اخبار و رخداد ها

چه کنیم گناه نکنیم/ راهکاری برای ماندگار کردن برکات ماه مبارک رمضان

AKSGIF.IR-RAMADAN GIF-تصاویر متحرک ماه مبارک رمضان۵۶۴

درحالی که اقشار مختلف جامعه به برکت ماه مبارک رمضان حال و هوایی معنوی به خود گرفته اند؛ یک سؤال ذهن بسیاری از جوانان را به خود مشغول کرده است:

چگونه میتوانیم از فرصت ماه مبارک رمضان که شب قدر را به عنوان یک فرصت کاملا استثنایی و یکتا به ما عرضه می کند؛ به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و تغییرات روی داده در این ماه را نهادینه کنیم؟ به عبارت دیگر چالش اصلی پیش روی جوانان این است که آنها می خواهند که آثار مبارک و حال خوبی که از عبادت و تهجد در این ماه به وجود آمده است؛ پس از ماه مبارک نیز از بین نرفته و زمینه ایی برای پیشرفت های بعدی آن ها و مراتب بالاتر باشد. درخواست اصلی آنها این است که راه ماندگار کردن خوبی ها را بدانند.

برای رسیدن به این مهم لازم است که از فرصت بی نظیر این ماه (خدا قسم خورده است که در ماه رمضان شیطان در غل و زنجیر است پس حفظ خود از گناه بسیار ساده تر از دیگر زمان هاست) استفاده شود و در کنار اینکه به عبادت و شب زنده داری پرداخته می شود؛ از گناهان نیز دوری کنیم و راه دوری کردن از گناهان را بیاموزیم تا از کسانی نباشیم که مرتباً در امور معنوی درجا می زنند. برای رسیدن به این مهم و پاسخ دادن سوالاتی که مد نظر جوانان است کتاب گریز از گناه نوشته ی آیت الله شیخ عباس رحیمی به شما معرفی می شود. در پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه شهرستان خمینی شهر آیت الله شیخ عباس رحیمی بیان شده است:

«خطر گناه، همواره مارا تهدید می کند و سعادت دنیا و آخرت ما را در معرض نابودی قرار می دهد. برای گریز از این خطر، باید اندیشید و از سخنان نورانی اهل بیت (ع) مدد جست. کتاب گریز از گناه با بهره گیری از معارف ناب اسلامی، راهکارهای جالبی را برای در امان بودن از آسیب گناه پیش روی ما می نهد.»

امروز خطاب به جوانانی که به دنبال افزایشِ احساسِ حضورِ خدا در این ماه مبارک هستند باید گفت که تنها راه پیشرفت، درجا نزدن است و این گناه است که باطلاقِ مؤمن و باعث درجا زدن اوست. این کتاب به کسانی که قصد پیشرفت معنوی و استفاده حداکثری از ماه مبارک است پیشنهاد می شود.

در ادامه بخش هایی از این کتاب ارزشمند را مطالعه می کنید:

پیکار بدون آتش بس:

گناه و نافرمانی الهی بزرگترین مانع بر سر راه خدایی شدن است. شیطان پس از اینکه مورد خشم خداوند قرار گرفت، سوگند یاد کرد که بندگان خدا را گمراه گرداند: ﴿قَالَ فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ* إِلَّا عِبَادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ﴾ {ابلیس} گفت: به عزتت سوگند همه آنها را گمراه خواهم کرد؛مگر بندگان خالص تو از میان آنها.[۱]

… از این رو بشر در معرض خطر جدی است و اگر بخواهد گناه نکند باید در مقام جنگ تمام عیا ربا شیطان و نفس برآید. پیکار شبانه روزی و جهاد اکبر لحظه ای نباید قطع شود و آتش بس به هیچ وجه امکان ندارد؛ از این رو آثار زشت گناهان نخستین موضوعی است که باید به آن توجه شود و ابتدا باید به این بکته توجه نمود که اساساً گناه به چه معناست و اگر گناه انجام شود چه اتفاقی می افتد؟ …

کتاب گریز از گناه کتابیست سؤال برانگیز، با نثری روان، که خواننده را به خوبی با خود درگیر می کند و با توجه به آیه های فراوان قرآن که در نگارش آن استفاده شده است میتوان ادعا کرد که بسیار مستدل است. امید است که مطالعه این کتاب باعث به وجود آمدن خیر و برکاتی گردد که همه جامعه‌ ی ما از آن سود ببرند.

[۱] سوره ص، آیه ۸۲-۸۳

author-avatar

درباره یاسین مدرس

سلام بر شما کاربران گرامی//من یاسین مدرس طلبه پایه پنج حوزه علمیه کاربر سایت چهارده خورشیددر زمینه های مختلف ازجمله کار های فرهنگی فعالیت می کنم،از شما عزیزان درخواست داریم درزمینه معرفی سایت وانجام کار هاوفعالیت های فرهنگی با ما مشارکت کنید/فی امان الله.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *