آموزش

آموزش حذف لاک اسکرین (Lock Screen) در ویندوز ۸

حذف لاک اسکرین (Lock Screen) در ویندوز ۸

در ویندوز ۸ هنگامی که کارهایی مثل راه اندازی مجدد، خروج از سیستم (Log Out) یا قفل (Lock in) را انجام می‌دهید، صفحه‌ای موسوم به Lock Screen نمایش داده می‌شود.

اگرچه این صفحه زیباست و حاوی اطلاعاتی ساده مانند ساعت ، تاریخ و … است اما به نظر می‌رسد کاربران کامپیوترهای رومیزی علاقه چندانی به آن نداشته باشند چرا که برای اتمام پروسه لاگین به سیستم محبورند با یک کلیک اضافه از شر این صفحه خلاص شوند. اگرچه مایکروسافت امکان غیر فعال کردن این ویژگی را فراهم نموده است اما تنظیمات آن را در جایی پنهان کرده که هر کاربری قادر به مشاهده آن نیست. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه انجام این عملیات آشنا شوید.

تنظیمات این ویژگی در قسمت Group Policy Editor قرار داده شده که برای دسترسی به آن عبارت gpedit.msc را در صفحه Start Screen تایپ نموده و کلید Enter را فشار دهید.
بعد از باز شدن پنجره Group Policy Editor و با استفاده از پنل سمت چپ، مسیر زیر را دنبال کنید:

Computer Configuration > Administrative Templates > Control Panel > Personalization

اکنون در قسمت راست صفحه روی گزینه Do not Display lock screen دوبار کلیک کنید و در پنجره باز شده گزینه Enable را فعال کرده و OK را کلیک نمایید.
حال اگر سیستم را از نو راه اندازی، قفل کرده و یا از آن خارج شوید به جای مشاهده صفحه Lock Screen، صفحه ورود یا Login Screen را خواهید دید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *