خواهران مبلغ, مردان آسمانی

شهدا شرمنده ایم ….

images (6)بسم رب شهدا وصدیقین…

«انفاق با قرآن»

برای بچه ها شکلات آورده بودند .مصطفی می گفت : هرکس شکلاتش را به من بده برایش قرآن می خونم .هرچه اصرارکردیم که برای چه آنها راجمع می کند ، چیزی نگفت! من هم گفتم به شرطی که برای من سوره یاسین را بخوانی .مدتی بعد به دیدار خانواده ی شهیدی در بوشهر رفتیم .وضع مالی مصطفی طوری نبود که بتواند برای آنها چیزی بخرد شکلات ها را در آورد وبه بچه ها داد.خجالت کشیدم از اینکه گفته بودم برایم یاسین بخواند. « شهید مصطفی شمسا « زنگ عبور ص 27» »

خدای متعال می فرمایند : از توای[ پیامبر] می پرسند که چه چیزی انفاق کنند؟ بگو : هر مالی [یا چیز سودمندی] انفاق کنید : نخست به پدر ومادر انفاق کنید ، وخویشاوندان ویتیمان وبی نوایان ودر راه ماندگان ؛ وهر کار نیکی کنید ، خدااز آن آگاه است [وپاداش آن را به شما کامل خواهد داد.]سوره بقره آیه 215

«گناهان هفته»

صدای انفجار آمدو سنگرش رفت هوا . هرچه صدایش زدیم جواب ندادسرش شده بود پراز ترکش توی جیبش یک کاغذ بود که نوشته بود گناهان هفته : شنبه : احساس غرور از گل زدن به طرف مقابل ؛ یک شنبه : زود تمام کردن نماز شب دوشنبه : فراموش کردن سجده شکر نماز یومیه سه شنبه : شب بدون وضو خوابیدن چهار شنبه : در جمع با صدای بلند خندیدن پنج شنبه : سلام کردن فرمانده زودتر از من ؛ جمعه : تمام کردن صلوات های مخصوص جمعه ورضایت دادن به هفتصد تا اسمش « حسینی»  بودتازه رفته بود اول دبیرستان

امام کاظم ( علیه السلام) فرمودند: هرکس در هر روز به محاسبه ی نفس نپردازد و [واز خود برای کارهایی که در آن روز کرده حساب نکشد] ، تا اگر کار نیکی کرده بر آن بیفزاید ، واگر کار بدی کرده ، به درگاه خدا استغفار وتوبه کند ، از ما و [ اهل ولایت وپیرو ما ] نیست .

«نماز جمعه»

نمازجمعه اش تعطیل نمی شد.باخودیک جعبه ی سیاه رنگ هم می آورد . همیشه می خواستم درباره آن از او سوال کنم . آن هفته به محض اینکه نماز تمام شد، رفتم پیشش و گفتم : این چیه هر هفته با خودت می یاری نماز جمعه ؟ گفت : ضبط صوته . باهاش صحبت های امام جمعه را ضبط می کنم تا بتوان چند بار گوش کنم وبهشون عمل کنم .(روز نارنجک ؛ ص 12)

امام علی (علیه السلام) فرمودند: شما به عمل کردن به آ ن چه می دانید ، نیاز مند تراز آموختن چیزی هستید که نمی دانید.

«لامپ اضافی»

لامپ های اضافی خانه را خاموش کردوگفت:اسراف نکنید؟مامی توانیم با صرفه جویی توی مصرف آب وبرق وگاز، به پیروزی کشورمون کمک کنیم.( شهید نقی ناد علی او غلی « زنگ عبور ؛ ص 117)

از کلمات قصار حضرت رسول اکرم ( صل الله علیه و آله) : هر مردی که در زندگی صرفه جویی کند هرگز روی فقر را نمی بیند.

«دست ودل باز»

در زمان ما تخم مرغ ، قیمتی بود و نایاب . در روستا هم خانواده ها کم بضاعت بودند. ابوالفضل خیلی دست و دل باز بود و مادرش خیلی به او می رسید ، مکتب که رفتیم خوراکی هایش را با من نصف می کرد ؛ روزی یک تخم مرغ آب پز آورده بود  با همان دست های کوچکش آن را نصف کرد ؛ نیمی را به من داد و نیمی را خودش خورد .(دوران نوجوانی شهید ابو الفضل رفیعی ، « علقمه » ص 28)

امام علی ( علیه السلام) فرمودند: خویشتن را به بردباری عادت دهید ودر ایثار کردن از آن چه بخل می ورزید ، شکیبایی ورزید.

«امر به نماز»

گفت : من باید یه جوری بهش بگم که نماز بخونه . گفتم : ممکنه ناراحت بشه رفت و آرام دست روی شانه هایش گذاشت و گفت اگه می خواهی با من باشی ، عصری بیا مسجد .خیلی با احتیاط از جلوی مامورها گذشتیم و وارد مسجد شدیم .؛ منتظر نشسته بود صف اول !

امام علی ( علیه السلام) فرمودند: هر که سه خصلت داشته باشد، دنیا و آخرتش سالم می ماند: امر به معروف کند در حالی که خود به آن پایبند است غ ونهی از منکر کند وحال آنکه خویشتن از آن باز ایستدواز حدود خدای عزوجل پاسداری کند.

«شکنجه واستقامت »

حسین را به بند نوجوان بزهکار انداختند.صبوری به خرج داد.چند روز صدای نماز جماعت و تلاوت قرآن از بند بلند بود. ماموران حسین را گرفتند زیر مشت ولگد. میگفتند: توبه اینها چی کارداری ؟! از آن به بعد شکنجه های حسین ، کار هرروز ماموران شده بود . یک بار هم نشد که زیر شکنجه ها اطلاعات را لو دهد. نوجوان شانزده ساله را می نشاندند روی صندلی الکتریکی ف یا اینکه از سقف آویزان می کردند. ( شهید سید حسین علم الهدی « امتداد3و4»ص23)

امیرالمومنین علی (علیه السلام) فرمودند: هیچ چیز مانند صبر وشکیبایی، فرجامی نیک وپایانی دل پذیر ندارد، بی ادبی را دفع می کند ودر رسیدن به مقصود یاری می رساند.

 برای شادی ارواح طیبه شهدا صلوات

 images1K1SHK3E

author-avatar

درباره عبدالله

سلام ... هرلحظه یادخدا یعنی اخلاص...همه کارها به خاطر خدا یعنی اخلاصیادمان باشد خداوند درکتاب آسمانی و نورانی قرآن فرمودند :"من از رگ گردن به شما نزدیکترم"

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *