پاسخ به شبهات, خواهران مبلغ, دانشنامه مهدویت

پرسش و پاسخ های مهدوی4

 شنیده ایم درروایات آمده که دینداری در آخرالزمان مثل گرفتن آتش دردست است. چرا دیندری در آخرالزمان،

imagesLBU5TWP9 سخت تر از زمان های دیگر است؟

سختی دیندر درآخرالزمان دلایلی دارد که مهم ترین آنها دو عمل زیر می تواند باشد:

الف.تشخیص وظیفه: وظیفه یک مسلمان معتقد، ان است که  وظایف دینی خود را به خوبی بشناسد و به آنها عمل کند. هنگام حضور ظاهری امام در جامعه و میان مردم ، امر تشخیص وظیفه راحت تر است: چرا که فرد به خدمت امام زمان (عج) می رسد و کسب تکلیف می کند: ولی در زمان غیبت این امرنیز به صورت کامل ، بر عهده خود شیعیان است. طبیعی ست که وظیفه دو چندان می شود و کار را مشکل تر می گردد: چرا که تشخیص وظیفه، مسأله بسیار مهمی است که امکان خطا و اشتباه در آن وجود دارد. البته امامان (ع)، شیعیان را به حال خود واگذر نکرده اند؛ بلکه از آنان خواسته که به عالمان و کاشناسان دین و اسلام شناسان فقیه مراجعه کنند و برای تشخیص وظیفه، از آنان مدد جویند.

ب.ظواهر فریبنده دنیای امروز: شاید به جرأت بتوان گفت، عمل اصلی و مهم تر در سختی دینداری در دوره آخرالزمان، وضعیت فرهنگی دنیای مادی است. غول های ارتباط جمعی و رسانه ای از یک طرف به شدت با اسلام درگیر شده اند                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           و با انواع تخریب ها و تحریف ها و سیاه نمایی ها، سعی بر آن دارند که چهره خشن و سیاهی از اسلام نشان دهند. از طرفی، ظواهر دنیا را چنان فریبنده و زیبا جلوه می دهند و انواع فساد را در جامعه پخش می کنند؛ به گونه ای که مردم در کنترل کردن امیال و غرایزخود باید مجاهدت و تلاش فراوان بکنند. بازار فسادهای مالی و اخلاقی، چنان گرم می شود که برخی همه چیزرابه فراموشی می سپرند و حتی انسانیت را نیز زیر پا قرارمی دهند و سخن از حیوان مدرن می گویند و معتقد می شوند که انسان، یکی از اقسام حیوانات است نه بیشتر. روشن است با فساد علنی دنیای امروز، حفظ دین و معنویت، بسیار مشکل است.

البته هر جند حفظ دین و عمل به وظیفه، در دنیای پرتلاطم و سراسر ظلم و فساد، کار دشوار است، پاداش انسان های متدین و دین مدار نیز افزون است.

مؤمنان آخرالزمان، به فرموده امیر مؤمنان، در کارها و فداکاری های نیک و بزرگ مسلمان صدر اسلام شریکند. اینان، کسانی هستند که پیامبر (ص)، آنان را برادر خود خوانده و دیدار آنان راآرزو کرده است. افرادی هستند که خداوند، آنان را اولیای خود خوانده و پیامبر(ص) در حق آنان فرموده است:« خوشا به حال صابران در غیبت که اینان، حزب الله هستند».

حضرت صاحب الزمان(عج) قیام خود را از کجا آغاز می کند؟

بنابر آنچه از روایات متعدد به دست می آید، محل شروع نهضت و قیام امام زمان (عج) مکه و مسجدالحرام است. در حدیثی از امام باقر(ع) نقل شده است:

به درستی که قائم میان گروهی به عدد اهل بدر، سربازان اسلام در جنگ بدر 313 نفر، از گردنه ذی طوی کوهی کنار مکه پایین می آید، تا آن که پشت خود را به حجرالاسود تکیه می دهد و پرچم پیروزی  را که پرچمی مخصوص است به اهتزاز در می آورد.(بحارالانوار،ج52،ص370).

در روایتی دیگر ازآن حضرت آمده است:

هنگامی که خروج کرد به مسجد الحرام آمده و به خانه کعبه تکیه می زند، و313 نفر مرد نزد او حاضر می شوند. اول سخنی که بر زبانش جاری می شود، این آیه است«بقیه الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین» سپس می گوید: منم بقیه الله در زمین و خلیفه او و حجت او بر شما.

در این که مکه و مسجدالحرام، محل ظهور و قیام حضرت مهدی(عج) است، همه مسلمانان چه شیعه و چه اهل سنت اتفاق نظردارند؛ زیرا روایات گوناگون صادر شده است؛ برخی، سخن از بیعت با حضرت در کنار کعبه شده«انه یبایع بین الرکن و المقام؛ بیعت می شود با او بین رکن(حجر الاسود) و مقام(ابراهیم)» و در برخی، خطبه آن عزیز کنار کعبه بیان شده و در برخی، از تجمع یاران در مکه یاد شده است(بحارالانوار،ج52،ص369).

فیلم های مانند«روز استقلال»،«نوستراداموس»یا «بازی جهنم خلیج فارس» چه ارتباطی با موضوع مهدویت دارد؟

1.فیلم«نوسترآداموس»: این فیلم، براساس پیشگویی های یک پزشک فرانسوی، ساخته شده؛ اما محتوای فیلم، مطابق اهداف غرب برای سلطه بلامنازع بر جهان، تهیه شده است. در این فیلم، نجات دهنده جهان(امام مهدی(عج)) با نام های «پادشاه وحشت»، «خدای جنگ بر ضد غرب»، «ضد مسیح بزرگ» معرفی می شود. اینده جهان، وحشتناک تلقی شده و تنها راه نجات را اتحاد با ابر قدرت غرب می داند. در نهابت، غرب را پیام آور صلح جهانی و اسلام و مسلمانان را ضد صلح و امنیت معرفی می کند. در این فیلم، درباره حضرت مهدی(عج) آمده است:«او، مردی خونریز و بی رحم است و با جنگ های خود، تعداد زیادی زنان را بیوه و پچه های یتیم برجای می گذارد». آن حضرت را با لباس عربی نشان می دهد و در حالی که با فشار دادن یک کلید هر کاربخواهد انجام می دهد، این مطلب را به بیننده القا می کند که« ما باید متحد شویم و مانع قیام او گردیم؛ زیرا چیزی جز مصیبت و ناامنی برای مردم جهان نمی آورد. باید مردم جهان از او متنفر شوند و از او فاصله بگیرند».

2.فیلم« روز استقلال »: این فیلم محتوای تخیلی دارد و آمریکا را نجات دهنده بشریت برابر حمله فضایی به زمین نشان می دهد.سرانجام با پیروزی نیروهای مدافع زمین در روز استقلال آمریکا،دشمن شکست می خورد و امریکا بر سکوی  نجات می ایستد.

مطالب مرتبط

1 نظر در “پرسش و پاسخ های مهدوی4

  1. درود بر حصار با مطالب جالب وارزنده ای که ارسال می نمایید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *