای درمان سردرد ناشی از گرسنگی آبنبات نخورید چون شیرینی باعث می شود قند خون برای لحظاتی بالا برود و ناگهان به میزان بیشتری پایین بیاید.

2- شاید رئیس تان مقصر است؟
اشتباه نمی کنید، رئیس شما می تواند باعث سردرد شما شود. هر چیزی که سطح استرس شما را افزایش دهد، می تواند شما را بیشتر در معرض سردرد تنشی و میگرن قرار دهد.

3- نکند معتاد شده اید؟
برای افراد مبتلا به سردرد کافئین دو حالت دارد، آن هایی که می گویند با آن نمی توانند زندگی کنند و آن هایی که برعکس، بدون آن نمی توانند زندگی کنند. واقعیت این است که کافئین به اندازه کافی مفید است. در حقیقت در بسیاری از داروهای سردرد کافئین یافت می شود. اما مصرف زیاد کافئین می تواند یکی از علل سردرد باشد. اگر به قوه وابسته باشید قطع ناگهانی آن می تواند وضع را بدتر کند، بنابراین ترک کافئین هم می تواند یکی از محرک های سردرد باشد.

4- بوهای عجیب و غریب حس نمی کنید؟
بوهای قوی حتی آن های که خوب هستند در بسیاری از افراد درصد ابتلا به میگرن را افزایش می دهد. حالا اینکه چطور اتفاق می افتد، نامشخص است اما این بوها ممکن است سیستم عصبی را تحریک کند. شایع ترین عوامل نیز عبارتند از: رنگ نقاشی، عطر و انواع خاصی از گل.

5- موها را سفت نبندید!
اینکه چطور موهایتان را ببندید، می تواند بر سلامت و بیماری سر شما تأثیر مستقیم داشته باشد. بستن موها به شکل دم اسبی می تواند بافت های همبند پوست سر را تنگ کرده و با ایجاد فشار باعث سردرد می شود.هدبند و کلاه های تنگ نیز می تواند همان تأثیر را داشته باشد.

6- ژامبون باز نباشید!
گوشت های فرآوری شده ماند ژامبون دو مشکل ایجاد می کنند. آن ها بیشتر حاوی تیرامین هستند و همین طور افزودنی های خوراکی دیگر مانند نیترات ها که می توانند باعث سردرد شوند. سردرد ناشی از افزودنی های خوراکی معمولا در هر دو طرف سر احساس می شود.

7- هوای آلوده!
تغییرات درجه حرارت می تواند در احتمال ابتلا به میگرن تأثیر داشته باشد. اینکه هوا ناگهان سر یا یکدفعه سرد شود، می تواند سردرد ایجاد کند. اما در این میان روزهای گرم و آفتابی بیشتر مقصر شناخته شده اند. حالا که شما نمی توانید آب و هوا را تغییر دهید، می توانید در روزهای روشن عینک آفتابی بزنید و بعدازظهرها برای اجتناب از کم آبی زیاد از خانه بیرون نروید.

8- سیگار سردرد را خوب می کند یا بد؟
استعمال سیگار باعث تحریک سردرد می شود و این فقط شامل فردی که در حال سیگار کشیدن است، نمی شود. دود سیگار حاوی نیکوتین باعث می شود رگ های مغز تنگ شود. سیگار باعث سردردهای یک طرفه می شود که چشم و بینی را هم درگیر می کند.

9- ورزش گاهی برعکس عمل می کند!
ورزش شدید گاهی اوقات منجر به سردرد می شود. مثال آن هم سردردهای فشاری است. این نوع سردرد بیشتر در افرادی که مستعد ابتلا به میگرن هستند، دیده می شود.

10- حواستان به پنیر همباشد
محرک سردرد برای برخی افراد پنیر است، پنیرهایی مانند پنیر چدار، پنیر پارمزان و پنیر سوئیسی. مقصر اصلی می تواند ماده ای به نام تتیرامین باشد. هر چه غذایی بیشتر بماند، حاوی تیرامین بیشتری خواهد شد.

منبع:چهارده خورشید

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “ده دلیل ساده برای سردرد..!

  1. سلام ودرود بر شما احسنت عالی بود…. 😛 😛

  2. حرف ناب گفت:

    با سلام
    به منظور ارج نهادن به زحمات وبلاگ نویسان از شما خواستاریم در انتشار گلدون وبلاگی شماره 10 در سایتتان به آدرس لینک زیر ما را در انجام این رسالت یاری کنید
    آدرس لین مطلب
    http://www.harfenab.ir/index.php/pishnahad2/4381-10.html

  3. سلام وعرض ادب…منتشر شد.موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *