پزشکی وسلامت, خواهران مبلغ

خانم ها حتما بخوانند !!!(ساپورت و شلوارهای تنگ)

 امروز یه مطلب جالبی شنیدم این بود که : یکی از مدرسه های آمریکا پوشیدن ساپورت رو ممنوع کرده !!!

چیزی که امروز گریبان گیر خانم های مملکت عزیزم شده . توی سایت ها درمورد مزایا و معایب این پوشش ناپوشش جستجو کردم تاببینم خانم های مملکتم به چه قیمتی ریحانه ی وجودیشان  را حراج کوچه و خیابان کرده اند .

غافل از اینکه دشمن در فکر زیبایی ما نیست بلکه حربه ای دیگر در سر دارد …

خودتان قضاوت کنید!!

thVDT6VQCKساپورت از کجا آمد ؟ وقتی رسانه های ملی از نماد سازی باز می مانند!                                       

امروز در سطح جامعه و به ويژه در کلان‌شهرهای کشورمان، نوعی بدپوششی آشکاری باب شده است .این روزها برخی «ساپورت» می‌پوشند بی‌آنکه بدانند مأخذش کجاست و چه آثاری را در جامعه به دنبال دارد. این مسأله اما دست پرورده چه رسانه‌ای است؟

 فهمیدید از کجا خوردیم؟! 

 چندی پیش یکی از کاربران فیس‌بوک، در این شبکه اجتماعی تحلیل جالبی درباره نکته فوق‌الذکر بیان کرده بود. او نوشته است: «شنیدید میگن طرف یه جوری خورد که نفهمید از کجا خورده؟ حکایت خود ماست. یه جوری ساپورت توی ایران مد شد که هیچ کس نفهمید از کجا اومده. امروز خیلی اتفاقی یکی از قسمت‌های آکادمی موسیقی گوگوش که از شبکه من و تو که اواخر سال گذشته پخش شد رو می دیدم. در کمال ناباوری دیدم که تمام خانم ها شلوار ساپورت به پا دارن! بر فرض اینکه شاید در یک قسمت این اتفاقی بوده باشه، از یکی از دوستان آرشیو کامل آکادمی رو گرفتم و تا آخر نگاه کردم. دوستان عزیز باید خدمتتون عرض کنم خانم ها در آکادمی موسیقی گوگوش در تمامی سکانس ها شلوار ساپورت به تن دارن! که این یک مورد بسیار عجیب و باور نکردنیه! مگر چند سکانس که تعداد اون بیشتر از تعداد انگشتان دو دست نیست. در تمام صحنه های مهم و تاثیر گذار خانمها شلوار ساپورت به تن دارند … تاریخ اتمام این سری از آکادمی هم با تاریخ شروع مد شدن ساپورت مطابقت کامل داره … حالا فهمیدید از کجا خوردیم!».

 اما واقعیت چیست؟ نتیجه بررسی ها نشان می دهد که در سری اول آکادمی  در 14 سکانس متفاوت، خانم ها از شلوار ساپورت استفاده کردند. در سری دوم آکادمی در 17 سکانس و در سری سوم، در 72 سکانس متفاوت، خانم ها از شلوار ساپورت استفاده کردند! این تعداد یعنی در 90 درصد سکانس های موجود این سری آکادمی از ساپورت استفاده شده است که در جای خود جای تامل زیادی دارد! این مسأله، یعنی«من و تو» به تمام معنا کارکرد رسانه‌ای خویش را هویدا کرده است و حتی با نفوذ نصف و نیمه خود در کشور ما، توانسته چنین موجی را در بدنه‌ای از دختران و زنان ایرانی ایجاد کند.

 این نکته به همان «ماهیت رسانه» و ابزار نفوذ آن باز می‌گردد. زمانی که ما با پوشش گسترده‌ای از امکانات رسانه‌ای خود نتوانیم خوراک رسانه‌ای مناسب برای جوانان جامعه‌مان تأمین کنیم، به یقین برخی از آنها با دسترسی هرچند کم خویش به شبکه‌های برون‌مرزی الگوهای غربی را خواهند دید. به ويژه اینکه این الگو از شبکه‌های ترکیه‌ای زبان یا عرب زبان برنخاسته باشد، بلکه برخاسته از یک رسانه فارسی‌زبان باشد تا حس مشترک بیشتری را به مخاطب ایرانی القا کند.

 امروز بر همگان مشهود است که رسانه‌های بیگانه فارسی زبان و غیر فارسی زبان در پاره‌ای از موارد توانسته‌اند نمادسازی را به عنوان یک عنصر مهم در حوزه اجتماعی ارتقا بخشند. در این بین نقش رسانه‌های داخلی و اسلامی دو چندان شده است. چراکه هم باید ذائقه‌ها را تغییر دهند و در کنار آن پوشش تازه‌ای را نیز روانه بازار کنند. اما متاسفانه فرهنگ نمادسازی چندان در رسانه‌های خودی جا نیفتاده و کمتر آثار مرغوب و فاخری را دیده‌ایم که بتواند نمادسازی هویت بخشی را انجام دهد و البته از در این بین از شعارزدگی و بیهوده گویی نیز بپرهیزد.

 اما جدا از ماهیت رسانه‌ای و ضعف داخلی ما در این مسأله، نباید نقش نهادهای نظارتی را نیز فراموش کنیم. مسأله اینجاست که گویا نهادهای نظارتی کشور ما بیشتر از آنکه به دنبال اصل داستان باشند و توزیع‌کنندگان و ارائه دهندگان این پوشش را دریابند، به دنبال افرادی که هستند آن را استعمال می‌کنند. حال آنکه باید از سرمنشأ آب،آن را بست!

یکی از مشکلات شایعی که شلوارهای تنگ برای خانم‌ها ایجاد می‌کند عفونت‌های قارچی است. این شلوار‌ها مانع از تبخیر می‌شوند و وقتی ناحیه تناسلی مرطوب باشد، احتمال بروز عفونت‌های قارچی از قبیل «کاندیدیاز» بیشتر می‌شود.

 قدرت باروری همیشه موضوع داغ محافل علمی بوده و ‌گاه و بیگاه محققان عوامل محیطی موثر بر باروری و سلامت بدن را مورد بحث قرار می‌دهند. چنان که در یکی از تحقیقات اخیر تاکید شده پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه و چسبان، جریان خون دستگاه تناسلی را مختل می‌کند.

همین یک جمله کافی بود تا سبب شود نظر یکی از بر‌ترین متخصصان نازایی را در این زمینه و مسائل مشابه آن جویا شویم تا حقیقت و شایعه از هم جدا شود.

عوارض شلوارهای تنگ و ساپورت

–  یکی از مشکلات شایعی که شلوارهای تنگ برای خانم‌ها ایجاد می‌کند عفونت‌های قارچی است.

–  این شلوار‌ها مانع از تبخیر عرق می‌شوند و وقتی ناحیه تناسلی مرطوب باشد، احتمال بروز عفونت‌های قارچی از قبیل «کاندیدیاز» بیشتر می‌شود.

علاوه بر این، عفونت‌های میکروبی ناحیه مقعد در محیط مرطوب راحت‌تر می‌توانند به قسمت جلو بیایند و تکثیر پیدا کنند.

از طرف دیگر این شلوار‌ها به سبب سایشی که با ریشه مو‌ها دارند، بخصوص موهایی که قبلا اپیلاسیون شده‌اند و کوتاه می باشند، ممکن است سبب ایجاد عفونت در ریشه مو‌ها شوند. این عفونت «فولیکولیت» نام دارد و به صورت جوش چرکی دردناک خود را نشان می‌دهد.

_ بخاطر اینکه جوراب ساپورت غالبا تنگ و جذب بدن است موجب فشار بر فعالیت مثانه شده و همچنین خاصیت غیرجاذب بودن نایلون در کنار آن درهم آمیخته و مانند فاکتوری درایجاد عفونت مثانه عمل میکنند.

 _ بعلت ریسک بالای عفونت مثانه هنگام پوشیدن لباسهای نایلونی خصوصا به خانم های مستعد بیماری وافراد باردار توصیه ی اکید در خودداری از پوشیدن اینگونه لباسها شده وبه پوشیدن لباسهای 100% نخی  توصیه شده است.

_ همانند لباسهای زیر نایلونی و سایر الیاف مصنوعی٬ پوشیدن جوراب شلواری نایلونی برای مدت طولانی باعث بدام افتادن باکتری ها و درنتیجه افزایش حرارت در ناحیه ی زیرشکم شده و میتوان بعنوان علت مستقیم و یا فاکتور کمکی در افزایش عفونت های مخمری واژینال (کاندیدا) در افراد از آن نام برد.

به خانم هایی که تجربه ی این نوع عفونت ها رو داشته اند ٬ پوشیدن لباس زیر نخی یا الیاف طبیعی توصیه شده و باید از پوشیدن این نوع لباسهای نایلونی پرهیز کنند.

 _ همچنین بعلت غیرجاذب بودن لباسهای نایلونی و درنتیجه افزایش رطوبت و ایجاد عفونت ٬ به خانم ها  توصیه شده از پوشیدن اینگونه لباسها اجتناب کنند

 _  سیتسم تناسلی آلوده به باکتری میتواند باعث عوارضی برای خانم های باردار باشد که موجب توسعه ی عفونت های لگنی در فرد شده و بدنبال آن روش های جراحی مانند بیرون آوردن رحم است.

 _ افرادی که از لباسهایی با الیاف مصنوعی استفاده میکنند مجبور به تحمل خستگی ناشی از احساس گرما در محیط کاری٬ هنگام فعالیت های فیزیکی و یا بودن در مکانهای گرم هستند.

_ بعلت اینکه جوراب شلواری های ضخیم دمای بدن رو افزایش میدهند٬ افراد مسن تر ٬ خانم های یائسه و کسانی که مشکلات کنترلی در دمای بدن خود بعلت مسائلی مانند بدکاری تیروئید دارند٬ ممکن است دچار گرمای غیر قابل تحمل در لباس خود شوند.

_ محیط های گرم و مرطوبی که بعلت پوشیدن جوراب شلواری نایلونی بوجود آمده٬ فاکتوری محتمل برای بوجود آوردن عفونت های قارچی پوست در افراد مستعد خصوصا در پاها٬ شکم و ناحیه ی زیر شکم هستند

_ امکان بودن قارچ و شرایط آلرژیک شامل اگزما٬ کهیر و جوش والتهاب در شرایط پوشیدن طولانی مدت اینگونه جوراب شلواری ها ممکن است تشدید شود.

-به علت غیر جاذب بودن نایلون تعریق بدن فرد استفاده کننده مدت زمان بیشتری با پوست در تماس بوده موجب ایجاد عرق سوز شدن ٬ بوی بد و احساسی ناخوشایند در فرد میشود.

_ پوشیدن جوراب شلواری های تنگ در افراد چاق و یا خیلی لاغر بشدت غیرمعمولی٬ ناخوشایند و زننده است.

 _ جوراب شلواری مستعد گشاد شدن و به اصطلاح زانو انداختن٬ شل شدن و در نتیجه دفرمه شدن است.

_ مواد پلاستیکی غیر قابل تجزیه و بازگشت به طبیعت هستند.

 _ از منظر اجتماعی این نوع پوشش با فرهنگ ایرانی – اسلامی متغایر است.

 _ باعث نوعی خودنمایی بیمارگونه و جذب نگاه های آلوده به جنس پاک زنانه میشود.

_ خطر و ریسک مورد آزار و اذیت قرار گرفتن یک خانم رو در اجتماع توسط افراد ناباب افزایش می دهد.

_ بعلت بوجود آمدن عادت بد خودنمایی ٬در طولانی مدت و با بوجود آمدن تغییرات فیزیکی (در اثر عوامل طبیعی مثل افزایش سن٬ چاقی٬ لاغری و یا مسائلی مانند بارداری) در فرد باعث سرخوردگی  و احساس شرم از حضور در اجتماع میشود.

 _ و دست آخر متاسفانه این مطلب رو در یک سایت خارجی دیدم :

جوراب شلواری ≠ شلوار

لباس زیر تنگ هم نپوشید

لباس زیر تنگ و آنهایی که از جنس شیمیایی می باشند، معمولا ظاهر قشنگ تری دارند، اما تنگ بودن و عدم امکان بخار شدن رطوبت و جنس‌های شیمیایی به کار رفته در آن‌ها می‌توانند شما را به دردسر بیندازند.

الیاف طبیعی مانند پنبه معمولا خلل و فرج کوچکی دارند که اجازه می‌دهند رطوبت تبخیر شود، اما این خلل و فرج در الیاف شیمیایی یا کم می باشند یا اصلا وجود ندارند، بنابراین عفونت‌ها تشدید می‌شوند.

علاوه براین مواد شیمیایی به کار رفته در آن‌ها ممکن است حساسیت‌زا باشند. در کل لباس زیر تنگ می‌تواند فولیکولیت یا‌‌ همان عفونت ریشه مو و سایر عفونت‌ها را تشدید کند.

نشستن‌های طولانی مدت و بی‌حرکت می‌تواند احتمال ایجاد عفونت‌های قارچی را در خانم‌ها بیشتر کند

شستن لباس زیر راه و رسم مخصوص دارد

هر بار که لباس زیر یا هر لباس تازه دیگری خریداری می‌کنید، باید آن را قبل از استفاده بشویید. اگر جنس لباس از نخ باشد، می‌توانید آن را با درجه حرارت بالا حدود ۸۰ تا ۹۰ درجه سانتی‌گراد بشویید، اما بیشتر الیاف شیمیایی در این دما فرم اولیه و حالت کش دارشان را از دست می‌دهند. بنابراین این لباس‌ها را بهتر است برای اولین بار در دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه شست‌وشو دهید.

نکته دیگر اینکه لباس‌های زیر را قبل از شست‌وشو از سایر لباس‌ها جدا کنید و لباس زیر هر گروه سنی و جنسی را جدا از هم داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

پس از شست‌وشو نیز بهتر است آن‌ها را جلوی آفتاب خشک کنید. در صورت امکان قسمت وسط آن‌ها را نیز اتو بکشید.

هر یک ساعت از جای خود بلند شوید

نشستن‌های طولانی مدت و بی‌حرکت می‌تواند احتمال ایجاد عفونت‌های قارچی را در خانم‌ها بیشتر کند، به همین سبب پیشنهاد می‌شود خانم‌هایی که شغل‌های پشت میزی دارند و مجبورند ساعت‌های طولانی در یک مکان بنشینند، همیشه همراه با خود محلول شست‌وشو بانوان داشته باشند و یک یا دو بار در روز از آن استفاده کنند، یا اینکه اگر ممکن است در هر ساعت یک بار حداقل از جای خود بلند شوند و برای ۵ دقیقه راه بروند. این راه رفتن خود سبب تهویه و کاهش احتمال عفونت می‌شود.

گرمای بسیار، واریس و بواسیر را تشدید می‌کند

گرما به اندازه‌ای که برای آقایان مضر است، برای خانم‌ها خطر ندارد. بر خلاف تخمدان‌ها در خانم‌ها، بیضه‌ها در آقایان خارج از بدن قرار دارد و دمایشان باید کمتر از ۳۷ درجه سانتی‌گراد باشد. با این حال استفاده از درجه حرارت بالا برای خانم‌ها نیز پیشنهاد نمی‌شود.

از این لحاظ که بالا رفتن درجه حرارت معمولا سبب می‌شود رگ‌های پا نیز درجه حرارتشان بالا رود و در نتیجه هم در ناحیه تناسلی و هم در سطح پا‌ها، احتمال ایجاد واریس افزایش می‌یابد.

این واریس‌ها حتی ممکن است در بارداری با خونریزی همراه باشند. استفاده از صندلی‌های گرمکن‌دار اتومبیل نیز اگر مکرر و طولانی باشد، می‌تواند واریس و بواسیر را در خانم‌ها تشدید کند. بنابراین بهتر است گرمکن همیشه روشن نباشد و به مدت بسیار استفاده نشود. در مقابل گرما، سرما به تنهایی مشکلی برای ناحیه تناسلی خانم‌ها ایجاد نمی‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *