خواهران مبلغ, نیاکان پاک

کوه عرفان…2

 علمابسم الله الرحمن الرحیم

توصیه های آیت الله کوهستانی…

دوستی حضرت علی (علیه السلام) مایع نجات

درباره ولایت حضرت علی (علیه السلام) می فرمودند : ” ما شیعه واقعی نیستیم ، ولی خدا کند از دوستان اوـ امیر المومنین(علیه السلام ) باشیم و همین مقدار هم ما را کافی است .”

ذکر ویاد خدا

آقا جان می فرمودند: ” این آیه مبارک همواره ورد زبان شما باشد ” فاذکرونی اذکرکم ؛ پس مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم .

بدترین بلا

آقاجان می فرمودند: ” پسر بدترین بلا دردوره آخر زمان آن است که انسان وظیفه خود را نمی داند .”

ارزش مومن

معظم له درباره ارزش مومن می فرمود : ” مومن به قدری ارزش دارد که اگر از قبرستانی عبور کند ، خداوند به احترام او عذاب را از آن قبرستان بر می دارد و مردگان از عذاب نجات پیدا می کنند .”

امر به معروف عملی نه زبانی

از سفارش های معظم له به طلاب این بود : ” مردم را با عملتان امر به معروف کنید و آنها را هدایت نمایید ، در روز قیامت اگر عوام گناه بکنند آهسته به او می گوینند چرا گناه کردی ؟ ولی به شما با تندی می گویند چرا گناه کردی؟ “

شرایط دیدار با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه )

از ایشان پرسدم : شما خدمت امام زمان (علیه السلام) رسیدی؟ آیا با ایشان ملاقات کردید؟  آقا جان فرمود: ” اگر ما خوب باشیم امام زمان (عج) خودشان به دیدار ما می آیند.

یاد خدا درغم وشادی

آقا جان می فرمودند: ” در عروسی و عزا خدا را فراموش نکنید.

خدا بهترین رفیق است

در خطاب به یکی از علاقه مندانش فرمودند: ”  خدا را رفیق قرار بگیر و غیر از خدا را رهاکن .”

توصیه به کتاب معراج السعاده

در جمله ای دیگر به یکی از مدرسین فرمودند: ” به طلبه ها سفارش کنید همان طور که بعد از نماز صبح قرآن قرائت می کنند دو صحفه کتاب اخلاقی مرحوم ملا احمد نراقی را هم مطالعه کنند.

اثر بی اعتنایی به خانه خدا

حاج نصرت قاجار نقل می کند : ” روزی شخصی خدمت آقا رسید و دست آقا را بوسید وعرض کرد : آقا از رشت خدمت شما رسیدم ، خواستم شما را زیارت کنم .آقا جان پس از احوال پرسی پرسید : شما مکه مشرف شدید ؟” گفت :خیر .آقا فرمود :” هیچ گناهی در اسلام انسان را از دین خارج نمی کند، مگه این که استطاعت داشته باشد و مکه نرود، این است که من زیاد مایلم آقایان بدانند ومتوجه خود باشند.”

دستگیری ائمه در هنگام مرگ

ایشان می فرمودند: ” به زیارت هیچ امامی مشرف نشدم مگر آن که اولین سوال و حاجت من از آن امام این بود که در حال احتضار ومرگ مرا یاری نماید و دستم را بگیرد.”   نرگس2

author-avatar

درباره عبدالله

سلام ... هرلحظه یادخدا یعنی اخلاص...همه کارها به خاطر خدا یعنی اخلاصیادمان باشد خداوند درکتاب آسمانی و نورانی قرآن فرمودند :"من از رگ گردن به شما نزدیکترم"

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *