خانه وخانواده, خواهران مبلغ

رازهای ارتباط با جنس مخالف-4

به نظر شما علت برقراری دوستی ناسالم دختر و پسر چیست؟thXWS99F2J

  1. ضعف بینش مذهبی: نوجوان یا جوانی که از لحاظ بینشی قائل به مرز بین محرم و نامحرم نیست، و آمادگی بیشتری برای گرفتار آمدن در چنین دامی دارد. این مشکل در صورتی رفع می شود که والدین به بینش دهی صحیح به فرزند رو کنند و اوامر و نواهی خود را با دلایلی همراه سازند. کما اینکه متأسفانه امروز بعضی از خانواده ها ارتباط فرزندشان با جنس مخالف را امری طبیعی و اجتناب ناپذیر می دانند. و شاید آن را گناه هم به حساب نیاورند. این، بسیار خطرناکتر و گناهی نابخشودنی است.

آیت الله مظاهری (حفظه الله)، استاد بزرگ اخلاق در شب قدر می فرمودند که برای سه گناه توبه کنید:

1-    گناهی که به یاد دارید

2-    گناهی که فراموش کرده اید

3-    گناهی که اصلاً آن را گناه نمی دانید که این گناه انسان جهنمی می کند.

.2. عدم رعایت حجاب: از آنجا که غریزه جلب توجه و نیاز به دیده شدن امری طبیعی در دختران است و از سوی دیگر، گاهی بعضی دختران جوان توجهی به مهار و کنترل این غریزه از نگاه شرع ندارند، بی حجابی در جامعه امری رو به رشد می گردد و این عرضه کردن دختر، زمینه را برای انگیزه ارتباط و جذب طرف مقابل فراهم می سازد.3.

 آرایش دختران: دختر، خود موجودی جذاب و ذاتاً باعث تحریک نگاه هاست اگر این شخص به آرایش ظاهری مبادرت ورزد و در اجتماع ظاهر شود، این جذابیت دو چندان شده، باعث جلب توجه جنس مخالف می گردد.4.

وجود الگو های منحرف: متأسفانه امروز الگوهای جوان ما به وسیله جادوگری به نام «رسانه» همواره در حال تغییر است. این تغییرات، الگو شهادت طلبی را به گناه طلبی، خداپرستی را به شیطان پرستی و ایثار را به دیگران را تبدیل به آزار دیگران، خدمت به خاق و اجتماع محوری را تبدیل به فرد محوری تبدیل کرده و زمینه ای را برای انحراف و بلکه تغییر طبع روانی جوانان امروز ما شده است

5.سهل انگاری برخی مادران و بی خبری پدران، اشتغالات فراوان والدین و وجود مشکلات عاطفی در خانواد:

طبق آمارهای ممنتشر شده، در سال 1378، 937 دختر فراری و 735 پسر فراری توسط نیرو انتظامی در تهران دستگیر شده اند. به این ترتیب ، تعداد فراریان از خانه 30% نسبت به سال پیش افزایش داشته است. سال 1378 تا 1379، 5450 دختر فراری و 5000 پسر فراری در تهران دستگیر شده اند که 96% آنان بدون کیفری بوده اند.

تحقیقات نشان می دهد که سبب حدود 70% فرار فرزندان، والدین هسنتند؛ طوری که ا خرداد تا شهریور ماه، وقی نوجوانان پس از فراغت از مدرسه نمی توانند محیط نامساعد خانواده را تحمل کنند، به امید قرار گرفتن در فضای بهتر و مساعد تر، از خانه فرار می کنند و در فرئردین ماه که اعضای خانواده و فامیل به دید و بازدید و انجام مراسم سال نو مشغول هستند- کمترین فرار را شاهد هستیم.

همچنین آمارها نشان می دهد افرادی که از خانه فرار می کنند، غالباً 14 تا 25 سال دارند و 80% آن ها به دلیل ناسازگاری والدین، ترجیح می دهند خانه خود را ترک کنند و به علت عدم آگاهی از جامعه و تحت تأثیر یک رابطه عاطفی همراه با مکر یک شکارچی، این دختران طعمه گرگ های اجتماع می شوند و ضربه های جبران ناپذیر بر پیکر روح و روان آنها وارد می شود.

ضربه های که گاهی غبطه همان روز های به ظاهر سخت در کنار خانواده بودن را می خورند.th7JF0MB4J

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *