پاسخ به شبهات, خواهران مبلغ, دانشنامه اخلاق اسلامی, طرح های مذهبی, مباحث اسلامی

سئوال هاومثال ها

سئوال هاومثال ها

1)چرابااینکه خدادرقرآن فرموده اگردعاکنیداجابت می کنم،ولی خیلی ازدعاهای مامستجاب نمی شود؟

اگرشخصی به دیگری گفت هروقت به مشکلی برخوردکردی به من تلفن بزن تاتوراکمک کنم.این جمله لوازم

وشرایطی داردازجمله:رفاقتت رابامن حفظ کنی،شماره تلفن مراگم نکنی،شماره ام رادرست بگیری،به هنگام بازگوکردن مشکلات توقعات بیجانداشته باشی،به وظیفه خودعمل کرده باشی،آنچه می گویی واقعامشکل باشد،نه خیالات وتوهمات،برای حل مشکل خودانتظارنداشته باشی که تمام قوانین ونظم مرابه هم بریزم،حل این مشکل سبب پیدایش مشکل دیگری برای تویادیگران نشودودربازگوکردن مشکلات صادق باشی ودروغ نگویی.thCA3J7PRO

حال آیامادردعاهاوطرح مشکلات مان باخدااین شرایط رارعایت می کنیم مستجاب نمی شوند.

2)ازنظراسلام چه نوع دعاهایی راخدامستجاب می کند؟

دعاهماننداین است که شمامی خواهیدچکی رابکشیدوحواله ای رابگیرید.پس می بایست پولی درحساب داشته باشید.کارهایی که درطول هفته انجام می دهید،همانندپولی است که به حسابتان واریزمی کنید.اگردرطول هفته خدماتی انجام نداده باشیدچطورمی خواهیدچکی بکشید؟ اعتبار چک شما به میزان موجودی شماست. نه به میزان رقمی که روی چک می نویسید.

3)چه کنیم تا در مقابل استهزاء شدن و تهمت ها و دروغ های که به ما نسبت می دهند، تحملمان بالارود؟

فرض کنید شما در یک مکان بلندی نشسته اید و کسی می خواهد به شما ضربه ای بزند.وقتی که دستش به تو نمی رسد، می گردد تا هر چه را که دم دستش است، زیر پایش بگذارد، اما چیزی پیدا نمی کند، بچه ای شیر خواره اش را بر می دارد و زیر پایش می گذارد تا قدش بالا بیاید و دستش به تو برسد و مشتی بزند. وقتی که پایین می آید می بیند که بچه اش مرده است.نتیجه این شده که چند مشت به تو زده و بچه اش هم مرده است.درست که تو دردت گرفته است،اما خودش بیشتر ضرر دیده است.وقتی که انسان نسبت به برادر دینی خودش ظلم کرد، لذت مناجات با خدا از دلش گرفته می شود و این از بچه انسان، برای انسان عزیز تراست.

4)اینکه می گویند انجام گناهان باعث می شود دل انسان بمیرد، به چه معناست؟

انسان به هوانیازمند است وزیرآب هوانیست،ممکن است انسان زیرآب چنددقیقه تحمل کندوازهوای ذخیره موجودتنفس کندوبیایدبالا،دوباره زیرآب برود.امااگرسرکسی رازیرآب نگه داشتند تا مرد،دیگرزیرآب وروی آب برایش فرقی نمی کمد.وقتی انسان بریک معصیت مداومت کند،قلب اومی میردونفس کشیدن درفضاهای معنوی برایش مفهومی ندارد.

5)لطفانقش محبت به خدارادرزندگی انسان بیان کنید؟

خورشیدبه بعضی ازجاهای زمین هیچ وقت نمی تابدیاهرشش ماه یک بارمی تابد.درمناطق قطبی هم کاملامتمایل می تابد.دراین گونه جاهااثرحیات هیچ نیست.قطب،منجمداست.کافران،مثل قطب منجمدهستند.به خاطراینکه روبه خداومتوجه خدانیستند.هیچ آثارحیات درآنهانیست.حیا،عفت،وقارو…همه ازآثاردینداری وخداپرستی است.

6)شیطان کیست وچگونه انسان رامی فریبد؟

شیطان هرکسی همزادومتناسب باخوداوست.اگرکسی ملاباشد،شیطانش هم ملااست.اگذدرس خوانده باشد،شیطانش هم درس خوانده است.اگرمتخصص باشد،شیطانش هم متخصص است.مثل آدمیکه قدش بلنداست،سایه اش هم بلنداست.آدمی که قدش کوتاه است سایه اش هم کوتاه است.این طورنیست که آدم باهوش باشد،شیطانش کودن ونفهم باشد.

مطالب مرتبط

1 نظر در “سئوال هاومثال ها

  1. سلام بر رحیمی احسنت عالی بود موفق باشید… 😛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *