بروشور ونشریات, گــــرافیک

داستان فراهم شدن آب براى نماز+بروشور

داستان فراهم شدن آب براى نماز+بروشور:

فراهم شدن آب براى نماز: مرحوم شیخ حُرّ عاملى رضوان اللّه علیه ، به نقل از کافور خادم حکایت کند: در یکى از روزها حضرت ابوالحسن ، امام هادى علیه السلام مرا مخاطب قرار داد و اظهار نمود: اى کافور! آن سطل را پر از آب کن و در فلان محلّ مخصوص که حضرت خود معیّن نمود بگذار، تا هنگام نماز به وسیله آن وضو بگیرم . و بعد از این دستور، مرا براى انجام کارى روانه نمود و فرمود: هرگاه بازگشتى ، سطل آب را در همان جائى که گفتم ، بگذار تا براى وضوء گرفتن آماده باشد. کافور خادم افزود: سپس آن حضرت ، چون خسته بود در گوشه اى دراز کشید تا استراحت نماید؛ و در آن شب ، هوا بسیار سرد بود. ولى متأ سّفانه من فراموش کردم که طبق دستور آن حضرت ، سطل آب را در آن محلّ معیّن شده بگذارم . پس چون لحظاتى گذشت ، متوجّه شدم که امام علیه السلام از جاى خود برخاسته است و در حال آماده شدن براى نماز مى باشد و من – چون سطل آب را فراهم نکرده بودم از ترس آن که روبروى هم نگردیم و احیاناً حرفى به من نزند – مخفى شدم . ولى در پیش خود، خیلى احساس ناراحتى و شرمسارى مى کردم ، که چرا آب را فراهم نکرده ام ؛ و به همین جهت مى ترسیدم که مورد سرزنش و ملامت حضرت قرار گیرم . در همین افکار بودم ، که ناگهان امام علیه السلام با حالت غضب مرا صدا نمود، با خود گفتم : به خدا پناه مى برم . و هیچ عذرى نداشتم که مثلاً بگویم فراموش کردم ؛ و به هر حال پاسخ حضرت را دادم و جلو رفتم . چون نزدیک شدم ، فرمود: اى کافور! چرا چنین کرده اى ، آیا نمى دانستى که من براى وضوء از آب گرم استفاده نمى کنم ؛ بلکه باید آب ، عادى و سرد باشد، چرا آب را گرم کرده اى ؟! با حالت تعجّب عرضه داشتم : اى مولا و سرورم ! به خدا قسم ، من فراموش کردم که آب در سطل بریزم و حتّى دست به سطل نزده ام . سپس حضرت فرمود: الحمدللّه ، که خداوند متعال در هیچ حالى ما را فراموش و رها نمى کند و ما نیز سعى کرده ایم تا مستحبّات الهى را نیز انجام دهیم و در هیچ حالى آن ها را ترک نکرده ایم .

إ ثبات الهداه : ج ۳، ص ۳۶۸، ح ۲۵٫

بروشور قابل چاپ این داستان:جهت چاپ در مدارس و…برگه A4

امام هادی علیه السلام بروشور

جهت دانلود ودریافت تصویر روی بروشور کلیک راست کرده و گزینه ی save image as… را کلیک نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “داستان فراهم شدن آب براى نماز+بروشور

  1. پیرو ولایت گفت:

    با عرض سلام و احترام.
    تبریک عرض می کنم به خاطر داشتن چنین وبسایت پر محتوایی.
    احسنت!
    واقعا فضای جالبی ایجاد کردید.
    این داستان هم،داستان زیبایی بود…
    فقط جناب آذر باد،به علت اینکه مطالب زیادی در صفحه اصلی قرار دادید و تعداد پست ها در صفحه اصلی زیاده سایتتون خیلی سنگین شده.
    از وضعیت سرعت نت هم که خبر دارید…پس لطفا تعداد پست های صفحه اصلی رو کاهش بدید.
    تشکر
    یا علی

  2. سردبیر گفت:

    سلام عرض ادب واحترام….شما لطف دارید.در حال طراحی قالب جدید سایت هستیم به زودی إن شاء الله نصب خواهد شد واین مشکل برطرف میشه.همیشه موفق وپیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *