اداره کل تبلیغات کهگیلویه وبویر احمد

برگزاری ۵ گفتمان دینی در یاسوج

۵ گفتمان دینی با موضوع چالش های فضای مجازی، اینترنت در کلام رهبری، زندگی به سبک اسلامی ایرانی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد، در این گفتمان حجت‌الاسلام حسین مداحی از اساتید حوزه و دانشگاه در سخنانی با بیان تاریخچه اینترنت در جهان و ایران گفت: اولین اتصال شبکه ای اینترنت با هدف استحکام و مقاومت نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا توسط
رابرت لانس برقرار شد.

وی افزود: بعد از گذشت ۱۸ سال یعنی در سال ۱۳۶۷ پروژه ی اینترنت رونمایی شد و بعد از ۴ سال در سال ۱۳۷۱ در اختیار عموم قرارگرفت و در همان سال دو دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه گیلان به اینترنت متصل شدند.

حجت‌الاسلام مداحی در ادامه به آثار سوء استفاده از این تکنولوژی اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد دشمن در صدد تخریب افکار دینی به خصوص افکار اسلامی است به همین خاطر می خواهند ما ومیزان حساسیت های اعتقادی ما را شناسایی کنند تا راحت تر بتوانند با ما مبارزه کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دشمنی که برای پیچ هواپیمای ما برنامه ریزی می‌کند قطعاً وبه طور حتم برای اعتقادات ما نیز برنامه ریزی می‌کند.

وی هدف ازجنگ نرم را چنین توصیف کرد و افزود: جنگ نرم استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور آن تأثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات ورفتار دشمن است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *