فعالیت های فرهنگی

روزی نیم ساعت وقت..

حضور مبلغان حوزوی در فضای سایبری بسیار ضعیف است / مدیریت دانش و مهندسی اجتماعی جزو نیازهای امروز حوزه است.
خبرگزاری رسا ـ رییس پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی استان قم با بیان این‌که حضور مبلغان حوزوی در فضای سایبری بسیار ضعیف است، خواستار رصد و شناخت مستمر توطئه‌های دشمن، اطلاع‌رسانی درست و به موقع به محققان و ارایه پاسخ‌های متناسب با نیازهای جامعه شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلام‌حیدر حیدری در همایش علمی کاربردی تبلیغ ویژه مبلغان محرم‌الحرام با اشاره به اهمیت شناخت فضای سایبری، حضور مبلغان حوزوی را در این عرصه کمرنگ دانست و گفت: هر اتفاقی که در فضای حقیقی بشر می‌افتد در سطح فضای مجازی هم مشاهده می‌شود.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی استان قم با بیان تفاوت فضای مجازی با فضای حقیقی، اظهار داشت: در فضای حقیقی همه چیز دیده می‌شود و آن طور که بخواهیم ترجیح می‌دهیم اما در فضای مجازی شاید آنچه دیده می‌شود واقعی نباشد و نتوان واقعیت را به درستی تشخیص داد.

وی اینترنت، ماهواره، موبایل، بازی‌های رایانه‌ای و کتب الکترونیکی را از ابزارهای مورد استفاده دشمن در فضای مجازی برشمرد و افزود: ۱۵۹ مدار تلویزیونی در کل جهان وجود دارد و ۲۰۳ ماهواره تلویزیونی فعال برنامه‌های مختلفی را در سطح جهان ارسال می‌کنند و از این تعداد ۸۰ مدار و یکصد ماهواره تلویزیونی در ایران قابل دریافت هستند.

حجت‌الاسلام حیدری با بیان این‌که متأسفانه امکان تماشای حدود ۱۸ هزار شبکه تلویزیونی در ایران وجود دارد و با رسیورها و دیش‌های معمومی می‌توان نزدیک به دو هزار کانال ماهواره‌ای را با کیفیت بالا دریافت کرد، گفت: حضور مبلغان مذهبی در فضای سایبری بسیار ضعیف است و این ضعفی در تبلیغ دین به شمار می‌رود.

وی همچنین با ارایه آماری از شبکه‌های ضد اخلاقی ماهواره که با پخش موسیقی، فیلم، انیمیشن و نمایش برنامه‌های مد و لباس فرهنگ عریانی را در جامعه ترویج می‌کنند، اظهار داشت: تبلیغ پوشش غربی صرفا به این کانال‌ها منتهی نمی‌شود و سایر شبکه‌های ماهواره‌ای نیز در برنامه‌های خود به آن اهتمام دارند.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی استان قم تصریح کرد: ۳۲ شبکه فارسی زبان در حوزه مسایل سیاسی، ضد فرهنگی، تجزیه‌طلب، برنداز و ضد دینی فعالیت می‌کنند و تماماً دنبال هویت‌زدایی از کشورهای غیرغربی و به ویژه اسلامی و تبلیغ و ترویج فرهنگ منحط غربی هستند.

حجت‌الاسلام حیدری در ادامه ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام گسیخته در مقابل ساختار سنتی خانواده، بی‌اهمیت جلوه دادن احترام به والدین، عادی جلوه دادن روابط جنسی دختر و پسر پیش از ازدواج تا حد باردار شدن دختر و هویت‌زدایی از مفهوم خانواده به منزله کوچک‌ترین واحد اجتماعی مستقل را از جمله موضوعاتی برشمرد که از سوی ماهواره‌ها ترویج می‌شود.

وی افزود: تعصب‌زدایی از کانون خانواده و ترویج بی‌تفاوتی در این زمینه، ترویج مفهوم زندگی با دیگران به جای ازدواج، مخدوش نمودن روابط فرزندان دختر و پسر خانواده، افزایش تأثیرپذیری جنسی و خشونت در جوانان و نوجوانان از طریق پخش موزیک و ویدیوهای خاص، پی‌ریزی و ایجاد آماده ذهنی تفکر شیطان‌پرستی در جوانان و نوجوانان از دیگر اهداف پخش برنامه‌های ماهواره‌ای است.

این مقام مسؤول ترویج مفاسد اخلاقی در پوشش برنامه‌های کودک و نوجوان، ارایه الگوهای انحرافی در پوشش اسباب‌بازی‌های کودکان و تولید سرگرمی‌های فاسد کننده مانند انیمیشن‌های هدفمند را از دیگر اهداف پخش برنامه‌های ماهواره‌ای عنوان و اظهار کرد: ماهواره‌های مذکور بیشتر تحت سلطه و سیطره صهیونیست‌ها قرار دارند.

وی یادآور شد: شبکه‌های فارسی زبان در راستای جذب مخاطب با پخش برنامه‌های ناسیونالیسیتی افراطی به ایجاد شکاف‌های قومی، ‌ملی و دینی اقدام می‌کنند تا اقتدار ملی کشور را تضعیف و آن را در شرایط التهاب در اضطرار نگاه دارند و هدف مشترک همه آنها القای ارزش‌های ضد اسلامی به فرهنگ ایرانی و دستکاری در افکار عمومی و ایجاد شکاف در بین ملت ایران است.

حجت‌الاسلام حیدری تغییر مطلب، تغییر ذائقه، تغییر مطالبات و تغییر باورها را از جلمه فرایند تهاجم دشمن از طریق برنامه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی برشمرد و اظهار داشت: دشمنان اسلام ابتدا مطلب را غلط در ماهواره و اینترنت عرضه می‌کنند، پس از آن ذائقه مخاطب را تغییر می‌دهند که با تغییر ذائقه، مطالبات هم عوض می‌شود و باورها تغییر می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به علوم غربی راه یافته در کشور اشاره کرد و گفت: علوم انسانی که از غرب به کشور راه یافته و مدل‌هایی که در بحث تحقیق، پژوهش و استراتژی‌نویسی ارایه می‌شود، دستاوردهای غربی است و حوزه و روحانیت باید آن را نقد کنند، اما متأسفانه برخی پا در کفش روحانیت کرده و اظهارنظرهایی می‌کنند که نباید بکنند.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی استان قم با بیان این‌که دشمن با ترویج فساد به تمام ارکان خانواده هجوم آورده است و امروز تمامی ارزش‌های دینی و بشری مردم مورد هجوم و دستکاری قرار دارد، ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت، آموزش‌های ضد اخلاقی و ضد دینی و تولید جامعه سکولار و بی‌دین را نتیجه فرایندهای موصوف عنوان کرد.

وی رصد و شناخت مستمر توطئه‌های دشمن، اطلاع‌رسانی درست و به موقع به محققان، ارایه پاسخ‌های متناسب با نیازهای جامعه و حضور در بسترهای علمی و رسانه‌ای را ضروری دانست و تصریح کرد: کتاب نوشتن امروز راه حل نیست بلکه کتابی راه حل است که به بهترین وجه در دسترس قرار گیرد؛ مدیریت دانش و مهندسی اجتماعی جزو نیازهای امروز حوزه است. /۹۲۰/پ۲۰۲/ع

author-avatar

درباره کیان آرامش

به داد اسلام برسید،و بدانید که خدا محتاج به عبادت و استعانت شما نیست. اگر دین او را یاری نکنید،او دینش را به امتی دیگر می سپارد. (طلبه شهید محمد فاضلی)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *