مباحث اسلامی

نامه عجیب انیشتین به آیت الله بروجردی

نامه عجیب انیشتین به آیت الله بروجردی:

آلبرت انشتین در رساله پایانی عمر خود با عنوان «دی ارکلرونگ»، که در سال 1954 میلادی(1333ش ) آن را در آمریکا و به آلمانی نوشت، اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح داده و آن را کامل‌ترین و معقول‌ترین دین می‌داند. این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه اینشتین با آیت‌الله‌العظمی بروجردی است که توسط مترجمین برگزیده شاه ایران و به صورت محرمانه صورت پذیرفته است. انشتین در این رساله نظریه نسبیت خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از نهج البلاغه و بیش از همه بحارالانوار علامه مجلسی ـ که از عربی به انگلیسی ترجمه و تحت نظر آیت الله بروجردی شرح می‌شد ـ تطبیق داده و نوشته که هیچ جا و در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی‌شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه پیچیده «نسبیت» را ارائه داده؛

انشتین

آلبرت انشتین در رساله پایانی عمر خود با عنوان «دی ارکلرونگ»، که در سال 1954 میلادی(1333ش ) آن را در آمریکا و به آلمانی نوشت، اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح داده و آن را کامل‌ترین و معقول‌ترین دین می‌داند. این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه اینشتین با آیت‌الله‌العظمی بروجردی است که توسط مترجمین برگزیده شاه ایران و به صورت محرمانه صورت پذیرفته است. انشتین در این رساله نظریه نسبیت خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از نهج البلاغه و بیش از همه بحارالانوار علامه مجلسی ـ که از عربی به انگلیسی ترجمه و تحت نظر آیت الله بروجردی شرح می‌شد ـ تطبیق داده و نوشته که هیچ جا و در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی‌شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه پیچیده «نسبیت» را ارائه داده؛ ولی اکثر دانشمندان آن را نفهمیده اند. از آن جمله حدیثی است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم(ص) نقل می‌کند که: هنگام برخاستن از زمین دامن یا پای مبارک پیامبر(ص) به ظرف آبی می‌خورد و آن ظرف واژگون می‌شود. اما بعد از این که پیامبر اکرم(ص) از معراج جسمانی باز می‌گردند مشاهده می‌کنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است… .

اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه انبساط و نسبیت زمان دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می‌نویسد… . همچنین اینشتین در این رساله «معاد جمسانی» را از راه فیزیکی اثبات می‌کند(علاوه بر قانون سوم نیوتون؛ یعنی عمل و عکس العمل) او فرمول ریاضی معاد جسمانی را عکس فرمول معروف «نسبیت ماده و انرژی» می‌داند:  یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره عیناً به ماده تبدیل شده و زنده خواهد شد. اینیشتین در این کتاب همواره از آیت الله بروجردی با احترام و بارها به لفظ «بروجردی بزرگ» و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ «حسابی عزیز» یاد کرده است. 3000000 دلار بهای خرید این رساله توسط پروفسور ابراهیم مهدوی(مقیم لندن) با کمک برخی از اعضای شرکت‌های اتومبیل بنز و فورد و.. از یک عتیقه دار یهودی بوده و دستخط اینشتین در تمامی صفحات این کتابچه توسط خط شناسی رایانه‌ای چک شده و تأیید گشته که او این رساله را به دست خود نوشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “نامه عجیب انیشتین به آیت الله بروجردی

  1. شهاب گفت:

    سلام
    اولا از کجا معلوم که این کتاب جعلی نباشه کتابی که تو انگلستان نگه داری بشه انگلیس اونم چه جایی!
    ثانیا به یهودیا نباید اعتماد کرد چه اینشتین باشه چه شخصی دیگه ممکنه اینشتین یهودی مارانوس باشه با حقه گفته شیعه شدم تازه اگه گفته باشه تا به مردم ضربه بزنه
    ثالثا من فکر می کنم که این بازیا رو راه انداختن تا بگن تاییدیه ساخت بمب اتم را از آقای بروجری رحمه الله علیه گرفتن
    رابعا یه ضربالمثلی است که می گه گفتن برقصی نگفتن خوش برقصی
    گیرم که آقای بروجردی برای بازدارندگی یه اجازه ای هم داد که بعید می دونم چرا آلبرت اینشتین یه بمب جعلی برای آمریکایی ها نساخت اونا از کجا می خواستن بفهم قبلا که بمبی تو دنیا انداخته نشده بود و قرار بود که این بمب هم جنبه بازدارندگی داشته باشه
    در ضمن اینشتین اگر راستگو بود نظریه نسبیتو به اسم خودش تمام نمی کرد و در حین بیان نظریه نسبیت باید همین مطالب رو که شیعه شده و … را اعتراف می کرد این دانشمندای یهودی اکثرا دزدند نیوتن هم دزد بود نظریه های سه گانه نیوتون رو قبلا علمای مسلمان داده بودند ولی نیوتون یهودی اونا رو جمع و جور کرد و به نام خودش ثبت کرد.

  2. سردبیر گفت:

    سلام وعرض ادب….. تشکر فراوان از نقد بسیار جالب شما برادر گرامی…این مطلب توسط مبلغان سایبری منتشر شده ولی همان طور که شما فرمودید تأییدی بر صحت مطلب وجود نداره.واین که فرمودید خیلی از دست آورد های مسلمانان به نام دانشمندان یهودی ثبت شده کاملاً درسته واین به خاطر ضعف مسلمانان در گسترش مراکز علمی کاربردی بوده.این که آلبرت اینشتین شیعه شده یا نه مهم نیست چون شیعه شدن یا نفی این نظر نفعی برای ما نداره.مطالبی که در این زمینه در فضای مجازی منتشر شده کاملاً بدون سند بوده وهمان طور که ذکر شد منبع شاید کتاب ویا نامه هایی هستند که در انگلستان نگهداری وحفاظت می شود.واگر یهودی ها با این ترفند نظریه ی تأیید ساخت بمب اتم را به ایت الله بروجردی نسبت دهند کاملاً بی اساس وبدون سند است.همان گونه که بنده وشما بدون سند این مطالب را در حد داستان نگه داشته ایم.انتشار این مطلب نیز بدون سند برای پژوهشگران سودی نخواهد داشت.بمب اتم خروجی انرژی هسته ای است که بالاخره بشر به ان دست می یافت.با نظریه ی آلبرت انشتین خود غربی ها بر علیه کشور های شرقی از بمب اتم استفاده کرده اند وتابه حال توسط کشور های مسلمان استفاده نشده.
    سؤالی داشته باشید با کمال میل در خدمت هستیم.یاحق//

  3. m گفت:

    برخلاف آنچه تبلیغ می شود؛ ابعاد علمی اسلام به قدری گسترده و عظیم بوده که هنوز هم علوم و پیشرفت های امروز بشر، توانایی اظهار نظر در خصوص بسیاری از روایات و دستاورد های علمی اندیشمندان مسلمان را ندارد. و اساسا هر مقدار که علم بشری پیشرفت نموده، نه تنها ناقض نظرات اسلام نبوده بلکه آنها را هم مورد تایید قرار داده است. بعنوان مثال نظریه بی نهایت بودن ذرات که موجب شهرت پرفسور حسابی(پدر فیزیک ایران) در جهان شده، نظریه ای بود که پرفسور حسابی آن را از فلسفه اسلامی اقتباس کرده بود. ایشان قبل از مطرح کردن این نظریه، ابتدا آن را با علامه محمد تقی جعفری در میان گذاشته و در خصوص آن اطلاعات لازم را بدست آورده و سپس آن را با ساختاری فیزیکی ارائه نمودند. این نظریه بسیار فراتر از علم و پیشرفت های امروزی بشر بوده بطوری که وقتی این نظریه را برای پرفسور انیشتین مطرح نمودند، ایشان گفتند من نمی توانم در مورد آن اظهار نظری کنم ولی اگر این نظریه اثبات شود، تحول عظیمی در فیزیک بوجود خواهد آورد. این در حالی است که این نظریه در قرن ها قبل توسط فلاسفه مسلمان مطرح گردیده بود. برای انیشتین این سوال مطرح شد که این نظریه که بسیار جلوتر از زمان خود مطرح گردیده چگونه در ذهن پرفسور حسابی بوجود آمده است و پرفسور حسابی هم حقیقت را بیان نمودند و این باعث تمایل و نگرش بسیار مثبت انیشتین نسبت به اسلام گردید. بطوری که اقدام به انجام مکاتباتی با آیت الله العظمی بروجردی می نمایند. بعنوان مثال در یکی از این مکاتبات انیشتین سوال می کند آیا اسلام در خصوص نسبیت زمان هم نظری دارد که آیت الله بروجردی در جواب به حدیث معراج پیامبر اشاره نموده و بیان می کنند که نسبیت زمان در اسلام مورد تایید است. هر چند این ارتباط به خاطر خطراتی که برای پرفسور انیشتین ایجاد می نمود، آشکارا انجام نمی شد. هم اکنون هم بسیاری از روایات و متون دانشمندان اسلامی در علوم مختلف وجود دارد که هنوز بررسی قرار نگرفته و اثبات نشده است و متاسفانه تحقیق در خصوص آنها توسط دانشمندان مسلمان امروز مورد بی مهری قرار گرفته و از این گنجینه علمی اسلام غفلت ها شده و این ظرفیت عظیم همچنان محجور و ناشناخته مانده است!! در حالی که شواهدی وجود دارد که دانشمندان غربی بر روی بسیاری از آنها کار کرده و توانسته اند تا به نام خود آنها را ثبت نمایند.

  4. سلام عرض ادب واحترام تشکر از تحلیل بسیار زیبای شما.نظر ارسالی شما به صورت کامل قابل تأیید می باشد.وتمامی موارد ذکر شده نیز قابل اثبات است.همیشه موفق وپیروز باشید.

  5. محمدرضا گفت:

    ممنونم باید بحث ها را گفت و شنید تا ان شاء الله بدون تعصب بلکه با گیرندگی به حقایق دست یافت.
    مهم اینه که مولای ما علی علیه السلام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *