خواهران مبلغ, دانشنامه اخلاق اسلامی, دختران آفتاب

چرا به بدحجابی من گیر می دهید؟

 من را در قبر خودم می گذارند و شما را هم در قبر خودتان، چرا به بی حجابی من گیر می دهید؟

بدحجابی-من

نکته اول
نمی شود از فاطمه زهرا کمک خواست، اما رفتار فاطمه گونه نداشت.
ای زن به تو این نکته خطاب است // زیبنده ترین زینت زن حفظ حجاب
نکته دوم

ممکن ست کسی بگوید من را داخل قبر خودم ، می گذارند و من دوست دارم به این صورت بیرون بیایم چرا به من ایراد می گیرید؟ به این خانم جواب می دهیم که، شما حقّ ندارید اجتماع و پیرامون خود را دچار آسیب های روحی و روانی کنید، وضعیت بیرونی شخصی نیست که شما هر طور که بخواهیدف بتوانید در آن ظاهر شوید و حریم عمومی را، حریم خصوصی خودتان فرض کنید. در حدیث معراج رسول خدا (ص) فرمودند: زنان بد حجابی را دیدم که آنها را با موهایشان آویزان کرده بودند و زیر پای آنها شعله های- آتش روشن بود.

مثالی برای خانم ها می زنیم. تصور کنید شما را داخل خانه از دست آویزان کنند و زیر پای شما شمعی روشن کنند، آیا می توانید تحمل کنید؟!

آیا در حد مانتو مناسب و روسری مناسب حجاب من کامل است؟89926_192

مانتو و روسری مناسب مانند کسی است که پول خود را داخل کیف دستی گذاشته و به دست گرفته و از بانک بیرون می آید. اگر پول داخل آن 500هزار تومان باشد، موتور سواری که دزد است، برای این مقدار پول خود را به خطر نمی اندازید، زیرا احتمال می دهید که گیر بیفتد و 500هزار تومان ارزشی ندارد، اما اگر تیپ و زیبایی شما صد میلیون ارزش دارد، وقتی داخل آن کیف قرار دهید، آن را خواهند دزدید.

و این مسئله به احکام اسلامی نیز ربطی ندارد، زیرا شما زیبا هستید و باید مراقب خود و زیبایی های خود باشید، در غیر این صورت دزد به سراغ شما خواهد آمد و ربطی نیز به نیت شما ندارد که چه نیتی داشته باشید؛ بنایر این چادر و مانتوی مناسب در زیر چادر، مانند پول داخل کیف است و چادر شما مانند ماشین است که پول را وقتی از بانک تحویل گرفتی، داخل کیف گذاشته و داخل ماشین قرار می دهی،

البته برخی هم چادر دارند، اما با حجاب بد وارد می شوند؛ مانند کسانی که پول را می گیرند و در دستان خود گرفته و می خواهند داخل ماشین قرار بگذارند. در این صورت نیز احتمال این که دزدی به سراغ آنها برود، وجود دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *