اخبار و رخداد ها

در صورتی که عاشق عکاسی هستید، گوشی آندرویدی را فراموش کنید، فقط آیفون بخرید

«ویک گوندوترا»، حدود ۸ سال در سمت معاون ارشد اجرایی بخش نرم‌افزار شرکت گوگل مشغول به‌کار بود و در سال ۲۰۱۴ از این مجموعه جدا شد. از وی به‌عنوان مبتکر گوگل پلاس نام برده می‌شود. در بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ نیز مسئول اجرایی تلاش‌های گوگل در حوزه موبایل بود.

وی اخیرا در صفحه فیسبوک خود از فناوری عکاسی محاسباتی اپل روی گوشی آیفون ۷ پلاس تمجید کرده است. به‌عقیده وی وقتی کاربر از مود پرتره روی این گوشی استفاده می‌کند نتیجه کار خارق‌العاده و تحسین‌برانگیز است. در این مود، از هر دو لنز دوربین استفاده می‌شود تا به افکت‌های میدانی عمق داده شود، هم‌چنین تمام پس زمینه تار و مبهم می‌شود تا سوژه اصلی خودنمایی کند. گوشی‌های جدید آندرویدی مانند وان‌پلاس ۵ هم چنین قابلیتی را ارائه می‌دهند اما قسمت پردازش نرم‌افزاری آن به هیچ‌عنوان با آیفون ۷ پلاس قابل مقایسه نیست.

دلیل انتشار این پست از سوی گوندوترا واکنش وی به یکی از کاربران گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ بود که گفته بود دوربین این دستگاه از آیفون ۷ به‌مراتب بالاتر است. ولی گوندوترا به این نکته اشاره می‌کند که گوگل در زمینه عکاسی محاسباتی عقب‌گرد داشته و گوشی‌های آندرویدی نسبت به آیفون چندین سال عقب هستند.

“مشکل اصلی، آندروید است. این سیستم‌عامل به‌صورت کد باز در اختیار همه قرار دارد. تا زمانی‌که وارد جزئیات نشوید همه چیز خوب است. تاکنون به این فکر کرده‌اید که چرا گوشی سامسونگ در بخش عکس و تصویر دارای چندین گزینه‌ گیج‌کننده و مبهم است؟ آیا باید از دوربین سامسونگ استفاده کنم؟ یا دوربین آندروید؟ گالری سامسونگ یا گوگل فوتوز؟

وقتی سامسونگ یک سخت‌افزار جدید درست می‌کند مجبور است از گوگل برای استفاده از آن در کاربردهای دیگر از طریق یک API مناسب مجوز بگیرد. این کار سال‌ها زمان می‌برد. از طرف دیگر، بزرگ‌ترین نوآوری‌ها در بخش سخت‌افزار رخ نمی‌دهد بلکه در حوزه عکاسی محاسباتی شاهد آن هستیم.

ولی اپل چنین محدودیت‌هایی ندارد. آن‌ها زیرساخت سخت‌افزاری را ابداع می‌کنند و به‌سادگی نرم‌افزارشان را برای سازگاری با آخرین نوآوری‌ها به‌روزرسانی می‌کنند. کلام آخر این‌که، اگر به عکاسی اهمیت می‌دهید حتما یک آیفون تهیه کنید ولی اگر برای‌تان مهم نیست که چند سال از فناوری روز عقب باشید آندروید بخرید.”

توضیحات گوندوترا زمانی خیلی جالب می‌شود که می‌بینیم گوگل پیکسل آخرین دست‌آوردهای گوگل در خصوص پردارش نرم‌افزاری را به نمایش می‌گذارد. با این‌که، گوگل پیکسل و گلکسی اس ۸ حرف‌های زیادی در زمینه عکاسی برای گفتن دارند اما این مدیر سابق گوگل می‌گوید: “من از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ در جریان همه برنامه‌های موبایلی گوگل بوده‌ام. مطمئن باشید اگر عکاسی برایم مهم باشد هیچ‌وقت آندروید را انتخاب نمی‌کنم.”

author-avatar

درباره فرزاد الماسی نیا

فرزادالماسی:طلبه پایه 5 حوزه علمیه یاسوج هستم با افتخار از این وظیفه.من در این قسمت از سایت مبلغان سایبری چهارده خورشیدمسئول بخش نرم افزار ها هستم.امیدوارم شمانیز از این بخش کمال استفاده را برده باشید. شما نیز می توانید.مطالب خود را برای ما ارسال فرمایید.ویا نرم افزار های مذهبی خود را..در این صورت با نام شما در سایت قرار داده می شود.از قسمت ارسال مطلب استفاده نمایید.ایمیل جهت ارسال نرم افزار. farzadalmasi85@gmail.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *