پزشکی وسلامت

خواص شگفت انگیز زرد چوبه برای مدیریت فشار خون

خواص زرد چوبه:

نیروی که توسط جریان خون روی دیواره رگ های خونی وارد می شود به عنوان فشار خون شناخته می شود. فشار خون بالا خطر ابتلا به نارسایی قلبی، بیماری عروق کرونر، نارسایی کلیوی، و سکته مغزی را افزایش می دهد.

چرا زردچوبه می تواند به کاهش فشار خون کمک کند؟

آیا زردچوبه برای فشار خون بالا مفید است؟ چه ارتباطی بین زردچوبه و فشار خون وجود دارد؟ زردچوبه دارای ماده فعالی به نام کورکومین است که از ویژگی های آنتی اکسیدانی، ضد انعقاد خون و ضد التهاب قوی سود می برد. این ماده به کاهش سطوح کلسترول خون نیز کمک می کند. کورکومین با محافظت از رگ های خونی در برابر آسیب رادیکال های آزاد و امکان جریان روان‌تر خون از سلامت آنها محافظت می کند.

کورکومین موجب اتساع شریان ها نیز می شود. بنابر پژوهش های صورت گرفته، کورکومین از انتقال کلسیم جلوگیری می کند که به انقباض سلول های عضلانی کمک می کند، از این رو، موجب اتساع شریان ها می شود. در نتیجه، زردچوبه درمانی مفید برای فشار خون بالا است.

چگونگی استفاده از زردچوبه برای کاهش فشار خون؟

مصرف زردچوبه به طور معمول بی خطر محسوب می شود. با این وجود، مصرف مقدار زیاد از آن می تواند موجب مشکلات معده از جمله اولسرها شود. از این رو، شما باید با پزشک خود درباره مقدار قابل قبول مصرف مشورت کرده و از خوددرمانی پرهیز کنید.دوز مصرفی زردچوبه به فرمولاسیون و شدت مشکل بستگی دارد.

پودر زردچوبه؟

یک قاشق چایخوری از پودر زردچوبه برای پخت و پز کافی است. اگر آن را به همراه فلفل سیاه مصرف می کنید باید یک تا دو گرم از پودر زردچوبه را با فلفل سیاه مصرف کنید. با دوزهای کم آغاز کنید و به تدریج دوز مصرفی خود را افزایش دهید. بیشینه دوز مصرفی پودر زردچوبه برابر با یک قاشق چایخوری به همراه یک چهار قاشق چایخوری از فلفل سیاه سه بار در روز است. این ترکیب رابا معده خالی مصرف نکنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *