خواهران مبلغ, مردان آسمانی

وصیت یک مرد آسمانی….

images (51) به نام راحت روح…..

امام خمینی (ره ) : «این وصیت نامه ای که این عزیزان می نویسند را مطالعه کنید .پنجاه سال عبادت کردید خدا قبول کند یک روز هم یکی از وصیت نامه ها را بگیرید ومطالعه کنید وفکر کنید.» صحیفه نور /ج5/ص32

مقام معظم رهبری حفظ الله:« این وصیت نامه ای که امام فرمودند بخوانید ، من به توصیه ایشان خیلی عمل کرده ام ، هرچه از این وصیت نامه های همین بچه های شهید به دستم رسیده ، غالبا من اینها را خوانده ام .چیزهای عجیبی است ما واقعا از این وصیت نامه ها درس می گیریم .»

وصیت نامه شهید غلامرضا گیوه چی …

بسم الله رب الشهدا والصدیقین

اعوذ بالله من الشیطان رجیم

حسبنا لله ونعم الوکیل نعم المولی ونعم النصیر

اشهدان لا اله الاالله واشهداان محمدا رسول الله واشهدا ان علیا ولی الله واشهداان مهدیا حجت الله

سپاس بیکران خدارا که مرا از خاک آفرید واین چنین زیبا پرورش داد ، سپاس اورا که در ضمیرم گرایش به سوی کمالات را قرار داده تا غایت وجودی را در این راه درک نمایم . بفهم چه  هستم برای که هستم یا به عبارت دیگر از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود به کجا می روم آخر ننمایی وطنم .

می دانم از کجا آمده ام « خلق الانسان من صلصال کالفخار» علت آمدنم را تا حدودی می دانم « وما خلق الانسان الا لیعبدون » ولی افسوس نمی دانم به کجا می روم .نمی دانم با اعمالم مرضی خدا شده ام یا نه نمی دانم چه سرنوشتی در انتظارم است . وای وای از ندانستن که انسان را خرد می کند .

متعلق به کدام سرزمینم ؟ آیا تنها متعلق به این سرزمین خاکی هستم دیگر راهی به سویی نیست ؟! همین چند روزی رادر این دنیا به سر ببرد وآخر فناشدن .چقدر پوچ وچقدر بی معنی ؛ اما نه مگر می شود این موجود عجیب این موجودی که خلیفه خداشد بر روی زمین ، با لا رفت حتی از ملائک مگر می شود بیهوده و پوچ آفریده شود . گیرم جسم مادی است محو ونابود شودآن هم معلوم نیست خو جیی دارد که هیچ کس نمی داند جز پروردگارش .

روحم چیه؟ همان که اگر اجل در کار نبود اگر نبود که خدا برای هر شخص مدت زندگانی تعیین کرده حاضر نبود لحظه ای در قفس تامل کنددلش می خواهد اوج بگیرد پرواز کند در مقابل دلبر ودولت که رب است بنا شود .آن وقت است که به اوج لذت رسیده .

خدایا! با این وصف از تو خواستارم مرادر موقعیتی قرار دهی که تنها از من گناه در فناشدن باشد.

خدایا! چه شیرین است یاد تو نمودن و آرامش وصفای قلب پیداکردن . معبودا! انیس شب های تاریک ! تویی تنها امید بخش به امید واران .بارالها! چگونه ثنای تو بگویم در حالی که با زبان الکنم حتی نمی توان ساده ترین جملات را بیان نمایم وچگونه می توانم در برابرعظمت وبزرگی تو جسارت کنم و زبان به ستایش تو باز کنم .

معبودا ! می دانم بسیار گنه کار و روسیاهم . تو به من فرصت دادی تا خود را اصلاح کنم . پرده ای بر گناهانم کشیدی تا آبرویم را حفظ نمایی . در هنگام وشدائد وسختی ها یاری ام نمودی شاید به خود آیم ، ولی افسوس و وای برمن که به هوش نیامدم ، به گناهان خویش اصرار ورزیدم .

محبوب من ! تو غافری تو بخشنده ای ! تو سریع الرضایی ! و من با تمام گناهانم هنوز امید وارم که مورد بخشش قرار گیرم ، زیرا خود در قرآن فرموده ای :« لا ییاس من روح الله الا القوم الکافرون» . پس مرا ببخش و مورد لطف خویش قرار بده .

خدایا ! با وجود اینکه ذکر قنوتم « اللهم ارزقنی توفیق شهاده فی سبیلک » می باشد در حالی که از بدی خود اگاهم ، با وجو شوق فراوان رجعت به سوی تو ؛ ولی ترسان از این هستم که در جایی قرار گیرم که روحم مرا ارضا نکند .

معبودا ! می خواهم از آنهایی باشم که در وصف شان فرموده های :بهشت و آنچه در آن است برایشان اندک و نا چیز است و تنها قرب در پیشگاه تئو انه را راضی می سازد وبس وچه شرینی و لذتی بالاتر از تقرب یافتن در پیشگاه تو..

بارالها ! اگر پشیمانی از گناهان موجب مغفرت است وتوبه پاک کننده انسان از آلودگی هاست پس به جبروتت سوگند من از پشیمان ترین پشیمان شدگانم . پس پاک کن ومرا از سالکان قرار ده .آمین

سخنی چند با پدر ومادر وخواهران عزیزم…

پدر ومادر خوبم از شما تشکر می کنم که برای پرورش دادن من رنج ها و سختی های فراوانی متحمل شدید هرچند که این حقیر فرزند ناسپاسی بوده ام برای شما با وجود اینکه خدا در قرآن بارها سفارش کرده ( و بالوالدین احسانا) . ولی نتوانستم حتی ذره ی از زحمات شما تشکر کنم وجز اذیت واذار چیزی برای شما نداشتم .مادرم ! به شیرت که از وجود خود به من دادی وبه برادران وخواهرانم که یقین دارم طیب وطاهر بوده رحمت می فرستم ، زیرا به حق فرزندانی هرچند نتوانستند خدمت ارزنده ای به جامعه بنماینند ؛ تشکر ولی شکر خدادر وادی ظلالت قرار نگرفته اند و تا حدودی موجب سربلندی شما شده اند . خوشبختانه از این دنیا چیز مادی زخیره نکرده ام تا برای آن وصیت کنم؛ تنها وصیتم این است که در وقت شنیدن شهادتم حزن واندوه به خود راه ندهید ، زیرا شهادت بهترین وبزرگ ترین آرزوی هر فرد آگاهی است وبا شهادت است که انسان به معشوق حقیقی خود که همان رب اوست می رسد . پس چه چیز بهتر از رسیدن به معشوق .توصیه نمی کنم گریه کنید ، زیرا گریه خود موجب تسکین است ، ولی در حدی نباشد که ضعفی نشان داده شود .

چه خوب است هر پدر ومادر شهیدی برای علی اکبرامام حسین ( علیه السلام ) گریه کنند .در مراسم ختم خواهشمند هستم خرج زیاد وبی خودی نشود ، زیرا بسیار خود مشاهده کرده ام از این خرج ها اسراف های زیادی شده که شاید گناهش بیشتر از ثوابش می باشد پس این گونه مراسم اگر از نظر مادی زیاد با شکوه نباشد بسیار خوب است .

برادرم علی ! اگر از این حقیر خطایی سرزده که موجب ناراحتی شما را فراهم آورده ام مرا عفوکن و تنها توصیه دیگرم به تو این است که در همه حال وهمیشه تنها رضای خدا را در نظر بگیر وبس ..

و اما شما خواهران عزیزم ! هرچند من کوچک تر از همه شما هستم که بخواهم وصیتی به شما بنمایم ، زیرا شما خود استاد من هستید ودر ثانی نه قلمم ونه بیانم توانایی این کار را ندارند . به هر حال بر حسب وظیفه می بایست چند کلامی به عرض شما برسانم . از شما می خواهم مانند گذشته در رعایت احکام اسلامی و حفظ حجاب کوشا باشید ودر کارهای که تنها هدف خداست خدای ناکرده ضعف و خستگی به خود راه ندهید و شما نیز تنها خدا را در نظر داشته باشید و تنها از او استعانت بجویید .

و اما چند سخنی با دوستانم…

از شما دوستان باوفایم خواستارم که اگر لغزشی و خطایی در دوستی این حقیر دیده اید مرا مورد عفو وبخشش خود قرار دهید و بدانید که هستی ما با رجعت هر کدام ما از این دنیا پایان می پذیرد .

یاران من ! در شب اول قبر که مشخصا تنها نیستم ونمی دانم که آیا به محض ورودم به قبر تنهایم می گذارید یا برایم قرآن ونماز شب اول قبر می خوانید در هرحال برایم دعا کنید که اگر از گناهی پاک نشده ام پاک شوم .ودر آخر از تمام آشنایان و فامیل و کسانی که این حقیر را می شناسند تقاضای حلالیت وبخشش دارم . والسلام.

ودر ضمن حتی المقدور سعی شود در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) دفن شوم

برای شادی روح پاک امام خمینی (ره) وهمه شهدا صلوات…..

author-avatar

درباره عبدالله

سلام ... هرلحظه یادخدا یعنی اخلاص...همه کارها به خاطر خدا یعنی اخلاصیادمان باشد خداوند درکتاب آسمانی و نورانی قرآن فرمودند :"من از رگ گردن به شما نزدیکترم"

مطالب مرتبط