آموزش اکسل Excel

طریقه فارسی کردن اعداد (مثبت و منفی) در نمودارهای اکسل و ورد

عنوان “فارسی کردن اعداد در نمودارهای اکسل Excel” در واقع در این مطلب اشاره شده است که با استفاده از یک کد می‌توان اعداد انگلیسی موجود در نمودارهای اکسل را فارسی کرد. هیچ مشکلی جهت استفاده از این کد مشاهده نشد تا وقتی که یکی از کاربران مشکل جابجایی علامت منفی اعداد درون نمودار پس از کپی نمودار در نرم‌افزار Word را مطرح کرد.

در واقع اگر از کدهای گفته شده در یک نمودار با اعداد منفی استفاده کنید در نرم‌افزار Excel هیچ مشکلی مشاهده نمی‌شود ولی وقتی که نمودار را در نرم‌افزار Word کپی می‌کنید علامت‌های منفی و اعداد جایشان عوض می‌شود (مشابه شکل زیر).

برای حل این مشکل کافیست بجای استفاده از کدهای قبلی از کدهای زیر استفاده کنید.

کد فرمت:

[$-۲۰۰۰۰۰۰]۰
اگر اعداد بصورت اعشاری بودند بطور مثال برای نمایش دو رقم اعشار از ممیز دو صفر استفاده می‌کنید.

[$-۲۰۰۰۰۰۰]۰٫۰۰

علاوه بر کدهای [۲۰۰۰۰۰۰-$] و [۳۰۱۰۰۰۰-$]، کدهای دیگری نیز مانند کدهای زیر برای فارسی کردن موجود است.

[$-۲۰۰۰۴۰۱]۰

یا

[$-۳۰۰۰۴۰۱]۰


اما این کدها چه هستند؟ اعداد درون آن‌ها چه عددی هستند؟

ساختار این کدها بصورت زیر است

[$-nnccLCID]

جزئیات این ساختار در اینجا توضیح داده شده است + +

اما اگر نمی‌توانید حداقل یکی از کدها را به خاطر بسپارید براحتی می‌توانید آنرا از درون خود اکسل پیدا کنید. برای اینکار در یک سلول کلیک کنید و سپس از تب Insert روی گزینه Symbol کلیک کنید تا پنجره Symbol باز شود.

حال در پنجره باز شده عددهای فارسی (عربی) را پیدا کنید و روی یکی از آن‌ها مثلا ۱ کلیک و سپس روی دکمه Insert کلیک کنید تا عدد ۱ در سلولی که انتخاب کردید درج شود.

پس از درج شدن عدد فارسی ۱، اکنون برای پیدا کردن کد کافیست روی عدد فارسی ۱ درج شده راست کلیک کنید و گزینه Format Cells را انتخاب کنید تا پنجره Format Cells باز شود. در قسمت Custom، کدی که باعث شده است تا عدد فارسی شود را می‌توانید مشاهده کنید.

 

author-avatar

درباره فرزاد الماسی نیا

فرزادالماسی:طلبه پایه 5 حوزه علمیه یاسوج هستم با افتخار از این وظیفه.من در این قسمت از سایت مبلغان سایبری چهارده خورشیدمسئول بخش نرم افزار ها هستم.امیدوارم شمانیز از این بخش کمال استفاده را برده باشید. شما نیز می توانید.مطالب خود را برای ما ارسال فرمایید.ویا نرم افزار های مذهبی خود را..در این صورت با نام شما در سایت قرار داده می شود.از قسمت ارسال مطلب استفاده نمایید.ایمیل جهت ارسال نرم افزار. farzadalmasi85@gmail.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *