آموزش, فضای سایبرخطرات تهدید ها

انواع فایروال(ویروس ها 14)

معرفی-ویروس-ها

انواع فایروال:

فایروال ها به دو شکل سخت افزاری (خارجی) و نرم افزاری (داخلی)،ارائه می شوند.با اینکه هر یک از دل های فوق دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند تصمیم در خصوص استفتده از یک فایروال به مراتب مهم تر از یک تصمیم در خصوص یک فایروال است.

فایروال های سخت افزاری:

این نوع از فایروال ها که به آنان فایروال های شبکه نیز گفته می شود،بین کامپیوتر شما (ویا شبکه)و کابل ویا خط دی اس ال قرار خواهند گرفت.تعداد زیادی از تولید کنندگان و برخی از مراکز آی اس پی دستگاههای با نام روتر را ارائه می دهند که دارای یک فایروال نیز می باشند.

فایروال های سخت افزاری در مواردی نظیر حفاظت چندین کامپیوتر مفید بوده ویم سطح مناسب حفاظتی را ارائه می دهد(امکان استفاده از انبه منظور حفاظت یک دستگاه کامپیوتر نیز وجود خواهد داشت)در صورتی که شما دارای یک کامپیوتر پشت فایروال می باشید و یا اینم اطمینان را دارید که سایر کامپیوتر های موجود بر روی شبکه نسبت به نصب تمامی مسیر ها،بهنگام بوده و عاری از ویروس ها یا کرم ها می باشند،ضرورتی به استفاده از یک سطح اضافه حفاظتی(یک نرم افزار فایروال)نخواهید داشت.فایروال های سخت افزاری،دستگاه های سخت افزاری مجزایی می باشند که دارای سیستم عامل اختصاصی خود می باشند.بنالبر این به کار گیری آنان باعث یک لایه دفائی اضافه در مقابل تهاجمات می گردد.

فایروال های نرم افزاری:

برخی از سیستم های عامل دارای یک فایروال تعبیه شده درون خود می باشند.در صورتی که سیستم عامل نصب شده بر روی کامپیوتر شما داری ویژگی فوق می باشد،پیشنهاد می گردد که آن را فعال نموده تا یک سطح حفاظتی اضافی در خصوص ایمن سازی کامپیوتر و اطلاعات،ایجاد گردد.

(حتی اگر از یک فایروال خارجی یا سخت افزاری استفاده می نمایید)در صورتی که سیستم عامل نصب شده بر روی کامپیوتر شما دارای یک فایروال تعبیه شده نمی باشد ،می توان اقدام به تهیه ییک فایروال نرم افزاری کرد.با توجه به عدم اطمینان لازم در خصوص دریافت نرم افزار ازاینترنت با استفاده از یک کامپیوتر محافظت نشده ،پیشنهاد می گردد برای نصب فایروال از سی دی مربوطه استفاده گردد.

author-avatar

درباره یاسین مدرس

سلام بر شما کاربران گرامی//من یاسین مدرس طلبه پایه پنج حوزه علمیه کاربر سایت چهارده خورشیددر زمینه های مختلف ازجمله کار های فرهنگی فعالیت می کنم،از شما عزیزان درخواست داریم درزمینه معرفی سایت وانجام کار هاوفعالیت های فرهنگی با ما مشارکت کنید/فی امان الله.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *