حاشیه دار, وقایع وحوادث دنیا

سکوت ولی امر جواز سکوت مسلمین نیست

۵۹۴۶۷_۱۵۴

سکوت ولی امر جواز سکوت مسلمین نیست:

روزگاری که پیغمبر اسلام عفو عمومی صادر کردند در عین حال متذکر شدند که عبدالله برادر عثمان را هرکجا دیدید حتی اگر در خانه کعبه رهایش نکنید او را از دم تیغ بگذرانید تا آنکه عبدالله برادر عثمان روانه خانه او شد و از او پناه خواست و عثمان هم برادرش را نزد پیغمبر آورد و درخواست عفو برادرش را داشت،پیغمبراسلام مدتی طولانی سر به زیر انداخته و در سکوت فرو رفته بودند  و سپس سر مبارک را بالا آورده و اورا بخشیدند آنگاه اصحاب پرسیدن چرا آنقدر سکوت کرده بودید به فکر فرو رفته بودید  که پیغمبر اسلام فرمودند منتظر بودم تا یکی از شماها اورا از دم تیغ بگذراند.
در جایی دیگر حضرت امیر علیه السلام در تبیین حقوق رهبر جامعه اسلامی و مردم بر یکدیگر می فرمایند:ای مردم!من بر شما حقی دارم، وشما نیز بر من حقی دارید.اما حق شما برمن آن است که خیرخواهتان باشم،و غنیمت شما را تماما به شما بدهم شما را آموزش داده تا ناآگاه نباشید و تربیت کنم تا بدانید.اما حق من برشما آن است که به بیعت خود وفادار باشید و در بود و نبود من خیرخواه من باشید هرگاه شما را می خوانم اجابت کنید،و هرگاه فرمان می دهم اطاعت نمایید.
تاریخ تکرار شدنی نیست و در تدبر و عبرت گیری از آن هیچ جای شک و تردیدی نیست،در برهه ای از زمان در انقلاب اسلامی حضرت روح الله رحمه الله علیه در قبال قبول قطعنامه ۵۹۸ تعبیر جام زهر را به کار میبرند و آنجاست که خطاب می کند بعد از این به سراغ من میایید که حال مساعدی ندارم و در مظلومیتی وصف ناپذیر با آن همه خواص و نیروهای انقلابی آنگونه به شکوه مینشیند.
اما این پایان کار نیست و چه حوادثی تلخی که در سکوت تلخ خواص جامعه بر انقلاب گذشت
از شروع دولت شیخ دیپلمات و نواختن در شیپور مذاکره و تعامل با جهان و کدخدا نیز تلخی های از کلام امام خامنه ای شنیده میشود آنجا که میفرمایند من از ابتدا به مذاکرات خوشبین نبودم اما در قبال این دل نگرانی ها بی تدبیری مذاکره کننده و دولت یک طرف ماجرا و به وقت عمل نکردن و عدم روشنگری خواص از جای دیگر سبب شده که ابهامات فراوانی در اذهان مردم ایجاد شود.

سکوت در این برهه زمانی خیانت است چرا که سبب میشود مسببین به اصطلاح توافق نامه هسته ای این اجازه را به خود بدهند که بار دیگر نسبت به مواضع امام امت بی اعتنایی از خود نشان داده و آن همه آرمان و انقلابی گری را به نام توافق نامه ای که هیچ اثرپذیری خاص جز تبلیغات سو و تغذیه بوق های رسانه ای به نفع جبهه به اصطلاح اعتدالیان به همراه ندارد.

خطاب ما نسبت به همه دلسوزان انقلاب در هرجناح و هر مقام و مسئولیتی است که میتوانند سکوت را بشکنند و در پیروی از آرمان های امام و انقلاب و دفاع از امام امت قدم بردارند و  بدون هیچ کاستی و واهمه ای تمام آن چه که باید گفته شود را تبیین کنند چرا که ان الله یدافع الذین امنوا و وعده خدای متعال در تحقق آرمان ها به حق میباشد و حزب الله هم الغالبون خواهد شد.
چه پر واضح است در کلام حضرت امیر علیه السلام که فرمودند از حقوق من برشما آن است که بر بیعت خود وفادار باشید و در بود و نبود من خیرخواه من باشید.
حال سؤال اینجاست آیا خواص بر بیعت خود مانده و خیرخواه رهبر جامعه اسلامی هستند؟
اگر جواب مثبت است پس سکوت آن ها به جز ضربه به انقلاب و آرمانها دیگر هیچ ثمره ای نخواهد داشت.
ولی امر مسلمین اگر در جایی سکوت میکند و میبینیم آنقدری که باید متذکر شده باشد و دستورات را داده باشد دیگر نیازی به میدان آمدن ایشان نیست و ما باید علمداری کنیم و شرایط جامعه و امت اسلامی را به گونه ای فراهم کنیم تا شرایط برای ورود امام امت فراهم شده باشد و آنگونه که ایشان میخواهند عمل شود.

امروز ما نیازمند به نیروهای فراتر از انقلابی و از خود گذشته،نیازمند به نیروهای منقطع از دنیا نیروهای انقطاعی داریم که دراه امام و انقلاب و حفظ نظام از همه چیزشان بگذرند و به تمام معنا منقطع و از جان گذشته باشند،امروز روز فراتر از انقلابی گری است

زیرا هرکسی شاید بتواند خود را انقلابی بداند اما دیگر وقتی سخن از انقطاعی بودن و یک تنه به میدان زدن بیاید کمتر کسی میتواند پای حرف و عمل خود بایستد.

والله اعلم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *