پاسخ به شبهات, خواهران مبلغ

زیارت قبور

زیارت قبور

وهابیون در این مسأله این گونه می گویند که: شما شیعیان به زیارت قبور و مردگان می روید و گریه می کنید و این زیارت را مستحب می دانید در حالی که پیامبر(صلی الله علیه و آله) نهی فرموده و فرموده است: لعن الله زوّارات القبور. و می گویند: شما شیعیان مستحب می دانید مسافرتی را که به قصد زیارت پیامبر(صلی الله علیه و آله) و ائمه(علیهم السلام) و امامزادگان باشد در حالی که از پیامبر(صلی الله علیه و آله) نقل شده است که: لا تشدّ الرجال إلّا إلی ثلاثه مساجد إلی مسجد الحرام و مسجد الاقصی و مسجدی.

پاسخ:

این که زیارت قبور رفتن مستحب است مورد پذیرش شیعه و حتی اهل سنت است. این موضوع در روایات متعددی بیان شده است: فأنّ فیها تذکره- فإنّها تزهد فی الدنیا و تذکر الآخره – فإنّ فیها عبره

هم چنین هدف شیعیان از رفتن به زیارت قبور، اصلاح قلب و توجه به خدا و قیامت و تلاوت قرآن و دعا کردن است.

در سیره رسول خدا(صلی  الله علیه و آله) نقل شده است که ایشان بر سر قبر مادرش آمنه می رفت و گریه می کرد.یا به قبرستان بقیع می رفتند و می فرمودند: «السلام علیکم دار قوم مؤمنین» و بری اهل قبور دعا می کردند.

آن چه از سیره رسول خدا(صلی الله علیه و آله) برداشت می شود اینست که در روایات نهی از زیارت قبور، جملاتی مانند: و لا تقولوا هجرا(فحش ندهید) در ادامه این احادیث بیان شده است و هم چنین، این نهی ابتدایی بوده به خاطر مخالفت با مشرکانی که به قبرستان ها می رفتند و قبرها را معبود خودشان قرار می دادند و بر آن ها سجده می کردند اما بعد از آشنایی مردم با اسلام و آگاهی از معارف دینی، پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) اجازه زیارت قبور را دادند و بر آثار این زیارت تأکید کردند.یعنی حکم نهی زیارت نسخ شده و جواز و استحباب آن جایگزین حکم قبلی شده است.

 

 

 

 

 

 

آمریکا  اسراییل   وهابیت = نابوی

author-avatar

درباره بسیجی

حب الحسین رشته تحصیل ماست. دانشجوی کارشناسی ارشد شیعه شناسی-کلام... طلبه سطح سه حوزه http://karbala-2.kowsarblog.ir/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *