خانه وخانواده

بهترین الگو برای سبک زندگی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، مدرس حوزه علمیه سمنان شب گذشته، ۱۶ دی  در نشست بصیرتی با موضوع سبک زندگی اسلامی در مسجد الزهرا سمنان با بیان رفتار پیامبر(ص) در همه عرصه‌ها از جمله در خانواده و اجتماع گفت: آنچه که باعث شد پیامبر(ص) بتواند در جامعه آن روز عربستان به ترویج دین اسلام بپردازد، اخلاق حسنه و ارتباط عاطفی و محبت‌آمیز پیامبر(ص) با مردم بوده است.

وی ادامه داد: با همین منش و رفتار بوده است که در دامن پیامبر(ص) الگوهایی چون حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه(س) یاسرها و عمارها تربیت و هر کدام منشأ خیری برای جامعه آن روز و نسل‌های بعدی شدند.

استاد حوزه علمیه سمنان یادآورشد: متأسفانه یکی از مشکلات امروز جامعه و خانواده‌های ما عدم رعایت سبک زندگی اسلامی و روی آوردن به الگوهای غربی است.

عباسی با بیان اینکه تا زمانی که نتوانیم الگوهای رفتاری و اخلاقی – اسلامی را در زندگیمان توسعه دهیم؛ دچار معظلات اخلاقی و اجتماعی در سطح خانواده‌ها هستیم خاطرنشان کرد: نسل جوان و خانواده‌های جامعه باید بتوانند رفتار و سبک زندگی پیامبران و ائمه معصومین(ص) را در زندگی خود جاری کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *