حیات طیبه علماء, خواهران مبلغ, مناسبات

پنجمین سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله العظمی بهجت ره

images (16)
پنجمین سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله العظمی بهجت :

امان از آن روزی که برای گرفتاری یک کسی یا شفای بیماری به آقا التماس دعا می گفتند یک ریز آقا باید حال آن شخص را می پرسید ببیند گرفتاری اش برطرف شده یا نه تا خبر بر طرف شدن گرفتاری را نمی شنید دست بردار نبود باید مواظب بودند وقتی التماس دعا می گویند یک جوری بگویند تا آقا بو نبرند آن گرفتاری چه بوده .آیت الله بهجت را می گویم وقتی که مشهد می رفتند ، خیلی مقید بود توی نگه داری از بچه ها کمک کند تا عروسشان هم به زیارت برسد . می گفت بچه هارا بگذارید پیش من ، وسایل و خوراکی هایشان را هم بگذارید و خودتان بروید زیارت . از حرم که برمی گشتند میدیدند آقا بچه را بغل کرده تا آرام باشد یا خوابانده و همین طوری توی بغلش راه می برد که بیدار نشود و در حال ذکرو عبادت خویش است ….

یکی ازاطرافیان بچه یشان توی کما بود ، زنگ زده بودند برای التماس دعا آقا آن رقت قلب همیشگی را که وقتی کسی التماس دعا می گفت پیدا نکرده بود یکی از اهل خانه پرسیده بود جریان چیست ؟ گفته بود وقتی اجل کسی حتمی است کاری نمی شود کرد اینها از ما شاکی باشند بهتر است نااینکه از خدا شاکی باشند در عوض مادعا می کنیم خدا به بهترین نحو برایشان جبران کند .

images (17)

چند ساعت مانده بود به اذان صبح طبق معمول بلند شده بود برای تجدید وضو هوا خیلی سرد بود از اتاق بیرون رفته بود آن جا خورده بود زمین و دیگر نتوانسته بود بلند شود چند ساعت بعد که آقا را پیدا کرده بودند دیده بودند در حالی که بدنش از سرما خشک زده همان طور که روی زمین افتاده دارد ذکرهایش را می گوید گفته بودند خب چرا صدا نکردید گفته بود خب نخواستم اذیت بشوید.

توسل به امام رضا:

حجة الاسلام والمسلمین قدس از شاگردان آقا می گوید :

روزی آقا فرمود : یکی از علما ی نجف اشرف به جهت بیماری به تهران می آید و بعد از مراجعه به پزشک و تشکیل کمیسیون پزشکی بنا بر آن میشود که آقا از ناحیه ی مغز عمل جراحی شود ، آقا خیلی وحشت زده شده و سخت ناراحت می شود و اجازه می گیرد به مشهد مقدس سفر نماید . پس از تشرف و توسل شبی در خواب می بیند آقای بزرگواری نزد ایشان می آید و می فرماید : چرا اینقدر ناراحت هستید صلاح دیده شد که عمل نشوید و با دارو معالجه شوید .

از خواب بیدار می شود و می گوید : نتیجه گرفتم ، به تهران برویم . به تهران می آیند ، پس از مراجعه ی مجدد به پزشک ، رئیس کمیسیون پزشکی به و می گوید : ناراحت نباشید صلاح دیده شد که عمل جراحی انجام نشود ، با دارو معالجه می کنیم . با تطبیق این گفتار در خواب و بیداری بر یقین او می افزاید و با توسل به ثامن الحجج (علیه السلام) معالجه نموده و شفا می یابد .

 

thCA6PSR6J

مطالب مرتبط

1 نظر در “پنجمین سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله العظمی بهجت ره

  1. درود بر لله:به موقع بود….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *