اخبار و رخداد ها, طرح های مذهبی, فعالیت های فرهنگی

چرا باید هنرمندان به عرصه‌های دینی توجه نشان دهند؟

آیت‌الله علوی‌گرگانی:
هنرمندان به عرصه‌های دینی توجه نشان دهند.
یکی از مراجع تقلید گفت: هنرمندان باید سعی در ساخت نمایش‌ها و فیلم‌های مذهبی داشته باشند تا مردم متوجه حضور هنرمندان در عرصه‌های مذهبی شوند چرا که مردم به فعالیت‌های هنرمندان در جامعه توجه ویژه نشان می‌دهند.

آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای گروه تئاتر طراوت با اشاره به اینکه برخی از هنرمندان از جایگاه هنر در جامعه گله‌مند هستند، گفت: مردم بیشتر به مواردی که چشم‌شان آن‌ها را می‌بیند توجه می‌کنند و به مسائل کوچک کم‌اهمیت هستند.

وی افزود: در زمان طاغوت و رژیم شاهنشاهی تئاتر و هنر در مسیر شیطانی بود و به اسلام و دین توجه کمتری می‌شد این در حالی است که اموری که زمینه شیطانی دارد سبب جذب بیشتر مردم و غفلت آنان از امور الهی می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه تئاتر باید به اسلام و دین توجه بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: در برخی از مواقع هنرمندان به جنبه‌های دینی و مذهبی کشور بی‌توجه هستند و نمایش‌ها و فیلم‌های آنان سبب گمراهی جوانان می‌شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: هنرمندان باید سعی در ساخت نمایش‌ها و فیلم‌های مذهبی داشته باشند تا مردم متوجه حضور هنرمندان در عرصه‌های مذهبی شوند چراکه مردم به فعالیت‌های هنرمندان در جامعه توجه ویژه نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در زمینه دینی برای هنرمندان تئاتر مشکل است،‌ عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران باید نمایش‌ها در زمینه دینی باشد که این امر برای هنرمندان تئاتر امر مشکلی است چراکه در عین اینکه فعالیت هنری ‌می‌کنند باید به جنبه دینی نیز توجه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: طبق سخن امام علی (ع) مردم فرزند دنیا هستند و دنیا را چون مادر خود دوست می‌دارند و دین را نیز مانند آب دهان خود می‌دانند که اگر نام دین و اسلام را می‌برند تنها برای بلعیدن دنیاست.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه مردم برای انجام فعالیت‌های خود دلیل می‌آورند، گفت: تمام فعالیت‌های مردم به دلیل هدف و آرمانی است که به دنبال آن هستند.

وی تصریح کرد: در زمان قیام امام حسین (ع) یاران واقعی ایشان اندک بودند و تنها افراد اندکی به یاری ایشان رفتند این در حالی است که در جامعه اسلامی امروز نیز دیندار واقعی کم است.

انتهای پیام/۷۸۰۱۹/م۴۰/ث۳۰۰۱

author-avatar

درباره کیان آرامش

به داد اسلام برسید،و بدانید که خدا محتاج به عبادت و استعانت شما نیست. اگر دین او را یاری نکنید،او دینش را به امتی دیگر می سپارد. (طلبه شهید محمد فاضلی)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *