آموزش اکسل Excel

طریقه ذخیره فایل اکسل حاوی ماکرو

نحوه ذخیره فایل اکسل حاوی ماکرو

فایل‌های اکسل که حاوی کدهای ماکرو هستند را نمی‌توان مشابه فایل‌های معمولی اکسل ذخیره کرد. در هنگام ذخیره این فایل‌ها باید آن‌ها را در قالب Macro-Enabled ذخیره نمود. در ادامه مطلب با ۱۴خورشید همراه باشید تا با نحوه انجام اینکار آشنا شوید.

برای ذخیره فایل‌های حاوی ماکرو باید از لیست انواع پسوندهای ذخیره سازی (Save as type) گزینه Excel Macro-Enabled Workbook را انتخاب نمود.

بر خلاف فایل‌های معمولی اکسل که دارای پسوند xlsx هستند، پسوند فایل‌های دارای ماکرو، xlsm می‌باشد. بر روی آیکون فایل‌های حاوی ماکرو یک علامت تعجب قرار دارد که این فایل‌ها را با فایل‌های بدون ماکرو متمایز می‌کند.

اگر شما سعی کنید فایلی را که حاوی ماکرو است را به شکل معمولی ذخیره نمایید متاسفانه ماکروها ذخیره نمی‌شوند در این شرایط در هنگام ذخیره فایل اکسل، پنجره‌ای باز می‌شود و اخطاری را نشان می‌دهد که می‌بایست گزینه No را انتخاب و در ادامه مطابق آنچه که در بالا شرح داده شد آنرا در قالب Macro-Enabled ذخیره نماید. پس از ذخیره فایل، حال هر وقت فایل مورد نظر را باز کنید کد ماکرو هم همراه آن می‌باشد.

البته در اکسل یک فرمت دیگر نیز برای ذخیره فایل‌های حاوی ماکرو وجود دارد که کمتر از آن استفاده می‌شود. این فرمت، فرمت xlsb می‌باشد. فایل‌های دارای پسوند xlsm و xlsb در واقع فایل‌های فشرده‌ای هستند که شما می‌توانید با باز کردن آن‌ها در نرم افزاری مثل WINRAR محتویات آن‌ها را مشاهده کنید.

نحوه ذخیره سازی اطلاعات در فرمت xlsm منطبق بر ساختار xlm می‌باشد در حالیکه فرمت xlsb اطلاعات را بصورت باینری ذخیره می‌کند که اینکار موجب کاهش شدید حجم فایل می‌شود. بنابراین اگر فایل شما دارای حجم بالایی است و پیچیدگی زیادی دارد توصیه می‌شود از فرمت xlsb برای ذخیره سازی آن استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای فرمت xlsb نسبت به xlsm، سرعت بیشتر در اجرای فایل در نرم‌افزار اکسل است. اما فرمت xlsb یک نقص دارد و آن عدم سازگاری با سایر نرم‌افزارهای اداری نظیر Open Office و … است.

author-avatar

درباره فرزاد الماسی نیا

فرزادالماسی:طلبه پایه 5 حوزه علمیه یاسوج هستم با افتخار از این وظیفه.من در این قسمت از سایت مبلغان سایبری چهارده خورشیدمسئول بخش نرم افزار ها هستم.امیدوارم شمانیز از این بخش کمال استفاده را برده باشید. شما نیز می توانید.مطالب خود را برای ما ارسال فرمایید.ویا نرم افزار های مذهبی خود را..در این صورت با نام شما در سایت قرار داده می شود.از قسمت ارسال مطلب استفاده نمایید.ایمیل جهت ارسال نرم افزار. farzadalmasi85@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *