خواهران مبلغ

یک سلام بهاری

   سلام زیبایی

       همیشه میگن خداحافظی طمعش تلخه. یادم میاد اولین باری که طعم خداحافظی رو چشیدم. اولین سال های زندگی ام بود. مامان منو بین چند تا از بچه های هم سن و سال خودم تنها گذاشت. مربی مهربون اون مهد کودک هم خوب یادم هست که سعی می کرد مثل مامان ها باشه. اما من دلم گرفته بود. گریه کردم و یادمه که بقیه بچه ها هم از گریه من گریه شون گرفت. مامان اولین باری بود که با من خداحافظی می کرد و تنهام می ذاشت. می دونستم  باید عادت کنم  و عادت هم کردم به خداحافظی هر روز مامان.

اتنم

       دومین بار، وقتی بود که باید با بابا خداحافظی می کردم. بابا می خواست سوار قطار بشه تا راه دوری بره. یامه که گونه ام را بوسید و گفت: (خداحافظ بابا جون). بازم مثل سال های قبل بغض کردم و گریه ام گرفت. از خداحافظی کردن بدم می اومد. طعمش تلخ بود. مثل دارویی که وقتی تب می کردم و مریض می شدم، مجبور بودم بخورم تا خوب بشم.

        از اون سال به بعد با خیلی ها خداحافظی کردم. خداحافظی ها ی آخر، سال های دوران مدرسه. هم کلاسی ها، معلم ها؛ اما از همه مهم تر خداحافظی مادر بزرگ بود که تلخ ترین خداحافظی بود. این یه داروی تلخ بود که باید در من اثر می کرد تا چیزی رو خوب یاد بگیرم. اینکه: (یکی خداحافظی می کنه و همزمان کس دیگری سلام می کنه).

چند ماه بعد از خداحافظی تلخ مادر بزرگ، خواهرم نرگس به دنیا اومد. به دنیا اومدن نرگس یک سلام شیرین و پر از انرژی بود.

دیگر خبری از طعم تلخ اون دارو نبود. داروی تلخ تمام تلخیش، مداوایش بود. که خداحافظی آغاز یک سلام دوباره است.

        امروز یاد گرفتم دست هام رو بالا ببرم و با لبخند خداحافظی کنم، با تمام لحظه ها. با تمامی خوشی ها که تبدیل می شن به بهترین خاطره ها، یاد گرفته ام موقع خداحافظی دستم را پائین نیارم، چون کسی تو راهه که باید به استقبالش برم و بهش سلام کنم. گرم و شیرین، خوب گوش کن. بیا سلام کنیم به همین ثانیه هایی که توی راهند.

       سلام کنیم به تمامی خوبی ها و اتفاقات خوبی که در انتظار ماست. سلام کنیم به تمامی کارهای خوبی که می خواهیم در سال جدید انجام دهیم، سلام کنیم به تمامی افرادی که در سال جدید می میرند و با ما خداحافظی می کنند و سلام کنیم به تمامی بچه هایی که در سال جدید متولد می شوند.

به ساعت نگاه کن و از همین الان منتظر داروهای تلخ سال جدید باش

لحظه تحویل سال ۱۳۹۵ هجری شمسی، به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران

ساعت ۸ و ۰ دقیقه و ۱۲ ثانیه، روز یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵، هجری شمسی

مطابق ۱۰ جمادی الثانی ۱۴۳۷ هجری قمری و ۲۰ مارس ۲۰۱۶٫

منبع: ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری، ص۱۱٫

برگرفته از:کیمیای بهشتی

author-avatar

درباره ثریا حیدری

سلام :حیدری هستم مدیریت دایرکتوری خواهران مبلغ پایگاه چهارده خورشید. بیا تا گل برافشانیم ومی در ساغر اندازیم /// فلک راسقف بشکافیم وطرحی نو در اندازیم

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “یک سلام بهاری

  1. عاطفه نامجو گفت:

    سلاااااام…ثریا گلی میدونم که این پستو خودت نذاشتی….پس خطاب به نویسنده ش میگم: نباید بعد از خداحافظی، در پی سلام دوباره اونم به شخص دیگه ای بود….شما به هر کی میخوای سلام کن…و علیک….یا علی

  2. ثریا حیدری گفت:

    سلام عاطی گلم خوبی خواهری سال نو مبارک….یه لحظه دیدگاهت دیدم.من که این ماه گذشته اصلا تو سایت نبودم خیلی کم.ولی این پست خودم ننوشتم کپی کردم از یه سایت دیگه…تو لیست پنل های حذف شده بودی چرا؟؟؟؟ مدیر دستور حذف ۱۱ پنل از خواهران مبلغ اعلام کردن.همون گروه شما کسانی که تو سایت بودند مثل فاطمه هم حذف شدند.دو گروه از اصفهان هم حذف شدند.دلیل خاصی داشته؟؟؟ منم دیگه تو سایت نیستم یعنی به سلامتی ازدواج کردم و وقت نمی کنم بیام . مدیر هم یه خانم دیگه را مسئول بخش خواهران قرار داده.اگه دیگه نیومدم ببخشید.هر پستی که تو سایت گذاشته میشه به اسم من خودم میذارم خیلی کم به اسم من پست گذاشته میشه.
    این مدیر هم یه چیزیش میشه ها.آخه چرا این همه پنل یه جا حذف کرد رتبه سایت رفت یازده هزار کشوری افتضاح شده ولی چیکار میشه کرد حتماً یه چیزی می دونه ما که شاگرداشیم بهشون اعتماد داریم.فک کنم داره بخش خواهران کلاً از سایت حذف می کنه وفقط برادران جایگزین میشن.من اصفهان تو جلساتشون نیستم.این قدر سلام علیک تو پیامت بود نمی دونم آخرش با کی بودید. به هر حال علیک سلام.دعا می کنم همیشه بخندی گلم.

  3. جا مانده در اروند گفت:

    سلام ثریا جان
    خوبی دوستی؟
    سال نو مبارک.
    ازدواج کردی عزیزم؟؟؟؟
    به به به مبارک باشه.ان شالله خوشبخت شی عزیزم.
    بهترینا رو برات آرزو می کنم…
    موفق باشی عزیزم
    یا علی

  4. عاطفه نامجو گفت:

    سلااااااااااااااااااااااااااااااام ثریا جونمممممممممممممممممممممممم……خوبی تو؟؟؟؟؟ آخ که دلم چقد برات تنگ شده آجی…..من پنلم باید حذف میشد نفسی….از مدیر بپرس بهت میگه گلممممممممم….عروسیتمممممممممممممممممم مبارک….خیلی نامردی کارت دعوت ما کو؟؟؟؟؟ فدای تو بشم ددالیممممم…خوشبخت شی گل من….دعات میکنممممممم حسابی……آجی سعی کردم شاد بنویسم که دلخور نشی …خنده هام زورکیه و به اجبار عکاس..اگر نه من کجا و خنده کجا؟؟؟؟ ناخوشممممم..دعام کن…یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *