خواهران مبلغ, دختران آفتاب, مناسبات

به مناسبت روز حجاب…

thTEF33PGM

زن هم گل است ؛ اگر خود را در گلبرگ عفاف پنهان کند… 

خستگی آزارم می داد . روی صندلی پارک نشستم . صدای هیاهو و بازی بچه ها بیش لز هر چیز دیگری جلب توجه می کرد . نگاهم به پسرکی افتاد که از کنار گل عای سرخ و زرد باغچه پارک رد می شد . او نگاهی به اطراف انداخت و خم شد ؛ گل رزی درشت را چید و مثل برق گرفته ها از ترس باغبان پا به فرار گذاشت . نفسم که سر جا آمد ، از جایم بلند شدم تا به راهم ادامه دهم . به انتهای پارک نرسیده ، گل رز دست مالی شده ای را دیدم که از ساقه شکسته بود و بی طراوت و پرپر شده روی آسفات رها شده بود . من هم از کنارش بی تفاوت گذشتم . در همین حال نگاهم به غنچه ای درون باغ افتاد . به یاد این بیت افتادم:

کسی غنچه نهان شده در برگ را ندید                                                 از بدحجابی است اگر عمر گل کم است

آری ، غنچه همان گل است اما از آنجا که خود را در پوشش گلبرگ مخفی نگه داشته دست هرکس و ناکس به سویش دراز نمی شود . زن هم گل است ، اگر خود را در گلبرگ عفاف پنهان کند ، سلامتی روح و جسمش تضمین می شود و اگر اهل خودنمایی برای نامحرمان باشد ، دست گلچین های بی وفا از هر طرف به سمتش دراز خواهد شد .

پیامبر مهربانی ( صلی الله علیه و آله) : « حیا و ایمان قرین یکدیگرند اگر یکی از میان برخاست دیگری هم برود »

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) :

«نباید بگذارند عفت زن – که مهمترین عنصر برای شخصیت زن است – مورد بی اعتنایی قرار گیرد .

عفت در زن ، وسیله ای برای تعالی و تکریم شخصیت زن در چشم دیگران ، حتی در چشم خود مردان شهوت ران و بی بند و بار است . عفت زن ، مایه ی احترام و شخصیت اوست » (76/07/30)

مطالب مرتبط

1 نظر در “به مناسبت روز حجاب…

  1. سلام ودرودبر لله…احسنت بر شما عالی بود موفق باشید… 😛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *