خواهران مبلغ

فاطمه سلام الله علیها درس آموز

thCA22TFOTدر سوگ زهرا آسمان دل ما ابري و هواي چشمانمان باراني است. شيعه امروز در فاطميه سر بر شانه مظلوميت مي‌گذارد و اشك مي‌ريزد. فاطميه فهرست غم، سند مظلوميت و ادعانامه شيعه است. ما به عشق زهرا دل خوشيم و از شهادتش دل خون. هنوز هم سوال‌هاي ما بي‌پاسخ مانده است.

 مگر فاطمه تنها يادگار رسالت نبود؟ مگر سينه‌اش بوسه‌گاه محمد نبود؟ مگر پيامبر هر روز هنگام عبور از خانه فاطمه به اهل آن خانه سلام نمي‌داد؟ مگر مودّت ذي‌القربي و توصيه قرآن و اجر رسالت رسول نبود؟ مگر خدا خشم و رضاي او را خشم و رضاي خويش قرار نداد؟ پس چرا آن همه گريه و اشك؟ پس چرا آن همه بي‌حرمتي به حريم فاطمه؟ مرگ جانسوز چرا؟ دفن غريبانه چرا؟ مگر زهرا چه كرده بود كه اينگونه بي‌رحمانه شهادتش را رقم زدند؟ آري؛ آري؛ مي‌دانيم تنها گناه زهرا دفاع از حريم ولايت و امام زمانش بود.

هر چند در فاطميه داغ ما تازه مي‌شود اما مرور اين فهرست غم، ما را به حقيقت فاطمه نزديك‌تر مي‌كند و جانمان جرعه‌نوش زمزمه ولايت مي‌شود.

شهادت زهرا سند مظلوميت شيعه است تا زمانيكه امام عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف در پس پرده غيبت باشد. استضعاف ستمديدگان تداوم غربت فاطميه است تا زمانيكه يوسف زهرا در ميان ما نيست. فاطمه زهرا با شهادتش به ما درس اطاعت و ولايت‌پذيري داد. به ما ياد داد كه با جان و دل در برابر حمايت از ولايت و امام زمان خويش برخيزيم و از سيلي دشمن و زخم سينه نهراسيم.

هان اي شيعيان! اينك در فاطميه وظيفه من و تو چيست؟ تنها به سوگ نشستن و زاري كردن ما را بس است؟ نه؛ پس چگونه دلمان به غربت مولايمان صاحب‌الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف رضا مي‌دهد؟ چرا ساكت نشسته‌ايم در حاليكه دل آقايمان پر از درد و رنج و دغدغه شيعه است؟ چرا كاري نمي‌كنيم تا بيايد و به اين همه غم‌ها، غصه‌ها، آشوب‌ها، بيماري‌ها و بي‌عدالتيها پايان دهد؟

آيا مي‌دانيم در زمان ظهور مردم در وفور نعمت زندگی خواهند کرد، عمر بشر هزاران سال به طول می انجامد، بيماري‌ها برطرف شده و مردم به سن جواني برمي‌گردند، سراسر زمین پوشیده از سبزه و گیاه می شود، مردم آن زمان از نظر ثروت قابل مقايسه با سرمایه دارترین مردم زمان قبل از ظهور نيستند. در آن زمان چون امنیت مطلق برقرار خواهد شد، نیاز به اداره، دولت، شرکت و … نخواهد بود و همه در آسایش و آرامش کامل زندگی خواهند کرد و همه مردم دارای طی الارض و شاید طی السماء نیز خواهند شد.

( اسرار آفرينش اهل بيت ص493)

به راستي كه طومار بلند غيبتش تنها با دعاي ما كوتاهتر مي‌شود. بياييم در وقت دلتنگي آنجا كه اميدمان از همه‌جا نااميد مي‌شود براي اميد دل زهرا،  مهدي فاطمه از عمق جان دعا كنيم تا خداي مهربان آخرين ذخيره خويش را به ميانمان بازآرد و زندگيهايمان سرشار از خوبي، خوشي، كمال و عبوديت شود.

 بارالها! به عمر كوتاه زهراي مرضيه سلام الله علیها؛ غيبت طولاني حضرتش را بر ما ببخش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *