آموزش, فضای سایبرخطرات تهدید ها

فایروال چیست و چه کاری می کند؟(ویروس ها 12)

معرفی-ویروس-ها

فایروال چیست و چه کاری می کند؟

فایروال یک برنامه و یا دستگاه سخت افزاری است که با تمکز یر روی شبکه و اتصال اینترنت،تسهیلات لازم در جهت عدم دست یابی کاربران غیر مجاز به شبکه و یا کامپیوتر شما را ارائه می نماید.فایروال ها این اطمینان را ایجاد می نمایند که صرفا پورت های ضروری برای کاربران و یا سایر برنامه های موجود در خارج از شبکه در دسترس و قابل استفاده می باشد. به منظور افزایش ایمنی،سایر پورت ها غیر فعال می گردد تل امکان سوء استفاده از آنان توسط مهاجمان وجوود نداشته باشد.در برخی موارد و با توجه بهنساز یک برنامه می توان موقتا تعدادی از پورت ها را فعال و پس از اتمام کار مجددا آنان را غیر فعال نمود.توجه داشته باشید که با توجه به تعداد پورت های فعال،امنیت کاهش پیدا می نماید.

فایروال به دو دسته ی فایروال شخصی وفایروال های شبکه تقسیم می شوند.کار فیوال های شخصی حفاضت از یک شبکه در مقابل شبکه دیگر است ولی فایروال های شخصی فقط از یک کامپیوتر در مقابل یک شبکه محافظت می کنند.

author-avatar

درباره یاسین مدرس

سلام بر شما کاربران گرامی//من یاسین مدرس طلبه پایه پنج حوزه علمیه کاربر سایت چهارده خورشیددر زمینه های مختلف ازجمله کار های فرهنگی فعالیت می کنم،از شما عزیزان درخواست داریم درزمینه معرفی سایت وانجام کار هاوفعالیت های فرهنگی با ما مشارکت کنید/فی امان الله.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *