خواهران مبلغ

انتظارات مرد از همسرخویش

همسرواز نشانه های او اینست که از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید

ودر میانتان مودت ورحمت قرار داد.در این نشانه هایی است برای گروهی که تفکر میکنند.

بقره/187

مردان کودکان بلند قد هستند واحتیاج به محبت مادری دارند.

بهترین راه برای تغییر همسرتان اینست که خودتان تغییر نمایید.

*زن باید خود را برای شوهرش بیاراید.مرد نیز باید در منزل آراسته باشد.

*در تعداد زیادی از ضرب المثل ها آمده که شکم مرد دروازه قلب اوست.گاهی درست کردن یک غذای خوشمزه و مورد علاقه ی شوهر از صد گفتگوو توضیح وتفسیر کارامد تر است.

*به همسر خود نگویید:چرا وقتی در خانه هستی با من کمتر حرف میزنی؟بگویید:دلم می خواهد وقتی در خانه هستی بیشتر با من حرف بزنی.

*به گونه ای رفتار نکنید که جایگاه رفیع خود را در قلب همسرتان از دست بدهید.سخنانی که بوی سرزنش و تحقیر می دهد جایگاه خودتان را خدشه دار میکند.

*در انتقاد از مردان از کلمات یا رفتاری که مرد را از مقام تصمیم گیری و مسوول بودن در زندگی عزل میکند استفاده نکنید.وقتی همسرتان با ذوق وشوق حرفهایش را با ششما در میان می گذاردو شما را در جریان مو فقیتهایش قرار می دهد باسردی و بی تفاوتی با او برخورد نکنید.زیرا در این صورت او به دنبال گوشی شنوا وبه  به وچه چه شنیدن خواهد رفت.

*باغرغر کردن و بداخلاقی و رنجور نمایی فقط همسرتان را فراری می دهید.خانه محل آسایش وآرامش است.

به جای اینکه خطاهایش را به رخ او بکشید از کارهای خوبش تعریف کنید.

*مرد از زنی که بی دست و پایی که منتظر است دائماًاو راجمع جور کنند  خوشش نمی آید ،خلاق با نشاط مراقب وپرجنب و جوش باشید تا همه را در اطراف خود جمع کنید.

*زنی که برای جلب توجه نامزدیا شوهرش چنین وانمود می کند که مردان زیادی در اطراف او هستند به مرد این  حق را هم بدهد که او هم به افراد دیگری فکرکند.

*شوهر خود را از این فروشگاه به آن فروشگاه نکشانید .این کاری که برای شما جذاب و سرگرم کننده است ممکن است برای همسرتان وقت تلف کردن وخسته کننده باشد .  مردها مثل زنها با حوصله و کنجکاونیستند.

*به همسرتا ن فرصت دهید گاهی تنها باشد این بهشما و او فرصت خواهد داد تا درباره خود و زندگی  بیندیشید.هرکس نیازمند زمانی برای تنهایی و اندیشیدن است ومطلقاًبه معنای بیزاری جستن از همسر و خانواده نیست.

*فرصت دلتنگ شدن  را به همسرتان بدهید .اجازه دهید از ندیدن شما دلتنگ شود.اگر همیشه در دسترس او باشید او نمی تواند شما را درتخیل خود جستجو کند .

*وقتی همسرتان از سر کا رآمد با روی خوش با او برخورد نمایید وبلافاصله از او سوال نکنید بگذارید چند دقیقه در سکوت استراحت کند یا چای بخورد خودش به حرف می آید.

*همسرتان  را با دیگران مقایسه نکنید و امتیازات دیگران را به رخ او نکشید این منشا سرد شدن میان زن و مرد می شود.

1_64847905169720121586

author-avatar

درباره بسیجی

حب الحسین رشته تحصیل ماست. دانشجوی کارشناسی ارشد شیعه شناسی-کلام... طلبه سطح سه حوزه http://karbala-2.kowsarblog.ir/

مطالب مرتبط

1 نظر در “انتظارات مرد از همسرخویش

  1. سجاد آذرباد گفت:

    سلام بر شما.احسنت مطلب بسیار جالبی بود.موفق باشید 😛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *