حیات طیبه علماء, خواهران مبلغ, در مکتب امام ورهبری

خاطرات سبز(خاطراتی از مقام معظم رهبری)

 خاطرات سبز….

دختر و پسر دانشجوdownload (2)

یک روز که مقام معظم رهبری به کوهای تهران رفته بودند با دختر و پسری دانشجو برخورد می کنند که به لحاظ ظاهری وضع مناسبی نداشتند و تصور می کند که آقا دستور دستگیری آنان را خواهند داد ولی برخلاف تصور آن دو، مقام معظم رهبری با آنهااحوالپرسی کردند و از شعل وفامیل بودن آنها سؤال کردند. پسر قتی با خلق زیبای آقا مواجه شد. واقعیت را گفت که ما دوست هستیم،آق ابتدا درباره ورزش و مزایای آن با آن دو صحبت کرد و بعد فرمود: بد نیست صیغه محرمیتی  در میان شما برقرار شود وشما با هم ازدواج کنید و به آنها پیشنهاد داد اگر مایل بودید در فلان تاریخ بیاید من آمادگی دارم که شخصا عقد شما را بخوانم. آن دو خداحافظی کردند و طبق قرار همراه خانواده خود محضر آقا رسیدند. آقا عقد آنها را جاری کرد و با برخورد کریمانه مقام معظم رهبری این دو جوان تغییر مسیر دادند وآن دختر غیر محجبه به یک دختر محجبه و آن پسر به یک جوان مذهبی مبدل شد.(محمد امین نژاد ازکارمندان صدا و سیما)

حضور قلب در نماز

بنده نیز همراه مقام معظم رهبری در ایرانشهر تبعید بودم، تعدادی از مردم و روحانیون از شهر های مختلف به دیدار ما آمده بودند. وقت نماز فرا رسید، همه آماده نماز جماعت گشتیم . ایت الله خامنه ای به عنوان امام جماعت در جلوی نمازگزاران ایستادندو مشغول نماز شدیم.

در همین هنگام بزغاله ای وارد شد و در جلوی جمع، به پریدن پرداخت. همه مارا خنداند، تنها کسی که با طمأمنینه و آرامش نماز را به پایان برد، آقا بود. پس از نماز، از ایشان پرسیدم: شما چطور خور را کنترل کردید و نخندیدید؟

معظم له گفتند: من اصلا متوجه بزغاله نشدم!(حجت الاسلام راشد یزدی)

سیاست مدارترین رئیس جمهور دنیا

بعد ازقطع نامه 598سازمان ملل، از سوی کشور های قدرتمند دنیا برایران فشارهای زیادی وارد می شد تا ما قطعنامه را بپذیریم.در همان ایام خاویر پرزدکوئیار دبیر سازمان ملل متحد برای رایزنی لازم به ایران آمد. یکی از برنامه های وی ملاقات با حضرت ایت الله خامنه ای بود. در آنزمان آقا رئیس جمهور بودند. پس از ملاقات، دکوئیار به من گفت: رئیس جمهور شما از کدام دانشگاه علوم سیاسی فارغ التحصیل شده است؟

گقتم چطور؟

گفت: من از چنددانشگاه معتبر دنیا مدرک دکترای علوم سیاسی دارم و بیش از سی سال است که کار سیاسی می کنم و اکنون ده سال است که دبیر کل سازمان ملل هستم. در این مدت کمتر شخصیت سیاسی و رئیس جمهوری هست که وی را ندیده و با او گفتگونکرده باشم، ولی تاکنون شخصیتی سیاستمدارتر و هوشمند تر از رئیس جمهور شما ندیده ام.(علی محمد بشارتی(وزیر کشور))

کتری سیاه

مقام  معظم رهبری در یکی از خاطرات شیرین خود از دوران طلبگی در دوران طاغوت می فرمایند:من در حجره خود در مدرسه حجتیه یک کتری داشتم که از بس دود چراخ خورده بود به کلی سیاه شده بود و با این وجود برای میهمانان خود باهمان کتری چای درست می کردم. چند روزی که از فاجعه فیضیه گذشت، چند تن ازدوستان دانشجو که گاه و بیگاه به قم می آمدند و به من سر می زدند به قم آمدند و گفتند:«ما دعا می کردیم به مدرسه حجتیه هم بریزند چون شنیده بودیم که وسایل طلاب را غارت می کنند، گفتم خدا کند بیایند این کتری تو را هم ببرند و ما از شرش راحت شویم.

مطالب مرتبط

1 نظر در “خاطرات سبز(خاطراتی از مقام معظم رهبری)

  1. سلام بر حصارعالی بود عالی….موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *