پاسخ به شبهات, دانشنامه مهدویت

پرسش و پاسخ های مهدوی3

 آیا تعداد 313 نفر از یاران خاص امام مهدی(عج)، همه هم عصر زمان ظهور هستند یا افرادی ازسابق نیز میان آنان می باشند؟imagesLBU5TWP9

تعدادی از یاران گروه 313نفری، از کسانی هستند که در زمان ظهورزندگی می کنند.دربرخی ازروایات آمده است که اینان شب در بستر خود ناپدید شده، سپس صبح درمکه خواهد بود. آیه148سوره بقره« این ماتکونوا یأت بکم الله جمیعا»درباره این گروه است.(الغیبهَ،ب20،ح3).

ازرویات به خوبی می توان استفاده کرد که تعدادی از یاران، هم عصر زمان ظهورند.البته از برخی روایات، استفاده می شود که برخی از بزرگان روزگار گذشته، براساس مصالحی خاص، دوباره زند شده و در رکاب حضرت و از یاران آن بزرگوار می شوند. در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده است:

خروج می کنند باقائم (عج) ازپشت کوفه -یا کعبه 27 مرد که عبارت اند از: پانزده نفراز قوم حضرت موسی(ع) و هفت نفر ازاصحاب کهف، و یوشع بن نون و سلمان و ابوجانه انصاری و مقداد و مالک اشت؛ پس در نزد آن حضرت، از یاران و والیان هستند.(بحارالانوار، ج53،ص90).

بنا براین، یاران قائم(ع) هم از افرادی هستند که هم عصر زمان ظهورند و هم از افرادی اند که پیش از ظهور زندگی کرده اند و از دنیا رفته اند.

آیا انحصار یاران مهدی(عج) به 313 نفر، یک نوع تبعیض نیست؟ چرا 313نفر؟

باید توجه داشت که یاران حضرت منحصر به 313 نفر نیست؛ زیرا حضرت دارای سه گروه یاراست که گروه اول آنان، 313 نفرند اینان، فرماندهان و بزرگان لشکرحضرت محسوب می شوند و موالیان اویند. طبیعی است هر لشکر،تعدادی محدود فرمانده دارد وبقیه، تحت نظر اینان در لشکرحضرت به سر می برند وحاکم را یاری می کنند. پس این نوع انحصار،تبعیض نیست،با توجه به این که یاران کروه دوم را لشکر ده هزارنفری و یاران گروه سوم را عموم مؤمنان تشکیل می دهند.

گفتنی است که دلیل خاصی در این که چرا یاران گروه اول 313 نفرهستند وارد نشده است. شایدبتوان گفت: که این تعداد یاران امام مهدی(عج) همچون یاران پیامبراکرم(ص) در جنگ بدر313 نفر است برای آن است که یاد و خاطره جنگ بدرزنده شود. جنگی که مسلمانان عده کمی بودند با تجهیزات نا مناسب، وفقط تکیه بر خدا داشته و با ایمان وارد معرکه جنگ شدند.  هدف حفظ اسلام و دین بود. امداد های خاص و ویژه الهی نازل شد، چنان که درابتدای سوره انفال(آیات 7-14)به آن اشاره شده است. جنگی که همه گروه های مسلمان آن زمان در آن حضورداشتند افراد سپاه از همه اقشار و سنین مختلف تشکیل شده بود وپیروزی قاطع مسلمانان درآن رقم خورد. بسیاری از سران مشرک و کافر سپاه مکه کشته شدند، پیروزی در این جنگ سرآغازبسیار زیبایی برای شروع حرکت اسلام بود.

تفکرات حاکم برفیلم های امریکایی(هالیوود)درباره تسخیر جهان و این که کسی می آید و جهان را به هم می ریزد چگونه تحلیل می شود؟

ازاوضاع و حوادث عمومی، می توان حدس زد که بشر، درآینده نزدیک برسردو راهی بسیار حساس واقع خواهد شد؛ یا چشم بسته تسلیم مادی گرایی و قوانین حاکم بر طبیعت شده و یکسره به احکام الهی پشت پا می زند؛ یا توحید خالص را انتخاب کند و به قوانین و احکام  الهی، برای اصلاح و علاج بحران های جهانی گردن می نهد.حال به تشریح این دو تفکر و اهداف آن می پردازیم.

1.حاکمیت قدرت و علوم مادی

طرفداران این نظریه، چند دسته اند: گروهی معتقدند شرو فساد و بدبختی لازمه جدا نشدنی زندگی بشر است؛ لذا هرچه زودترباید به زندگی بشریت خاتمه داده شود.

گروهی دیگرمی گویند: با پیشرفت حیرت آورعلوم وتکنیک و فراهم شدن سلاح های مخرب و کشتار جمعی، جامعه بشری به نقطه انفجارنزدیک شده است و به زودی با دست خود، به زندگی خود خاتمه خواهد داد.لذا باید چاره ای اندیشید.

دراین بیان، عده ای تنها راه را تشکیل یک حکومت واحد جهانی می دانند، تمام بشریت تحت یک نظام وسیستم مدیریتی واحد قرار گیرد و به اصطلاح، دهکده ای جهانی با یک رییس به وجود آید، تا دیگر تضاد منافع بین سران قدرت، باعث جنگ های تکنولوژیک نابود کنند نشود. دراین باره تلاش قدرت های جهانی برای کسب سلطه برای اداره جهان بسیار چشم گیر است. پس از فروپاشی ابر قدرت شرق، هم اکنون غرب خود را قدرتی بلامنازع برای رسیدن به ریاست جهان می پندارد و برای کسب این مقام، به انواع ابزارهای تبلیغاتی استفاده می کند.

امریکا با کمک سرمایه داران صهیونیزم و با دردست داشتن بزرگترین مرکز فیلم سازی جهان(هالیوود)، سالانه حدود هفتصد فیلم تولید میکند و نزدیک به 80درصد شبکه ها و سینماهای جهان را تغذیه رسانه ای می نماید. تمام این فیلم ها، درمسیر اهداف غرب برای حکومت بر جهان قرار گرفته است و پیوسته این هدف را دنبال می کند.

2.حاکمیت احکام الهی و مدیریت انسان های موحد بر جهان

این نظریه که بر اساس پیشگویی های ادیان الهی ارائه شده و سیرتحول روحی در نوع بشرو گرایش به ارزش های انسانی و الهی در قرون اخیر،آن را به منزله یک نظریه و طرح قابل اجرا کرده است، تنها راه نجات بشریت را بازگشت دین واحکام الهی میداند ومعتقد است این مهم با تشکیل حکومت جهانی به رهبری الهی امکان پذیر خواهد بود. ادیان الهی، هر کدام بر اساس آموزه های خود، این نظریه را ارائه کرده اند.

لازمه طرح این نظریه دینی برای جهان، مبارزه با هر گونه استثمار، قدرت طلبی و بی عدالتی در جامعه جهانی است؛ لذا صاحبان قدرت جهانی به مقابله رو در رو با این تفکرالهی و دینی پرداخته اند و به صورت های گوناگون به تحریف آن مشغول شده اند. یکی از راه های تحریف و تضعیف، ایجاد یأس و نا امیدی در مردم جهان از روحیه خداجویی و کارآمدی دین در زندگی است؛ نشان دادن آینده تاریک و ترسناک و القای این نکته که آموزه های ادیان هرگز نمی تواند مشکلات امروز و آینده جهان را برطرف کند و تنها نجات بخش جهان، قدرت و تفکر غرب است. این هدف با انواع فیلم ها و بازی های کامپیوتری و ایجاد بحران ها و جنگ های مصنوعی در جهان به جوامع انسانی القا می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “پرسش و پاسخ های مهدوی3

  1. سلام احسنت بر شما عالی بود موفق باشید.

  2. ضحی گفت:

    سلام ممنون از مطلب خوبتون در پناه حضرت حق باشید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *