خانه وخانواده

چنین شوهرانی عشق رادر زندگی می کُشند

چنین شوهرانی عشق رادر زندگی می کُشند

1-شوهرهای که تعصب بی جا را با غیرت اشتباه گرفته اند

خانمش را یک شئی می پندارد . به نام دوستی و عشق ، اورا با توهمات خود زندانی کرده و قوانین ممنوعیت را برای همسر خود وضع میکند. مثلا: جواب دادن به تلفن ممنوع ،رفتن به خانه پدر مادر ممنوع ؛ سرزدن به دوستان ممنوع؛ درس خواندن و دانشگاه رفتن ممنوع؛داشن شغل ممنوع؛ اردو و مسافرت ممنوع؛ استفاده از رایانه و اینترنت ممنوع , خندیدن با صدای بلند در محیط خانواده و محارم ممنوع, بیرون رفتن از منزل ممنوع.

2- شوهرانی سلطه جو ؛ زور گو و کنترل کننده

چنین شوهرانی حق انتخاب را به کلی از همسرانشان میگیرند و این حق انتخاب را فقط برای خود به رسمیت می شناسند. واز تصمیم های مهم و کلی تا جزیی ترین مسائل باید زیر نظر آنها و به فرمان آنها باشد. بعضی از اعمال مستبدانه این آقایان عبارت است از: تصمیم در انتخاب محل زندگی به تنهایی؛ تصمیم گیری در مورد فرزند داشتن ؛ تصمیم در مورد رفت آمد و مهمانی رفتن ؛ تصمیم در ارتباط یا قطع رابطه با بعضی از فامیل یا دوستان از روی دل خودشان؛ تصمیم گیری در مورد رشته تحصیلی همسرشان بدون توجه به نظراو ؛ انتخاب رنگ پرده ؛ انتخاب نوع مبل ؛ انتخاب رنگ و نوع فرش؛ انتخاب  ظروف و لوازم منزل، در اختیار گرفتن و به نام زدن سند شش دانگ ریموت تلویزیون و ویدئو، انتخاب و تماشای برنامه های دلپسند خود از تلویزیون بدون توجه به همسرانشان ؛ انتخاب نوع و رنگ لباس داخل منزل خانمشان ؛ دستور به خانمشان در مورد چگونه رفتار کردن( خانواده سخت گیر در تربیت )

3- شوهران بی مسئولیت

این شوهران فراموش کرده اند که مراحل نوزادی ،نوباوگی، کودکی و نوجوانی را پشت سر گذاشته اند و فرد بالغی شدا ه اند و ازدواج کرده اند. خانواده تشکیل داده اند و صاحب فرزند شده اند. لذا در تصمیم گیری ؛ اجرا، و پاسخگویی نسبت به وظایف و مسئولیت های منزل ، خود را عقب کشید اند و چون حبابی خود را رها کرده اند. هنوز در پی لذت طلبی انفرادی خود هستند . اینها برنامه ها و دل مشغولی های خود را بدون توجه به خانواده و همسرشان دنبال میکنند. بدون توجه به مسئولیت های که باید بپذیرد و نیازهای که خانواده به آنها دارد ، به دنبال تفریحات ، مسافرتها، کوهنوردی، فوتبال، استراحت، خواب، تلویزیون ، فیلم سینما، موسیقی، هستند اگر وقت کنند همچون مهمانی بر سر سفر منزلشان حضور میابند ، رنجهایشان را به خانواده میریزند و لذتهایشان را بیرون از خانواده تقسیم میکنند ، این افراد گاهی تصور می کنند با دادن پول زیاد به خانواده میتوانند ، انها را رها کنند، با یک پلی استیشن ، با یک رایانه،و اینترنت و…….. سعی میکنند همسر و فرزنان خود را به خودشان واگذار ند و نسبت به مسئولیت در قبال همسر و تربیت فرزندان ، شانه خالی میکنند.

4- شوهران بی احساس و سخت کوش

برای این شوهران زندگی یعنی کار و کار یعنی زندگی و اینها همه یعنی پول . این شوهران خلا وجودی خود را فقط پول و کار پر میکن به بهانه های مختلف مثل داشتن اقساط ، تعوض منزل یا خودرو وفراهم آوردن رفاه ، تامین آیند زندگی ، تعوض منزل یا خودرو، فراهم آوردن رفاه، تامین آینده زندگی، مسئولیت کاری، و…… اکثر اوقات خود را از صبح تا آخر شب و حتی تعطیلات ، به دنبال کار و اضافه کاری و تجارت و مدیریت و…. هستند گاهی بهانه های انسان دوستانه و خدمت به خلق را پیش میکشند و گاهی تعهدات کاری را دستاویز قرا میدهند. اینها از منزل ،همسر و فرزندان خود، ابتدا به صورت فیزیکی دور می شوند وکم کم از نظر احساسی و عاطفی و ذهنی فاصله می گیرند. این آقایان به همه مردم خدمت     می رسانند و با آنها هستند به غیر از همسر و خانواده مردان دیگری را نیز می توان در این طبقه قرار داد . آنهای که شاید این همه مشغله نداشته یا از محیط خانواده دور نیستند، ولی از نظر عاطفی ، احساسی ، ذهنی فاصله زیادی از جو خانواده پیدا کرده اند. آنها هم احساس،همدلی و همدردی با همسر را نیاموخته اند. حرف زدن برای آنها سخت تر از بلند کردن خودرو توسط قویترین مردان است برای پاسخ یک کلمه ای  به یک سوال ، خانمشان باید کلی به به آنها التماس کند وقتی آنها یک جمله 3کلمه ای به زبان می آورند همسر آنها ، به شدت ذوق  زده شده و آن روز را احتمالا هر سال جشن میگیرد و سالگرد زبان گشایی آقا را غنیمت می شمارد!!!

اگر خانمشان با آنها صحبت کند ، در حال دیدن تلویزیون هستند، یا در حال تعمیر وسایل منز می باشند، و حتی زحمت تغیر جهت نگاهشان را به طرف خانمشان ، نمی کشند گوش شنیدن ندارند، و این کار هم  برای آنه مثل شکافتن اتم وآزاد سازی انرژی هسته ای هست. ولی متاسفانه این انرژی آزاد کردن را حق خود نمیدانند تا این اتم را بشکافند و گوش شنوا برای حرفها و احساسات خانمشان داشته باشند. این مردان مهارتهای گوش دادن مهارتهای  ارتباطی ، مهارتهای هم حسی را یاد نگرفته اند یا تمرین نکرداه اند و یا انگیزهای برای انجامش ندارند.برای این آقایان سخن محب آمیز و عاشقانه ، نوازش محبوبانه، و نگاه دلبرانه به خانمشان ،افسانه خیالی بی فایده است . همسر این آقایان با حسرت به زوجهای که در پارکی نشسته اند و در گوش هم نجوا میکنند می نگرند. یک تلفن از مکحل کار به خانم ، یک دسته گل ، یک نامه عاشقانه ، یک نوازش ، یک هم دلی و هم حسی  به هنگام نگرانی و بیماری ؛ از  آرزوهای هرگز براورده نشده همسران این دسته از آقایان است.

5- شوهران و ابسته و غیر مستقل؟!

این آقایان به علت اینکه از بچگی تحت د چتر حمایتی شدید پدر مادرخود قرار داشته اند و همشیه والدین شان برای آنه تمصمیم گرفته اند ، وابسته ، ترسوو دم دمی مزاج بچه سفت تربیت شده اند. آنه همین طور که بزرگ شده اند به جای اینکه روز به روز مستقل تر شوند ، روز به روز وابسته تر شده اند . هنگام ازدواج نیز نمی خواهند در این وضعیت تغییری ایجاد کنن. هنوز هم دستورات و تصمیم گیری های مهم زندگی زناشوی را از والدین میگیرند. معمولا این اقابان ، پدر و مادر مقرراتی و سخت گیری داشته اند که شاید کمک مالی زیادی هم به زندگی اینها  کردهباشند

6- شوهران کمال گرا و خسیس

این اقایان شخصیت وسواسی دارند . معیارهای نانوشته ای در ذهن خود ترسیم میکنند وآن را وحی منزل وتخلف ناپذیر تصور میکنند. خیلی به جزئیات زندگی می پردازند. برای هر چیز کوچکی در خانواده نظر میدهند. همیشه ترس از اینده دارند، اعتماد به نفس پایین و ایدال خواهی از مشخصات دیگر اینهاست . با خسیس بودن و پسندازر افراطی سعی در آرامش خود دارند  . هموار امروز را فدای فردا میکنند . و فردای آنها که باعث نگرانی شان بود ، هرگز نمی آید.

author-avatar

درباره کاظمی

زندگي کن. حتي اگه بهترين هايت را از دست دادي. زيرا اين زندگي کردن است که بهترينهاي ديگر را برايت ميسازد آسمانم انتهايش قلب توست / مهربان اين آسمان از آن توست / آسمانم هديه اي از سوي من / تا بداني قلب من هم ياد توست حسرتي گر به دلم هست همان دوري توست من پرستوي خزان ديده ي خاموش توام. کاش ميشد در سايه ي مژگانت ، لحظه اي به تماشاي درياي خوشرنگ چشمهايت مي نشستم وبلاگ من:http://kazme20.parsiblog.com/

مطالب مرتبط

1 نظر در “چنین شوهرانی عشق رادر زندگی می کُشند

  1. ضحی گفت:

    سلام سپاس خیلی آموزنده وزیبابود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *