آموزش, فضای سایبرخطرات تهدید ها

قابلیت نرم افزار های ضد ویروس(ویروس ها10)

معرفی-ویروس-ها

قابلیت نرم افزار های ضد ویروس:

همان طور که برای هر محصولی (چه نرم افزار و چه سخت افزار) آزمون هایی وجود دارد که کیفیت و شایستگی آن ها را تعیین می کند، چنین سنجش هایی برای یک نرم افزار ضد ویروس هم وجود دارد.یکی از آزمون ها با نام آزمون DURCH  شناخته می شود. بنا بر آزمون DURCH یک نرم افزار ضد ویروس مناسب باید بتواند به نیاز های زیر پاسخ دهد:

1ـ     آزمون درخوایتی (demand):باید بتواند درهنگامی که می خواهید به یک پرونده یا صفحه ایترنتی  یا یک رایانامه دسترسی یابید،آن را بررسی کند.

2ـ     آزمون به روز رسانی(update):به این معنی که نرم افزار باید بتواند در بازه های زمانی مشخص بانک اطلاعاتی خود که شامل امضای ویروس ها است را بروز کند.

3ـ     آزمون واکنش(respond):اینکه نرم افزار بتواند تمامی رفتار های منطقی در برخود با یک ویروس را از خود نشان دهد.پرونده آمار را دو باره سازی و تمیز کند و یا آن را حذف کند.

4ـ     آزمون وارسی(chek):باید بتواند تمام ایل ها از نوع مختلف که می توانند محلی برای پنهان شدن ویروس باشند را کنترل کند. حتی فایل های فشرده شده (زیپ شده)

5ـ     آزمون اکتشاف(heuristics): به این معنی که نرم افزار با وجود نداشتن الگوی همه ویروس ها، خطر و. احتمال وجود ویروس را تشخیص دهد.این رفتار نیاز مند هوشمندی نسبی نرم افزار و استفاده ی آن از روش های اکتشافی است.

نرم افزار های مختلف با قابلیت های مختلفی وجود دارد که ما به همین اکتفا می کنیم:

author-avatar

درباره یاسین مدرس

سلام بر شما کاربران گرامی//من یاسین مدرس طلبه پایه پنج حوزه علمیه کاربر سایت چهارده خورشیددر زمینه های مختلف ازجمله کار های فرهنگی فعالیت می کنم،از شما عزیزان درخواست داریم درزمینه معرفی سایت وانجام کار هاوفعالیت های فرهنگی با ما مشارکت کنید/فی امان الله.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *