آموزش

طریقه حل مشکل درازشدن خطوط و فاصله دار شدن خطوط در هنگام کپی کردن در ورد

احتمالاً برای شما نیز بسیار اتفاق می افتد که متنی را از یک سایت و یا فایل در داخل ورد کپی کنید و بعضی از موارد این نوشته ها کشیده شده و یا فاصله ای بین حروف ایجاد می شود که در حالت تراز کردن متن این اتفاق می افتد و شما مجبورد یا با تراز راست متن را چاپ کنید که این به زیبایی متن و تناسب بین خطوط آسیب می رساند . و مطمئناً سعی کرده اید که به روش دستی این فاصله ها را اصلاح کنید ولی این روش هم تاثیری نمی کند . در این آموزش با استفاده از چند کلیک و استفاده از چند دکمه در کی بورد ترفندی را به شما خواهم گفت می توانید این مشکل را حل کنید .

نخست در انتهای خطی که این کشیدگی و یا فاصله ایجاد شده است کلیک کنید و سپس دکمه اینتر را بفشارید . می بینید که خط درست می شود ولی یک فاصله کوچک بین این سطر و سطر پایین بوجود آمده است و اگر بخواهید این فاصله را حذف کنید دوباره خط بالایی کشیده خواهدشد.

پس از این کار شما در ابتدای خط دومی که بین آن فاصله ایجاد شده است کلیک کنید و سپس دکمه Home را بفشارید . و اکنون می توانید دکمه Backspace را بفشارید و بدون اینکه این خط بالایی دراز شود .

این روش را در تمام خطوط باید انجام دهید تا مشکل متن شما حل شود .

ترفند دیگری نیز برای اینکار وجود دارد که مزیت آن سرعت حل آن مشکل است و فقط در چند ثانیه این مشکل حل می شود و بیشتر برای متونی که دارای تصویر و اشکال نیستند مناسب است
ترفند دوم:
طبق قولی که داده بودم آموزش روش دوم اصلاح متن هایی که در هنگام کپی کردن در ورد خطوط آنها کشیده می شوند و یا فاصله بین کلمات می افتد را براتون حاضر کردم اگر شما روش اول را که مزیتهای خودش را دارد را مطالعه نمودید .  ولی متن شما زیاد است و یا این روش سخت به نظر می آید روش دوم هم سریعتر و هم راحتر است و از ترفندهای ابداعی من می باشد و خودم اکثراً از این روش استفاده می کنم ولی حتماً در استفاده از این روش باید به نکات زیر توجه کنید چون بی توجهی به این نکات ممکن است باعث شود بعضی از اطلاعات متن شما را از بین ببرد .
 نکته اول :در این روش بعد از کپی کردن درNotepade ،قالب بندی های متن شما مثل کلفت کردن متن ، ایتالیک و خطهای زیر متن از بین می رود و شما باید آنها را مجدداً بعد از پایان کار آنها را تنظیم نمایید .
نکته دوم : در این روش بعد از کپی شدن در Notepade تصاویر ، جداول  از بین می روند. و برای جلوگیری از بین رفتن تصاویر و جداول در متن بهتر است متن قبل از تصویر و یا جدول را یک بار این روش کپی کرده و اصلاح کنید و سپس متن بعد از تصویر و جدول را انتخاب و دوباره اینکار را انجام دهید . این کار باعث می شود تصاویر و جداول از بین نروند (این روش برای متن های بدوت تصویر و بدون جدول مناسب تر است ).
بهر حال با توجه به نکات بالا باز هم نمی توان از سرعت بالای اصلاح در این روش غافل شد . اگر شما اکنون نیز مایل به استفاده از این روش هستید مطالب آموزشی زیر را پی بگیرید .

نخست متنی را در هنگام کپی کردن در ورد این مشکل پیش می آید را انتخاب کنید و متن را کپی نمایید .

در مرحله دوم نرم افزار notepad  ویندوز را باز کرده و متن خود را داخل آن Past کنید .

سپس متن را دوباره از داخل notepad انتخاب نمایید و کپی کنید و اکنون نرم افزار ورد را باز کنید و متن را داخل نرم افزار ورد Past کنید .

بعد از اینکار متن خود را تراز نمایید ( justify ) می بینید که مشکل کشیدگی و فاصله خطوط به راحتی حل شده است . (فقط دوباره متذکر می شوم که اگر متن شما دارای عکس و جدول می باشد متن های قبل از آنها را جداگانه و متن های بعد از آن را نیز جداگانه به این روش انجام دهید تا تصاویر و جداولتان از بین نروند  )

حالا که متن شما اصلاح شد فقط یک کار دیگر باقی مانده است و آن اینکه همانطور که در بالا ذکر شد در این روش قالب بندی متن ها پاک می شود و شما باید آنها را یافته و ویرایش کنید .

author-avatar

درباره فرزاد الماسی نیا

فرزادالماسی:طلبه پایه 5 حوزه علمیه یاسوج هستم با افتخار از این وظیفه.من در این قسمت از سایت مبلغان سایبری چهارده خورشیدمسئول بخش نرم افزار ها هستم.امیدوارم شمانیز از این بخش کمال استفاده را برده باشید. شما نیز می توانید.مطالب خود را برای ما ارسال فرمایید.ویا نرم افزار های مذهبی خود را..در این صورت با نام شما در سایت قرار داده می شود.از قسمت ارسال مطلب استفاده نمایید.ایمیل جهت ارسال نرم افزار. farzadalmasi85@gmail.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *