خواهران مبلغ, دختران آفتاب, مباحث اسلامی

چادر اصیل ایرانی

۶۶۶۵۳۹۶۰۴۰۴۰۱۲۳۳۰۱۰۳

 

 چادر نیم دایره چادر اصیل ایرانی نیست . چادر اصیل ایرانی به زمانی بر می گردد که ایرانی رسما شیعه شد . بعد از جنگ قادسیه ایرانی ها مسلمان شدند اما چون اسلام حقیقی به آن ها نرسیده بود دچار تناقض شدند . تا زمانی که در زمان صفویه شیعه شدند و گمشده های تاریخی شان را در این مکتب پیدا کردند.

مقام رهبری می فرمایند: میراث صفویه برای ما عشق به اهل بیت است. البته مشکلاتی هم داشتند اما خدمات زیادی آن زمان انجام شد. در آن دوره یک چادر تولید شد به نام چادر کمری یا چادر اصیل ایرانی و کلمه ی چادر قجری یک ناسزاست زیرا قاجاریه زمانی بود که ایران از لحاظ فرهنگی افول کرد . این اسم را رضا خان انداخت بر سر زبان ها .برای تمسخر چادر ایرانی.

چادرکمری بیشترین شباهت به چادر حضرت زهرا سلام الله را دارد اما نسخه ی ایرانی آن و من به عنوان یک زن ایرانی به آن افتخار می کنم .

 این چادر از پشت مانند همین چادر های معمولی نیم دایره ایست . اما از کمر تا۴۰ سانت به پائین سه لایه است و حجم بدن را نشان نمی دهد هر دودست آزاد است . آسیب چادر های آستینی امروز را ندارد و می توانی روگیری هم داشته باشی. چادر مهم ترین ویژگی اش این است که تو برای خودت یک حریم شخصی منحصر به فرد داری. با چادر های آستین دار نمی توانی در هنگام لزوم رویت را بگیری. ما در دستورات دینی مان داریم که اگر کسی حد حجاب حداقلی را رعایت کرد و احساس کرد کسی نگاه ناسالمی به او دارد موظف است رویش را بیشتر بگیرد که با چادر اصیل ایرانی میسر است در ضمن آنکه کاربرد آسانی هم دارد.به عبارتی پوشیده تر از چادر و راحت تر از مانتو.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “چادر اصیل ایرانی

  1. فاطمه گفت:

    به نام خدا با سلام و احترام . ببخشید من این مدل چادر کمری را کجا می توانم تهیه بکنم.؟؟؟؟؟ با تشکر

  2. سردبیر گفت:

    سلام و احترام
    این چادر بحرینی است میتونید از فروشگاه های لوازم مذهبی یا فروش چادر با نام چادر بحرینی خرید کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *