حیات طیبه علماء, خواهران مبلغ, زندگی نامه علماء, نیاکان پاک

زندگینامه حاج هادی (مقدس)تهرانی

مقدس اردبیلیحمدو سپاس مخصوص خدایی است که انوار جلالش از فراز عقول و اندیشه ها بر بندگان خاص خود تجلی نمود وبا منطق قرآن وسنت از اهداف وآرمان خویش پرده برداشت..پروردگاری که اولیا و محبان خود رااز کبر وغرور منزه داشت وآنان را به سوی انوار سرور وشادمانی بالا بردو ایشان را شایسته ی پذیرش الطاف خویش شناخته است….. 

پس قلوب آنها را به سایه ی رحمت خویش منصرف نموده و آمال وآرزو هاشان را به سوی خویش منعطف ساخت………

 یکی از بندگان مخلص لله حاج هادی (مقدس)تهرانی است که به اختصار پاره ای از احوالات ایشان راذکر می کنیم تاشاید به یمن ذکر ایشان گوشه نظر خدا شامل حال ما شود.
حاج هادی (مقدس)تهرانی در سال 1320قمری در شهر تهران دیده به جهان گشود.از کودکی توجهی به بازی های کودکانه نداشتو برای تحصیل وارد حوزه علمیه شدو به خاطر علاقه زیاد به وعظ روی آورد.ازآنجا که خطابه ها وعظ این عالم با صدق وسوز همراه بود بر مخاطبان تاثیر بسیار داشت و خو د نیز کثیر البکا بود و عشق به اهل بیت در جانش زبانه می کشید.
ازایشان نقل کرده اند روزی در سفر به عتبات عالیات همسفران از ایشان خواستند مراقب وسایل آنها باشدتا برگردند پذیرفت وکنار اسباب روی زمین نشست.مقابل او تعدادی بچه مشغول بازی بودند.پس از مدتی که از نشستن روی زمین خسته شده بودو میخواست بلند شود بچه ها که فکر کردندازسروصدای آنان ناراحت شده پا به فرار گذاشتند.ایشان بسیار نا
راحت شدند. وقتی همسفران برگشتندمتوجه ناراحتی او شدندوعلت راجویا شدند فرمودند((ما به این سن وسال رسیدیم ولی هنوز بلند شدن از روی زمین رایاد نگرفتیم))
اواخر عمر شریفش قصد کرد ابتدا به مکه و سپس به عتبات مشرف شود. وقتی برای خداحافظی خدمت ایت الله بروجردی رسید ایشان نگاهی به حاج مقدس انداختند و گفتند((مقدس دیگرازاین سفر بر نمیگردی))حاج مقدس پاسخ دادند((این مطلب را می دانم))
استاد عرفان این عالم ربانی شیخ مرتضی زاهد بود.و سر انجام در سال 1377قمری چهره در نقاب خاک کشید و پیکر مطهر ایشان را در نجف اشرف به خاک سپردند.

روحش شاد

———————————————-

تهیه » مبلغان سایبری چهارده خورشید

مطالب مرتبط

1 نظر در “زندگینامه حاج هادی (مقدس)تهرانی

  1. من گفت:

    رحمت خدا بر آن مرد خدا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *