فضای سایبرخطرات تهدید ها

نجوای شیطان(امواج شبهه ی شبکه های ماهواره ای ضد شیعی)

بازگشت العالم به مدار نایل‌ست با ف

نجوای شیطان(امواج شبهه ی شبکه های ماهواره ای ضد شیعی):

از زمانی که رسانه هایی همچون رادیو و تلویزیون به وجود آمدند، نهادهای دینی سعی کردند از این رسانهمن هابرای تبلیغ و ترویج عقاید دینی ، همچنین موعظه و آموزش پیروان خود استفاده کنند. اما به دنبال دستاوردهای مدرن رسانه ای در دو دهه ی آخر قرن بیستم، ماهواره ها به شکلی گسترده فراخ تر مورد استفاده قرار گرفتند.
نگاهی کوتاه به ماهواره های مستقر بر فراز ایران و خاورمیانه ما را با حقیقتی دیگر در آن سوی سکه ی شبکه های دینی آگاه می کند.این حقیقت حکایت از آن دارد که جهان اسلام و خاورمیانه و به ویژه ایران به دلایل متعددی از جمله دلایل سیاسی، امنیتی ، تاریخی و مذهبی بیش از دیگر مناطق ، هدف آماج این شبکه ها و برنامه های دینی و شبه دینی قرار گرفته اند.
دربین بیش از80تلویزیون ماهواره ای دینی در منطقه خاورمیانه که به تبلیغ وترویج ادیان وفرق مختلف وبعضا نو ظهور می پردازند ، حدود23 شبکه ، برنامه هایی به زبان فارسی ارائه می کنند ودر کنار این شبکه ها، تعداد زیادی شبکه فارسی زبان به ترویج تفکر الحادی یا سکولار همت گمارده اند.
دراین میان، شبکه هایی هستند که صرفا باهدف تبلیغ یک دین یا مذهب دینی خاص فعالیت می کنند . شبکه هایی نیز می باشند که به صورت پاره وقت آنتن خودرادر اختیار برنامه هایی دینی قرار می دهند. آنچه در نگاه نخست به این شبکه ها مشهود است ، هدف گذاری برای تبلیغ ونشر یک عقیده است اما آنچه در نگاهی عمیق تر به دست می آید، گاهی تحریف، تخریب و تحقیر عقیده ای دیگر است. از این منظر، می توان شبکه ها یا در واقع برنامه هایی را که به باورهای دینی و اساساً اسلام به ویژه تشیع حمله می کنند نیز در زمره شبکه های دینی (با کارکرد ضد دینی) دانست.
شبکه های دینی بر اساس نوع پخش برنامه های خود به دو گروه تمام وقت و پاره وقت تقسیم می شوند. اما بر اساس دین یا مذهب مورد تبلیغ به گروه های رسانه ای متعددی از جمله شبکه های زیر تقسیم می شوند:
1.شبکه های شیعی (با رویکردهای گوناگون فقهی و سیاسی)
2. شبکه های اهل سنت
3. شبکه های مروج بهائیت
4. شبکه های مروج و هابیت
5- شبکه های مروج صوفیه
6- شبکه های تبشیری مسیحیت
7- شبکه های ترویج آیین زرتشت و قادیانه
8- شبکه های ضد دینی و مروج ایسم های غربی
علاوه بر موارد فوق ، شبکه های دیگری نیز هستند که به بهانه مبارزه با خرافات، مخاطب را به سکولاریسم، لائیسم، بی خدایی و اصول الحاد دعوت می کنند . شبکه های موسیقیایی را هم می توان به این جرگه افزود، آن وقت که شیطان پرستی به عنوان یک آیین ، پیوسته در قالب موسیقی از این شبکه ها تبلیغ می شود.
ناگفته نماند در کنار این رسانه های صوتی تصویری، بیش از ده ها رادیوی ماهواره ای نیز با کیفیتی عالی و به صورت 24 ساعته به ترویج ادیان و فرق انحرافی به زبان فارسی و حتی گوی های محلی مبادرت می ورزند.
به واقع، شنیده ها حاکی از آن است که این حرکت با تمام حجم و وسعتش تازه در آغاز راه است و تلویزیون ها و رادیوهای ماهواره ای بسیار دیگری نیز در راه اند. همچنین پیش بینی می شود با توجه به کاهش هر روزه ی بهای راه اندازی کانال های ماهواره ای و آسان تر و ارزان تر شدن فرایند برودکستینگ (پخش رسانه ای) در جهان ، تب راه اندازی شبکه های تلویزیونی و رادیویی ماهواره ای هر روز داغ تر شده و گروه ها و فرقه های بیشتری به استفاده از این تریبون مبادرت ورزند.
نکته قابل توجه در این میان آن است که با وجود کثرت این شبکه ها، نام ها و ظاهرشان، باید گفت وحدت رویه شان، نشان از هدف واحد همه آن ها در تزلزل باورها و اعتقادات دینی مردم وایجاد اختلافات مذهبی در ایران و جهان اسلام دارد. یک سوی سکه ی هر یک از این شبکه های ماهواره ای تبلیغ و ترویج آیینی خاص و آموزش عقاید و مناسک آن آیین می باشد. ولی سوی دیگر سکه مقابله با تفکر جهانی شیعی و اندیشه و عمل اسلام انقلابی برآمده از نگاه شیعی است.
نگاهی به تحولات منطقه روشن می سازد که استکبار جهانی تا چه اندازه از گسترش این تفکر در منطقه آسیب دید است. تحولات لبنان و شکست طرح خاورمیانه جدید، شکست آمریکاو طرح های صهیونستی در عراق و افغانستان، شکست های پیاپی رژیم صهیونیستی در برابر انتقاضه مردم فلسطین ، شکست در جنگ 22 روزه با مردم بی دفاع غزه، جریان عظیم بیداری اسلامی مردم منطقه و جهان اسلام، سرنگونی دیکتاتورهای تونس، لیبی و مصر، انقلاب اسلامی مردم یمن، جنبش اسلامی شیعی بحرین، تغییر روند بحران سوریه به نفع جریان مقاومت و …، که همه به شکلی از تفکر ناب اسلام انقلابی و شیعی برآمده است و پایگاه اصلی آن نیز ایران اسلامی است خود حکایت از این واقعیت دارد.واقعیتی که استکبار و به واقع صهیونیزم بین الملل از مدت ها پیش به تلخی آن را دریافته و ماهیت وجودی خویش را به واسطه ی گسترش آن اندیشه در خطر می بیند.
از این رو، نظام متحد رسانه ای غرب که تحت سلطه ی صهیونیزم جهانی قرار دارد با درک این واقعیت و در ظاهری متکثر، کمر به نابودی یا تضعیف این تفکر ناب بسته است با کمی دقت در برنامه های دینی متعدد پخش شده از شبکه های ماهواره ای محتلف در می یابیم که همه ی این برنامه ها به شکلی منسجم تنها به یک تفکر حمله می کنند و رقیب خود را تنها یک اندیشه می دانند و آن هم تفکر انقلابی شیعه است.
پژوهش ها و بررسی های پراکنده ای که پیش تر در مورد این شبکه ها انجام شده است نشان از آن دارد که معمولاً در یک مقطع زمانی خاص تمام شبکه ها و برنامه های به ظاهر دینی به شکل منسجم، به طرح یک شبها پرداخته و به نقطه ای واحد از تفکر شیعی حمله می کنند . زمانی که این هماهنگی در نشریات، سایت ها و محافل تبلیغی ادیان و فرق دیگر نیز مشاهده می شود ، دیگر جای هیچ شکی باقی نمی گذارد که پایگاه واحدی با برنامه ای منسجم و هماهنگ تمام این شبکه رسانه ای را هدایت و راهبری می نماید. پایگاهی که تنها رقیب خود را تفکر ناب شیعی می داند و بسیاری از این ادیان و فرق را خود زاده است و خود تبلیغ می کند تا رقیب را از پای درآورد. چه جای شک که مسیحیت تبشیری ، بهائیت، وهابیت، کمونسیم تبشیری، نئوبودیسم، نئوشنتوئیسم، نئوتائوئیسم و دیگر عرفان های پست مدرن، همه مولود نامیمون یک مادرهستند و “بن هبن”، “رام الله” ،”محمد علی باب”، “اشو” و…، همه با یک محفل مشترک در تماس بوده اند.
دست هایی که پیش تر در قالبی پنهان تر سعی در ایجاد اختلاف وجنگ مذهبی میان ادیان و مذاهب مختلف داشته، امروز در قالب شبکه های ماهواره ای ، اینترنتی و اجتماعی ، نیت پلید خود را عیان ساخته اند . جریان های سلفی- تکفیری وابسته به وهابیت اینک در صدر جریان های معانی ملل اسلامی و دیگر مردم جهان قرار دارند. اینان که تا امروز با افتخار از به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان، بحرین و عراق دم زده اند، معترفند حتی یک تیر نیز به سمت دشمن صهیونیستی شلیک نکرده اند. هم اکنون استراتژی فراگیر و چند جانبه اینان چنین است که علاوه بر صدور فتاوای تفکیر و مجاز بودن قتل، غارت و تجاوز به مال و ناموس شیعیان از طریق طراحی و ساخت شبهه و ترویج آنها، به باورها و گرایشات شیعی حمله بنمایند.

مطالب مرتبط

1 نظر در “نجوای شیطان(امواج شبهه ی شبکه های ماهواره ای ضد شیعی)

  1. سلام بر شما نویسنده ارشد وفعال چهارده خورشید این مطلب واقعاً عالی بود….التماس دعا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *