خواهران مبلغ

رجعت حضرت زهرا(سلام الله علیها)

thXIR706S0بسم الله الرحمن الرحیم

رجعت حضرت زهرا (سلام الله علیها)

از فضایل ممتاز فاطمه (سلام الله علیها ) یکی رجعت است .با ائمه (علیهم السلام) باردیگر برمی گردد. و از خداوند نسبت به ظالمین دادخواهی می کند.چنان که درخبر مفضل از مفضل بن عمر از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است .1ـفضایل الزهرا (علیها السلام) /سید محمد تقی مقدم/ص 217/بحار /ج 53 /ص 143

از جمله اموری که از ضروریات مذهب شیعه و مختصات آن است ، اعتقاد به رجعت می باشد و آن برگشتن جمعی از نیکان محض وبدان محض است دردنیا پیش از قیامت کبری ،واکثر علمای امامیه مانند:شیخ صدوق وشیخ مفید وشیخ طبرسی وسید مرتضی وسید بن طاووس و علامه مجلسی (رحمة الله علیه) و غیر ایشان از بزرگان و اکابر آنها و برحق بودن رجعت  دعوی اجماع نموده وبسیاری از محدثین شیعه دراین باره کتاب های جدا گانه ای نوشته اند .

در سفینه از بصائرالدرجات ازامام صادق (علیه السلام) درذیل آیه شریفه :

«ویوم نحشر من کل امة فوجا ممن یکذب بآیاتنا» .

[روزی که هرامتی گروهی ازکسانی که آیات ما را تکذیب کردند مبعوث گردانیم ]

«روایت کرده که فرموده احدی از مومنین نیست که کشته شده باشد مگراینکه به دنیا برگردد تابمیردویا اینکه مرده باشد مگر اینکه برگردد وکشته شود».

از کتاب مصباح المتهجد ومصباح الزائر وسایر کتب ادعیه از امام صادق (علیه السلام) منقول است:« که هرکه چهل صباح دعای عهد را بخواند از یاوران قائم ماباشد و اگر پیش از ظهور او بمیرد حق تعالی دروقت خروج آن حضرت او را از قبربیرون آورد که درخدمت او باشد.» ودر آن دعا مذکور است که :

[خدایا اگر میان من وآن حضرت مرگی که بر بندگان خود حتم ولازم گردانیده ای حائل شود پس مرا ازقبر بیرون آور درحالیکه کفن خود را بر کمربسته وشمشیر خود را کشیده ونیزه ام را برهنه کرده ودعوت کسی را به یاری او میخوانند لبیک گویم.

در چند موضع از زیارت جامعه که شیخ صدوق درفقیه وعیون از حضرت امام علی نقی (علیه السلام) روایت کرده درعموم کتب ادعیه وزیارات ضبط شده به رجعت تصریح شده :

ازجمله  :

«مومن بایابکم مصدق برجعتکم منتظرلامرکم»

[خداوند شما راشاهد می گیرم که من به بازگشت شما ایمان دارم وبه رجعت شما تصدیق می کنم ودرانتظار امر شمایم .]

از آن جمله :

«حتی یحیی الله تعلی دینه بکم و ویردکم فی ایامه ویظهرکم  لعدله ویمکنکم فی ارضه»

[تا اینکه خدای تعالی دینش را به وسیله شما زنده کند وشما را در ایام خود برگرداند وبرای  بسط عدالت ظاهر کند ودر زمین سلطنت  و قدرت عنایت فرماید.]

از آن جمله :

[ویکر فی رجعتکم ویملک فی دولتکم ویشرف فی عافیتکم و یمکن فی ایامکم]

[وقراردهدمراازکسانی که برمی گردند دررجعت شما.]

در زیارت عاشورا که که شیخ طوسی درمصابیح از امام باقر(علیه السلام)روایت کرده مذکوراست که:

[ان یرزقنی طلب ثاری مع امام  هدی ظاهر ناطق بالحق منکم .]

[وروزی فرمایی  که خونخواهی کنم درخدمت امام هادی (علیه السلام)وظاهر وناطق بحق از شما.]

 .

author-avatar

درباره عبدالله

سلام ... هرلحظه یادخدا یعنی اخلاص...همه کارها به خاطر خدا یعنی اخلاصیادمان باشد خداوند درکتاب آسمانی و نورانی قرآن فرمودند :"من از رگ گردن به شما نزدیکترم"

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *